NAD M5 eller Blu ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD M5 eller Blu ray

Hei!
    Noen som har meninger om cd eller blu ray, som lydkilde.
    Vil en blu ray spiller overgå NAD M5 i "god lyd". Har nemlig ønsket meg NAD M5, men er blitt litt i tvil, nå som det kommer metervis med nye blu ray-spillere utover våren. Èn spiller for både lyd og bilde, virker jo fristende. Derimot, hvis noe ryker i spilleren?

Det er først og fremst "god lyd" i 2 kanaler jeg er ute etter.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er ute etter best mulig 2-kanals lyd er det ingen vei utenom en god dedikert cd spiller.

Mitt råd er å bruke mesteparten av budsjettet på en god cdspiller.

Det er svært lite som skiller Blurayspillere fra hverandre på bildekvalitet med HD materiale. Lydkvaliteten på BD spillere er også veldig lik så lenge man bruker digitale utganger. Ser du kjører stereo, altså analogt. Test ut Sony BDP-550 før du bestemmer deg. :-D

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel egentlig gitt svaret selv. Prioriterer du lyd i stereo kommer du som amazon1969 ikke unna en god cd spiller. Personlig er jeg veldig glad i lyden til M5, det er også en suveren SA-CD spiller.

Jeg tror ikke du finner en BD spiller i dag med analoge lyd kvaliteter som overgår M5.

Jeg er litt uenig med amazon1969 hva gjelder forskjell i HD bildekvalitet fra BD spillere. Nå er det jo varierene hva folk legger i stor eller liten forskjell. Jeg er nå av den oppfatning at det er relativ stor forskjell på bildekvaliteten mellom spillere. Var nylig innom Soundgarden og fikk en liten demo på 2 BD spillere. Det var ikke vanskelig å se forskjell på bildet. Spesielt panoreringer ga utslag i flimmer og forstyrrelser i bildet.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ojh
    Du har vel egentlig gitt svaret selv. Prioriterer du lyd i stereo kommer du som amazon1969 ikke unna en god cd spiller. Personlig er jeg veldig glad i lyden til M5, det er også en suveren SA-CD spiller.

Jeg tror ikke du finner en BD spiller i dag med analoge lyd kvaliteter som overgår M5.

Jeg er litt uenig med amazon1969 hva gjelder forskjell i HD bildekvalitet fra BD spillere. Nå er det jo varierene hva folk legger i stor eller liten forskjell. Jeg er nå av den oppfatning at det er relativ stor forskjell på bildekvaliteten mellom spillere. Var nylig innom Soundgarden og fikk en liten demo på 2 BD spillere. Det var ikke vanskelig å se forskjell på bildet. Spesielt panoreringer ga utslag i flimmer og forstyrrelser i bildet.
    Det er for meg veldig vanskelig å skille mellom avspillere, med 1080p på utstyr som er kalibrert og støtter 3:2 pulldown (24fps). Er materialet linjeflettet eller avspilles med en annen frekvens, blir det en helt annen sak. Da kreves en god prosessor i spillern, og det koster penger. Men da snakker vi om HD-ready og ikke HD.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annen mulighet hvis du vil ha det beste av begge verdner er jo å kjøpe en god blu-ray og kjøpe en DAC som du kjører CD og alle andre kilder via som bonus for du mulighet til å kjøre USB fra PC med enda bedre lydkvalitet. Vurderer samme løsningen selv. Har BDP51 som blu-ray og den er OK til CD men DVLX50 er bedre på ren CD og SACD som ikke har kommet enda på Blu-ray i fornuftige priser(bortsett fra Oppo sin men vet ikkke om den er kommet?).

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Det er for meg veldig vanskelig å skille mellom avspillere, med 1080p på utstyr som er kalibrert og støtter 3:2 pulldown (24fps). Er materialet linjeflettet eller avspilles med en annen frekvens, blir det en helt annen sak. Da kreves en god prosessor i spillern, og det koster penger. Men da snakker vi om HD-ready og ikke HD.
    Demoen på Soundgarden var på Pioneer PDP-LX5090. Husker ikke BD modellene men mener begge var fra Pioneer. Jeg kan bare anta at innstillingene var gjort skikkelig. Jeg er overbevist om at du hadde sett forskjellen selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Det jeg ønsker , er en god spiller som tar cd, og som er enkel i bruk.
    Jeg bruker ikke pc til musikk, annet enn til mp3.

Så langt, tror jeg cd-spiller virker mest interessant.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

En ting til; noen erfaringer med NAD T587, er det god lyd i den?
    Vil NAD komme med en blu-ray spiller i Master-serien?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jansebjørn
    Jeg håper da det! Har selv en M55 og venter i spenning på M55-BD.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jansebjørn
    En ting til; noen erfaringer med NAD T587, er det god lyd i den?
    Tror ikke det, men kan finne ut av det i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Da venter jeg i spenning! Har etterhvert fått mer og mer tro på NAD.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •