Kjøpe blu ray spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe blu ray spiller

Hei skal skaffe meg ny blu ray spiller.
    Skal brukes både som cd spiller og blu
    ray spiller.

Har Yamaha rxv-1900 reciver, sony w 4500 lcd tv,
    Dynavoice m 65 front,
    Dali ikon sub.

Har vurdert sony bdp s 350 og pioneer bdp 51 fd.

Noen som har noen anbefalinger?

mvh KGH:lol:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt Sonyen, bruker den sammen med Yamaha 1800 og er veldig godt fornøyd.
    Vil tro Pioen er hakket bedre på bilde, men da spørs det hvor kresen du er. Lyden vil du ikke merke forskjell på så lenge du bruker HDMI melleom spiller og receiver.

Liker spesielt at Sonyen er relativt kjapp til å starte opp. Stort sett blir BD platene kjapt lastet også. Har oppdatert software via nett, og det gikk som veldig greit.

Kan godt anbefale denne.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke en Playstation3, den har Blu-ray/dvd/cd/harddisk/spillekonsoll/nettleser... meeget grei sak, og tipper at den er absolutt godkjent ytelsesmessig!!! Har den selv, og er veldig fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

kan det være at pioneer er litt bedre som cd spiller eller er de ganske like her og?.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av KGH
    Takker for svar.

kan det være at pioneer er litt bedre som cd spiller eller er de ganske like her og?.
    Jeg ville gått for sony spillern, denne er konge på alt etter min mening!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker analoge tilkoblinger for CD så vil antakelig Pioen være et hakk hvassere, men bruker du digital tilkobling vil du neppe merke forskjell.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar da blir det nok en sony.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på å kjøpe meg blu-ray spiller jeg også, men hvordan er det med oppstartstiden på slike spillere? hvor lang tid bruker f.eks sonyn på å starte en film siden den skal være ganske kjapp? og bruker de lang tid på å starte vanlige cd'er også?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonyen bruker ikke mange sekunder før skuffen er ute, og fra jeg lukker den til jeg kan se film tar det heller ikke lang tid. litt avhengig av filmen, men det tar ikke merkbart lenger tid enn det gjorde å laste DVD på min Pio DV-696 føler jeg. Men jeg har som sagt ikke tatt tiden...

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Sonyen bruker ikke mange sekunder før skuffen er ute, og fra jeg lukker den til jeg kan se film tar det heller ikke lang tid. litt avhengig av filmen, men det tar ikke merkbart lenger tid enn det gjorde å laste DVD på min Pio DV-696 føler jeg. Men jeg har som sagt ikke tatt tiden...
    Nei, men jeg tenker sånn... tar det 2 minutter eller 10 sekunder?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adskillig nærmere 10 sek.
    Kan prøve i løpet av kvelden om jeg husker det. Får utstyre meg med stoppeklokke og lasersikte

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Adskillig nærmere 10 sek.
    Kan prøve i løpet av kvelden om jeg husker det. Får utstyre meg med stoppeklokke og lasersikte

Hehe... ja du får gjøre det... ikke glem kamuflasjen så den ikke ser deg der du sitter med klokka di! men hvordan er det med vanlige cdplater da? tar det like lang tid?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bruke blu ray spilleren som cd spiller ville jeg uten tvil valgt pioneeren fremfor sony. Pioneeren har innebygde DACer som yter like bra som en dedikert cd spiller i samme prisklasse!
    For å få den gode lyden må du i tilegg til å bruke HDMI tilkobling også koble til et par rca kabler på pioneeren sin dedikerte stereoutgang, som du kobler til cd inngangen på reciveren din.

Men hvis du hører mye på musikk bør du nok absolutt innvestere de ekstra kronene i en pioneer isteden for sony.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi prøvd

For sammenligning kjørte jeg BD diskene på PS3 også.

Die Hard 4.0

Fra helt av til et gitt punkt, PS3 - 42 sek, 350 - 45 sek
    Påslått, 350 med åpen skuff, til samme punkt. PS3 - 33 sek, 350 - 37 sek

Hancock, åpen skuff, til det ikke lenger er svart skjerm, PS3 - 35 sek, 350 - 55 sek

AC/DC Live at Donington, til Sony BGM-logo PS3 - 43 sek, 350 - 1 min 11 sek !!!!!

Fra jeg trykte på knappen for å kjøre inn skuffen til Die Hard 4.0 startet tok det 56 sek på 350.
    Til sammenligning puttet jeg Jarhead på DVD i skuffen, og da tok det 47 sek til jeg kunne velge språk. Med å igjen måtte trykke playknapp er vi ca. på et minutt før den filmen starter også vil jeg tro.

For å starte CD, Pondus, Flat Fuzzpedal tok det 13 sek, både med åpn skuff og når spilleren var avslått og CD lå i skuffen og jeg trykte play.

Ellers har magnesmurf nok et bra poeng i forhold til Pio om du ikke skal bruke intern DAC i receiveren.

Jeg har tenkt å bruke Pioen som er nevnt her sammen med en ekstern DAC etterhvert, derfor sparte jeg de nesten 3000,- (Nesten en Abrahamsen DAC det )

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    >>>> KGH

Har man en Yamaha rx-v1900 reciver så tar man CD , DVD , BD lyden over fra Blu Ray spiller til reciver med HDMI og DAC i 1900 gir neppe (dårligere lyd) eller stor lydforskjell mellom en Pioneer BD spiller og Yamaha reciveren.

Er valget og kjøpe Pioneer så bør du vente til April da nye bedre Pioneer spillere kommer i salg (+ prisene går ned)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren skal brukes like mye til cd spiller som blu ray spiller.
    bør jeg da gå for en pioneer alikevel, eller blir lyden på cd avspilling ganske lik så lenge man bruker hdmi utgangen på spilleren ?

blei litt usikker nå.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du DAC i receiveren hører du ikke forskjell på de to spillerene. Sikkert noen som sier at jeg tar feil nå, men jeg er ganske bastant

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du kun bruker HDMI utgangen på BD spiller vil lyden på cd bli lik fra begge spillere, da receiver gjør dekodingen.

Men hvorfor ikke legge et par hundrelapper ekstra i en RCA kabel og få mye bedre lyd på cd avspilling, hvis du kjøper pioneer?

Selv sitter jeg med en Onkyo 875, som er ganske kjent for å være en meget god reciever musikalsk. Alikevel gjør pioneer spilleren en bedre jobb med lyd dekoding enn recieveren gjør, og jeg bruker analog inngang på receiver ved avspilling av musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, men så på test av blu ray spillere i lyd og bilde.
    Der skrev de at man fikk best lyd ved å bruke hdmi utgangen på spillere i budget klassen.

Har ikke bdp-51 også en dårligere DAC en Lx-71 som ble testet?.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Det er samme DAC i 51 og 71.

Du vil få best lyd ved å bruke stereoutgangen på pioneer hvertfall. Det er det ingen tvil om, med mindre du kjøper reciever til 20k eller mer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •