Blodpris på kabler til Sony BDP 550 for HD-lyd???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Newcomer atarup sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blodpris på kabler til Sony BDP 550 for HD-lyd???

Jeg er i ferd med å betille en sony BD 550 etter at 300´en forsvant ut dørene tidligere i uken. Vil ha 550 for å få HD lyd da jeg ikke er klar for å bytte ut receieveren enda (Yamaha rx-2700).

Kort fortalt: Jeg fikk tilbud om en 550, pris 3.800,- kroner + 500,- kroner pr. kabel X 6! Dvs. 3.000 i kabler for å få HD-lyd? Synes dette var helt villt og spør dermed de lærde om dette virkelig er nødvendig?

Hvilke kabler anbefaler dere?

PS: Fikk akkurat dette svaret fra butikken: "du må ikke, men når du skal kjøre et analogt signal og få detaljering og klang karakter som matcher høyttaler/system så trengs kabler som er riktige. Er jo egentlig ikke dyre kabler, men kvantiteten som drar pris. Som nevnt ikke problem å ordne enklere ting, men da blir heller ikke resultatet optimalt".

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er overhodet ingen kabelnisse, og har troen på at greie lederegenskaper overskygger kjente navn. Forslaget mitt er at du ber om å få låne både dyr og billig variant. Sjekk om du hører forskjell og returner den du synes gir minst valuta for pengene. Alternativt kjøp kabler et annet sted.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en 350 med HDMI og ny reciver, blir jo det samme utlegget!

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atarup
    Jeg er i ferd med å betille en sony BD 550 etter at 300´en forsvant ut dørene tidligere i uken. Vil ha 550 for å få HD lyd da jeg ikke er klar for å bytte ut receieveren enda (Yamaha rx-2700).
    Yamaha RX-2700 har da HDMI, har den ikke?
    Bare å la Sony'en dekode HD-lyden, og sende den som multichannel PCM via HDMI til Yamaha'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en HDMI kabel. Det er mye bedre enn og la sonyen styre med høyttaleravstand og innstillinger ellers. Yamahaen gjør en bedre jobb med dette.

Analogkabler trenger du kun til cd lyd. Altså to stk.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabler til samme pris som spilleren.... ja selgere er morsomme dyr.

Skjermede phonokabler av solid kvalitet og med gode plugger trenger definitivt ikke koste 500kr stykket. 100-200kr per par kommer man langt med.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kabler til samme pris som spilleren.... ja selgere er morsomme dyr.

Skjermede phonokabler av solid kvalitet og med gode plugger trenger definitivt ikke koste 500kr stykket. 100-200kr per par kommer man langt med.
    Helt enig.

Men som flere her nevner, så kan det vel hende at 2700 kan dekode bedre enn Sonyen, selv om den må via PCM, og da holder det med en HDMI kabel til en hundrelapp eller to.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2 par QED Qunex 2 rca-signalkabler. Kjøpt på HK. PM hvis du er interessert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    koster under 400 bols, nesten garantert like bra som de du har fått tilbud på, finner du noe billigere så kjøp det. AVshop.no / REAL CABLE AVS Audio 5.1 - 0,8 meter Surround Audio 6xRCA Plugger

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Yamaha RX-2700 har da HDMI, har den ikke?
    Bare å la Sony'en dekode HD-lyden, og sende den som multichannel PCM via HDMI til Yamaha'en.
    Dette er et område jeg kan for lite om. Hva menes egentlig med multichannel PCM og hvordan "aktiverer" jeg det? Får jeg da HD-lyd?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et område jeg kan for lite om. Hva menes egentlig med multichannel PCM og hvordan "aktiverer" jeg det? Får jeg da HD-lyd?
    Du aktiverer inne i Sony spilleren - du "ber" den dekode lyden til MPCM som den sender til Yamaha'en. MPCM er et "språk" Yamaha'en din skal forstå helt uten videre tror jeg.

Hvis ikke, send meg en PM så skal du få et sett med 1 meter lange 5.1 kabler av meg mot en 50 lapp som nok dekker utlegg for meg til frakt og en boblekonvolutt - det er rett ut fordi jeg ønsker å belønne din flotte historie om selgeren (samt at jeg aldri kommer til å bruke kablen igjen...)

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Du aktiverer inne i Sony spilleren - du "ber" den dekode lyden til MPCM som den sender til Yamaha'en. MPCM er et "språk" Yamaha'en din skal forstå helt uten videre tror jeg.

Hvis ikke, send meg en PM så skal du få et sett med 1 meter lange 5.1 kabler av meg mot en 50 lapp som nok dekker utlegg for meg til frakt og en boblekonvolutt - det er rett ut fordi jeg ønsker å belønne din flotte historie om selgeren (samt at jeg aldri kommer til å bruke kablen igjen...)
    Med fare for å sabotere tilbudet: You´ll never walk alone! (-:

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kort fortalt: Jeg fikk tilbud om en 550, pris 3.800,- kroner + 500,- kroner pr. kabel X 6! Dvs. 3.000 i kabler for å få HD-lyd? Synes dette var helt villt og spør dermed de lærde om dette virkelig er nødvendig?

Hvilke kabler anbefaler dere?
    Har samme receiver og BD-spiller selv.
    Anbefaler en stk rimelig HDMI, og la som tidligere nevnt, Sony`en gjøre jobben. Se på avsnittet for lyddekoding så står det hvordan du setter den opp. Yamahaen gjør resten av jobben som f. eks kalibrering etc. Gled deg, det blir bra.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å puste mer normalt etterhvert som tilbakemeldingene fra medlemmen her på forumet har kommet. AvForum er genialt, slik er det med den saken.

Ser ut til at jeg prøver med HDMI i første omgang da, og så låner jeg noen signalkabler med tid å stunder for å sjekke forskjellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme spiller, kjøpte 4 par kabler på HFK : Kabel - Signalkabel | Hi-Fi Klubben: ARGON 5055 kabel

Funker fint med min Marantz SR 5200

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp 350 + hdmi-kabel, lyden dekodes i spilleren som sender HD-lyden som PCM til receiver.

Edit: Beklager feilinfo, kun 550 dekoder alle HD-format internt.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte spørsmålet med å bruke HDMI-kablenen og fikk til svar:

"Jo det kan du gjøre, men da får du jo ikke de nye lydformatene som du mangler på reciveren".

Sant eller usant? Hvis sant, kan jeg vel like gjerne gå for 350´en til en tusenlapp mindre?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte spørsmålet med å bruke HDMI-kablenen og fikk til svar:

"Jo det kan du gjøre, men da får du jo ikke de nye lydformatene som du mangler på reciveren".

Sant eller usant? Hvis sant, kan jeg vel like gjerne gå for 350´en til en tusenlapp mindre?
    Du for de nye lydformatene ut av høytalerene hvis du benytter 550 til å dekode de inne i spilleren.

Her har du med en overivrig selger som ønsker å selge deg mer enn hva du behøver. Feks min gamle Denon 2807 som ikke kan avkode de nye HD lyd formatene, kunne spille dem når de kom som MPCM etter at PS3 hadde dekodet de.

Prøv med en HDMI kabel først - jeg er 110 % sikker på at det fungerer helt utmerket. Fungerer det ikke, har vel du fått tilbud om analoge kabler?

BTW: S350 mener jeg ikke kan dekode alle HD-lyd formatene internt og således må du ha S550 som tar alle formater internt.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW: S350 mener jeg ikke kan dekode alle HD-lyd formatene internt og således må du ha S550 som tar alle formater internt.
    Stemmer. S350 sender bare bitstream.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med en HDMI kabel først - jeg er 110 % sikker på at det fungerer helt utmerket. Fungerer det ikke, har vel du fått tilbud om analoge kabler?
    Har du testet analoge kabler mot HDMI selv? Kunne du i så fall høre forskjeller?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •