Blodpris på kabler til Sony BDP 550 for HD-lyd??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av atarup
    Sendte spørsmålet med å bruke HDMI-kablenen og fikk til svar:

"Jo det kan du gjøre, men da får du jo ikke de nye lydformatene som du mangler på reciveren".

Sant eller usant? Hvis sant, kan jeg vel like gjerne gå for 350´en til en tusenlapp mindre?
    Dette er ren BULLSHIT!!
    Sonyen dekoder de nye formatene til LPCM som den sender til Yamahaen din gjennom hdmi. Yamahaen tar seg da av romkorreksjoner å sånn.
    Basta!
    Ikke hør på denne selgeren!!!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet analoge kabler mot HDMI selv? Kunne du i så fall høre forskjeller?
    Nei jeg har ikke erfaring med det annet enn et lite forsøk for mange år siden (digital coax vs 5.1 signalkabler). Men jeg tror nesten jeg setter en ti'er på at de innbeygde dac'ene i Yamaha'en er bedre.

Jeg skjønner at du er i tvil, men kjøp deg en HDMI kabel- Fungerer det (spør gjerne her på forumet eller andre forumer hvis det ikke fungerer - det skal nemlig gjøre det), se deg ikke tilbake. Det skal uansett ikke være noen gevints. Er du i super-duper tvil, har du fått tilbud om et sett supre 5.1 kabler ala Biltema eller Clas Ohlson av meg

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet analoge kabler mot HDMI selv? Kunne du i så fall høre forskjeller?
    Nå vet jeg ikke hvordan det er med Yamaha, men Denon (ihvertfall 2807, 2809) gjør ikke romkorreksjon på signaler som kommer via analog inn (7.1 EXT IN), så der vil HDMI definitivt være bedre.

Verdt å sjekke hvordan dette er på Yamaha.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av weva
    Dette er ren BULLSHIT!!
    Sonyen dekoder de nye formatene til LPCM som den sender til Yamahaen din gjennom hdmi. Yamahaen tar seg da av romkorreksjoner å sånn.
    Basta!
    Ikke for å kuppe tråden, men hvis du sender inn et analogt 5.1 signal inn reciveren så omfattes ikke dette av romkorreksjonen? Mener å ha hørt noe slikt, men turte ikke å nevne det i fare for at det var feil....

Newcomer atarup sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Nå vet jeg ikke hvordan det er med Yamaha, men Denon (ihvertfall 2807, 2809) gjør ikke romkorreksjon på signaler som kommer via analog inn (7.1 EXT IN), så der vil HDMI definitivt være bedre.

I så fall vurderer jeg HDMI å være enda mer aktuelt. Har ikke erfaring og tålmodighet til å manuelt korrigere uansett. Er svært fornøyd med den jobben YAPO´en har gjort med nåværende oppsett og ser ingen grunn til å begynne å klussse med det. Jeg vil vel påstå at jeg er en typisk plug´n´play forbruker (-:

550 er bestilt hos Nettdata og skal avhentes i ettermiddag. Jeg har herved offiselt skiftet leverandør av av-produkter (-:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh

Det er sånn på Yamaha også, ja.
    Det er en del av-selgere som gjerne selger litt for mye...

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av weva
    Dette er ren BULLSHIT!!
    Basta!
    Dette er riktig. Også bullshit-delen.
    Ved analog inn, funker ikke romkorreksjon.
    350`en kan ikke dekode.
    550`en kan dekode alt via HDMI til LPCM
    550`en kan IKKE dekode DTS HD Master via analog.(er det ikke sånn da???)
    Så for å få alle goder må du rett og slett kjøre dekoding i Sony`en via HDMI til Yamaha. Enkelt og greit.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Dette er riktig. Også bullshit-delen.
    Ved analog inn, funker ikke romkorreksjon.
    350`en kan ikke dekode.
    550`en kan dekode alt via HDMI til LPCM
    550`en kan IKKE dekode DTS HD Master via analog.(er det ikke sånn da???)
    Så for å få alle goder må du rett og slett kjøre dekoding i Sony`en via HDMI til Yamaha. Enkelt og greit.
    Har nå hentet spilleren og kom også hjem med analoge kabler i posen...... til en fornuftig pris vel og merke. Nettdata var også klar på at de "nye" formatene ikke kunne overføres via HDMI. HDMI-kabelen dekodet ikke signalene eller noe i den duren.

Ikke vet jeg........

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel forsåvidt riktig det at en kabel ikke kan dekode noe som helst, men HDMI er vel veien å gå mellom 'blå-stråle' og receiver.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hentet spilleren og kom også hjem med analoge kabler i posen...... til en fornuftig pris vel og merke. Nettdata var også klar på at de "nye" formatene ikke kunne overføres via HDMI. HDMI-kabelen dekodet ikke signalene eller noe i den duren.

Ikke vet jeg........
    Spydig forhandler du har med å gjøre. Kabelen dekoder ingenting? Høres ut som han tar enkelte for idioter. Og HDMI overfører lett de nye formatene. Det er 2700`en som ikke dekoder de. Håper bare han har misforstått
    Saken er at skal du ha utbytte av romkorreksjonen din så benytter du HDMI men lar spilleren dekode til LPCM først. Gjør ikke spilleren det så må forsterkeren det. Og det kan den ikke. LPCM er også HD-lyd.
    Kjører du likevel analogt så får du null utbytte av DTS HD master, (og automatisk romkorreksjon). Hører flere også har store problemer med å integrere subben ved analog ut fra spilleren.
    Men jeg er iallefall fornøyd med LPCM via HDMI selv om 2700`en min er til salgs. Dette skyldes kun oppgraderingsspøkelse og fruens ønske om bredere sweetspot.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte spørsmålet med å bruke HDMI-kablenen og fikk til svar:

"Jo det kan du gjøre, men da får du jo ikke de nye lydformatene som du mangler på reciveren".

Sant eller usant? Hvis sant, kan jeg vel like gjerne gå for 350´en til en tusenlapp mindre?
    Denne her hadde jeg meldt til forbrukerombudet, eller gitt litt dårlig reklame via FBI eller TV2 hjelper deg. Det er forsøk på å selge under falske premisser. I tillegg er det flere kabelrelaterte ting han sier som er på kanten av hva han faktisk kan bevise. Glad at du gikk for løsningen med 550 og hdmi og ikke lot deg lure av dette sleipe forsøket.

Forresten mulig DTS HD MA dekoding er kommet som firmware oppdatering, men mulig det er samsung BD-P2500 jeg tenker på nå. Noen som vet?

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du spilleren fra netshop.no sparer du 800 spenn der og...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OhmRecs
    Kjøper du spilleren fra netshop.no sparer du 800 spenn der og...

Norsk versjon??

Har uansett kjøpt og hentet allerede fra Nettdata. Jeg må poengtere på det sterkeste at det ikke var Nettdata jeg opplevde "tvilsom service" fra. Tvert i mot vil jeg anbefale Nettdata mht. til service og levering. Men de var nå ganske bestemt de også på at en måtte benytte analog for å få True HD/Master Hd eller hva det nå heter. Alle andre format gikk greit via HDMI.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk versjon??

Har uansett kjøpt og hentet allerede fra Nettdata. Jeg må poengtere på det sterkeste at det ikke var Nettdata jeg opplevde "tvilsom service" fra. Tvert i mot vil jeg anbefale Nettdata mht. til service og levering. Men de var nå ganske bestemt de også på at en måtte benytte analog for å få True HD/Master Hd eller hva det nå heter. Alle andre format gikk greit via HDMI.
    Rare greier. Opplever det motsatte. Også lest endel som sier at det er via HDMI man får "alt" av lydvarianter i form av LPCM som er HD-lyd. But-but...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo sant at man ikke får overført og dekodet de nye lydformatene i receiveren.

Men man kan motta LPCM som i teorien skal gi akkurat samme kvalitet.

Så svaret er altså rett avhengig av hvor spissfindig man gjør det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk versjon??

Tydligvis er det flere aktører som tar inn produkter de ikke vet en døyt om, og egentlig i min mening ikke burde ha rett til å selge, da de skaper videre forvirring i et allerede myteomspunnet marked.
    Dette med LPCM og analog utganger gjelder kun hvis receiver ikke har HDMI inngang som kan behandle lyd, kun da vil analog utganger gjøre seg avgjørende. Når vi snakker bitstream HD-lyd (ubehandlet HD-lyd fra spiller) krever dette at receiver kan dekode nedpakket HD-lyd, og det er mest sannsynlig i denne smørja de fleste blir forvirret.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tester en Sony 550 og en Yamaha-receiver RX-V861, og forstår ingenting. Jeg har prøvd alt, og lett overalt, men vet ikke hvordan spilleren skal stilles inn for å overføre HD-lyd via HDMI med LPCM, altså dekodet i spiller, IKKE i receiver. Der er flere lydinnstillinger på spilleren som jeg ikke finner ut av. Jeg vet rett og slett ikke om jeg faktisk har HD-lyd aktivert.....

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A21
    Jeg tester en Sony 550 og en Yamaha-receiver RX-V861, og forstår ingenting. Jeg vet rett og slett ikke om jeg faktisk har HD-lyd aktivert.....
    .................................................. ..Se manual side
    Lydutgangsprioritet ------->HDMI ......(side 47)
    Lyd HDMI--------------------Auto ....(side 50)
    BD lydinnstilling-----------Direkte ......(side 50)
    Lyddempning/ATT-------------AV ......(side 50)
    DRC-------------------------Wide .....(side 51)

Innstilling i reciver har du sikkert også som må sjekkes

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!
    Det må jeg prøve.
    Får se om jeg finner ut av receiveren også.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •