Valg av blueray-spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av blueray-spiller

Har i dag en Denon 3910, og er veldig godt fornøyd med den (kalibrert til Pioneer-plasmaTV). Men nå, eller i løpet av våren, er tiden moden for kjøp av br-spiller. Jeg har imidlertid noen utfordringer som spilleren må løse:

1. Lyd skal overføres analogt (stereo-oppsett+sub)
    2. All høyttalerkalibrering må skje i spilleren
    3. All lydbehandling til br-sporet må skje i spilleren
    4. Spilleren skal benyttes som cd-spiller også, så analogdelen må være "god"
    5. Budsjettet er begrenset til maks 7-10 frognertiere
    EDIT:
    6. Den må også spille av DVDer på en utmerket måte. Ønsker mest mulig nøytral fargegjengivelse slik jeg er vant til fra 3910

EDIT 2:
    7. Finnes det gunstige HD-forforsterkere å få kjøpt? Hvis man ikke vil betale for alt man egentlig ikke har bruk for, som watt, radio osv?

Er det slik at jeg kun får vanlig cd-lyd med vanlige signalkabler til en stereoforsterker selv om spilleren har avlesning av HD-lyd?

Kan godt vente litt med å kjøpe hvis noen vet om noen spennende spillere som snart lanseres.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    har selv bestillt panasonic 55, da den har analog ut, etc, etc.
    jeg leser også på avsforum at ekspertene der mener panasonicene er veldig gode sammen med pioneer, som jeg ser du har.
    venter selv på en 5090H.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pcnr
    Er det slik at jeg kun får vanlig cd-lyd med vanlige signalkabler til en stereoforsterker selv om spilleren har avlesning av HD-lyd?
    Du får ikke HD lyd ut av en analog steroforsterker hvis det er det du spør om. Da må Blu-ray spilleren konvertere den digitale HD lyden om til analog 2 kanals lyd når du kobler med vanlige phonkabler mellom spiller og forsterker.

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer BDP-51FD er også en god kandidat til dine krav.
    Den er også relativt enkel å gjøre sonefri på dvd delen hvis det er ønskelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det gunstige HD-forforsterkere å få kjøpt? Hvis man ikke ønsker å betale for alt man egentlig ikke har bruk for, som watt, radio osv?

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det gunstige HD-forforsterkere å få kjøpt? Hvis man ikke ønsker å betale for alt man egentlig ikke har bruk for, som watt, radio osv?
    Det fins vel svært få modeller som er ren HD-forforsterker, og de koster som regele godt over 20000 og nærmere 30000. Nå spørs det hva du ser som på en gunstig pris på en HD-forforsterker, men det er ikke noe billige komponenter.

Et alternativ er å finne en reciever som kan kjøre lyden ut via preamp-out, men for å få tak i en AV-reciever med full HD utnyttelse, må du vel gjerne opp i 10000+ klassen (Yamaha RX-V3900 etc).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne:
    Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-2808 Hjemmekinoreceiver

Dette er en receiver som opprinnelig kosta 9-10 000kr, nedsatt kraftig i pris pga overproduksjon av farge som går ut, hvis jeg har forstått det riktig. Skal være meget habil og kan dekode alle de nye HD-formatene slik at det er mulig å spare litt på spiller der og.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •