Harman Kardon DVD29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Harman Kardon DVD29

Jeg kjøpte Harman Kardon DVD29 i høst. Det var problemer med spilleren fra starten. Den stopper midt i en film, responsen fra fjernkontrollen er elendig mm. Til slutt klarte den rett og slett ikke å spille av en DVD lenger. Leverte den nylig inn til service på Soundgarden. Fikk den tilbake fra service med beskjed om at den var fikset. Etter en dag klarer den igjen ikke å spille av en DVD. For noe søppel! Hadde jeg kjøpt en spiller til 300 på Rimi kunne jeg takket meg selv dersom jeg hadde fått en elendig spiller. Men at Harman Kardon slipper så dårlig kvalitet ut på markedet er utrolig. Det er første og siste Harman Kardon komponent jeg noensinne kjøper. Jeg hadde et Denon anlegg som var rock solid gjennom 18 år. Et halvt år med Harman Kardon har **** meg bare vært problemer. Dustene har til og med greid å dytte en vifte inn i forsterkeren AVR 255, så den støyer på nivå med en skranglete PC-vifte. Her er det bare å holde seg langt unna!

Noen andre som har lignende erfaring?

Newcomer Shake sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min erfaring

Har hatt hk et par år, da en avr 240 og dvd 37. Hadde ingen problemer med verken forsterker eller dvd. Var igrunnen godt fornøgd med begge deler. Men trengte en kraftigere forsterker, så byttet til denon nå. Mulig du har hatt litt uflaks? Sikkert flere som deler sin erfaring her...

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD spilleren din vet jeg ikke så mye om, men vet at H/K har hatt generelt litt problemer med dvd spillerne sine.

Men AVR255 kan jeg ikke forstå hva du surrer med, jeg har en 255 og den har i hvertfal ingen vifte, ikke støyer den. Den fungerer helt utmerket og det har den gjort siden jeg kjøpte den sommer 08,, før dette hadde jeg en annen H/K reciver og heller ikke den var det noe og klage på.

Men igjen leit at dette skjer og når det skjer og sånn er det desverre med alle produkter i verden, alltid noen som er uheldige og havner opp med et defekt produkt

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest mange lange negative utdrag men

Les det som står rett under
    AVR 255 & AVR 355 FAQ: Page2/2 ------------------>Noticeable fan noise .....

Harman Kardon Avr 255 Out Now!!!!! - Page 43 - AVForums.com

Er veldig mange tilbakemelinger på nettet ang viftestøy

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er vifte men den er temperatur styrt. MAO mye effekt til HT så slår vifta inn. Eller bare dårlig ventilering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vanlig feil ved mye viftestøy, og andre problemer med recievere er at de står for tett, de bør ha god lufting.
    jeg hadde problemer med min H/K 445, den slo seg av innimellom, og den står helt åpent. kunne ikke forstå hva det var, før jeg så at PS3-en sto med kjølingsutblåsningen sin rett mot recieveren, flyttet den opp en etasje i benken, og vips, ingen flere problemer.

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah da vet jeg hvorfor jeg kanskje ikke er så plaget av viftelyden, sender jo pre-out til parasound krefter :grin:

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror problemene skyldes varme. Har hatt flere spillere av flere forskjellige merker. Noen trenger en radius på halvmeteren med god gjennomlufting for å fungere. Min siste Samsung BD-P1500 varte i 2 dager før den knelte og måtte returneres. Menyene reagerte svært tregt og jeg fikk aldri sett filmer mer enn 20min før det hele sa stopp. Kjente etter, og kunne faktisk kokt en 3-retters på undersiden av spillern

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, cdrom Har flyttet spilleren vekk fra forsterkeren som foreslått, og den virker mer stabil. Håper det varer. Og, ja, forsterkeren blir sykt varm...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roter litt opp i denne tråden igjen.

Fikk tak i en splitter ny DVD-29 til min far, for å matche hans HK-980.

Kort fortalt.
    Menyene er svært trege og henger seg ofte.
    Bildet "skurrer" og hdmi signalet detter ut.
    Bildet er bra i 5 min. når spilleren restartes.

Spilleren har god lufting.

Har gitt Harman Kardon mange sjanser, men nå er det nok.
    De 4 siste H/K produktene jeg har hatt, har vært innom service.

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på min Marantz BD 7004 så jeg låner en DVD-29 i mellomtiden.
    Jeg må si at det er skuffende av en såpass dyr spiller har forholdsvis trege menyer, viftestøy og noen plater må jeg sette inn flere ganger før den kan avspilles. Lånte en Samsung 1500 av en kompis og den var det ikke noe problem med, den stunden jeg hadde den.(3 uker)

SteinM
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD-29 er kanskje det dårligste kjøpet jeg kan huske å ha gjort. Verkstedet fikk to forsøk på å forsøke å reparere den. Begge ganger fikk jeg den tilbake fra service med beskjed om at den var fikset. Og begge ganger viste det seg å være feil. Kort sagt: spilleren var defekt. Det endte med at jeg byttet den inn mot en ny Pioneer. Den fungerer bra

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking hk 2000 dvd 20

Hei!

Hadde en hk 2000, og en dvd 20 i 3-4 år. Forsterkeren hadde jeg aldri noe problem med, men dvd 20 var kresen på plater. Jeg ville nok likevel ikke kjøpt HK igjen. Blir som regel litt "plastic fantastic" med juletrebelysning etter min smak. Finnes jo så mye bra kinesisk i dag. Tungt med mye rustfritt stål/aluminium. Får mye høyere kvalitetsfølelse av det.

(Elektrocompaniet virket også mye mer "solid" med larvikitt frontene, enn med denne forbaskede billige akrylen).

(Et produkt som faktisk aldri har sviktet meg, er NAD 3020, som jeg har hatt siden tidlig 90-tall. Virker fortsatt like bra som bi-anlegg etter å ha vært sentrum for mange fester (virket faktisk like bra etter å ha veltet et glass whiskey oppi!).

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinth
    DVD-29 er kanskje det dårligste kjøpet jeg kan huske å ha gjort. Verkstedet fikk to forsøk på å forsøke å reparere den. Begge ganger fikk jeg den tilbake fra service med beskjed om at den var fikset. Og begge ganger viste det seg å være feil. Kort sagt: spilleren var defekt. Det endte med at jeg byttet den inn mot en ny Pioneer. Den fungerer bra
    Har selv hatt spillere fra Sony, Marantz, Nad, Denon, H/K, Pioneer.

Av disse synes jeg brukervennligheten til Pioneer er desidert best.
    Denon skuffer meg noe, litt treg på alle funksjoner og har noen småjalla menysystemer, men gjør da jobben sin likevel.

Anyway, var Soundgarden villig til å gi deg en annen spiller, eller serverte de deg bare verkstedets mening om saken?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en ny spiller på Soundgarden. Spilleren var kun ett år gammel så det gikk greit.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •