Et vanskelig valg. DMP-BD55 vs BDP-S550

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Et vanskelig valg. DMP-BD55 vs BDP-S550

Som tittlen sier skal endelig få kjøpt meg blu-ray spiller og lurer på hva dere har å anbefale. Har lest tester rundt omkring og de fleste havner på akkurat det samme.

Har sett på pioneer sin også 51 ett eller annet, lekker sak men mangler hd master audio hvis jeg husker riktig.

Håper dere kan hjelpe meg på rett kjør sånn at jeg endelig kan ta et valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    jeg har selv bestillt panasonicen, den skal visstnok være bedre på dvd upscaling.
    men det er nok marginale forskjeller på dem tror jeg, så uansett får du en god spiller.

Newcomer Schrodter sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony s550 er en veldig bra spiller til en hyggelige pris. Koster vel 3300 på avshop nå.
    Fantastisk bra bilde både på vanlig dvd og br. Lyden er ok, men så har jeg ikke hd reciver da.

Den har iallefall vunnet alt av tester i blueray budsjett klassen jeg har sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men det er jo det som er det fine med disse to spillerene, de kan dekode hd-lyd, og sende det over analoge kabler til en forsterker som ikke har hd-lyd innebygd.
    det du må sjekke er om de begge kan dekode alle de nye formatene og sende dem via analog, om det er derfor du ser på dem?
    min H/K avr445 kan ikke dekode de nye formatene, men den har 7.1 analog inn, så da skal spilleren dekode hd-lyden, og sende dem via analoge kabler, så få jeg hd-lyd.
    om du ikke trenger den muligheten, har forsterker som kan dekode hd-lyd via hdmi, så kan du like godt kjøpe de billigere spillerene fra sony og panasonic.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med Pioneer BDP-51FD vil denne gi bedre bilde på blu-ray oppskalering av dvd, eller ligger det på samme nivå som s550

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest det er minimale forskjeller, det du må finne ut er hvilken som dekoder alle hd-lyd sporene internt i spilleren, om du ikke har en reciever som takler det via hdmi.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DMP-BD55 fikk bedre kritikk en S550 i nyeste Lyd&Bilde!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd&Bilde skriver så mye rart at deres mening ville jeg tatt med en klype salt.
    Bilde/lyd er spillerene omtrent like (noen kårer Sony Som best og andre Panasonic)

En ting er sikkert og det er at Sony er en mye raskere spiller og også mere oversiktlig i betjening.

Skulle tanken falle på Pioneer så vent til April da Pioneer kommer med mye bedre spillere en de som er i salg nå (også billigere)
    Pioneer intros BDP-120 / BDP-320 / Elite BDP-23FD Blu-ray players - Engadget
    De er det man kan kalle fullkommende spillere sett i forhold til de fleste i dag som mangler mye og er utrolig trege.

Ser man helst at modellen må være Panasonic av en eller annen grunn så husk Panasonic kommer med nye Blu Ray spillere i Mars som garantert blir en forbedring fra 35/55

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forstår godt at det kommer nye som er bedre. Men er ikke så fanatiker at jeg bytter ut signalkilder så ofte.

fks det vil alltid komme nytt og bedre, og en gang må man jo ta takke å være fornøyd med et kjøp isteden for å vente på det beste hele tiden. Det er ihvertfall min mening.

Men jeg skal lese mer om de nye spillerne, uansett. tusen takk for hjelpen

så på linken, og har dermed bestemt meg for å vente. de er som du sa ganske fullkommene bdp-320 så veldig bra ut for mitt bruk. og med intern disk for bd live ser dette bra ut samt 2.0 er dette manglene jeg savnet i BDP-51FD. takk for linken, nå har jeg virkelig noe å glede meg til

Men, hva kan vi forvente av pris på disse? Fks bdp-320

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billigere Blu-ray fra Pioneer - Tek.no/Audiovisuelt

Nytt og bedre , nå har utvikling av kompetente spillere vært treg sett i forhold at Blu Ray kom i salg for 2,5 år siden.
    Utvikling siste 6 mnd har vært enorm på spillere og det er valgfritt når man hopper på .
    Spiller 2-3 mnd mye så kjøp nå.

Newcomer R2D2 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony S550 har fjenkontrol med lys, bra til kino. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

s550- kanon bra

Hei, har hatt S550 i en stund nå, og den imponerer fremdeles stort. Særlig er lydsiden helt rå på analog utgang.
    Kjempefornøyd
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •