Pioneer LX-71 som cd-spiller??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer LX-71 som cd-spiller??

Sitter her og funderer på og bestille meg en LX-71, men lurte på hva folket syns om egenskapene som cd-spiller ?

Har en Marantz 5001 OSE nå,men tenkte den kunne stå igjen i huset når kinoen er klar. Så LX-71 bør ikke vere dårligere enn den

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt din marantz, men pioneeren gjør en MEGET GOD jobb som cd spiller.

Testet den akkurat mot det andre utstyret mitt for moro skyld.

Både dvd spilleren (pioneer DV LX 50) og cd spilleren (cambridge azur 640.v2) sleit med å matche LX71.
    Og DV LX50 har fått skryt for å ha et meget bra lyd dekoding! Men alikevel klarer LX71 å toppe den...

Har hvertfall koblet et par billige analoge kabler til den dedikerte stereo utgangen på LX 71 (ja, den har en egen dedikert utgang for 2 kanals stereo lyd, og det sier jo litt)

Og resultatet ble såpass bra at jeg nå overveier å selge cd spilleren, da den ikke kommer til å bli brukt mer...
    Ender vel med at jeg må oppgradere cd spiller nå

Så tipper at LX71 hvertfall spiller like bra som din marantz. Om ikke bedre...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cambridge azur 640.v2 / LX71 har samme DAC

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt mulig, uansett låter LX71 bedre.

Mer detaljer, og mer oppløsningen i pioneeren. Opfatter også lyden som mer nøytral og korrekt i LX71, mens lyden i Cambridgen er er mørkere og litt mer "slørete"

Et piano låter mer som et piano når man spiller av samme cd på pioneeren i forhold til cambridgen for å si det enkelt..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som CD spiller blir vel lyden bra ja med LX71.

Som Blu Ray spiller har den endel minus da den er treg som en lus i start/load , ikke lip sync adjust , ikke decoder for DTS HD MA , ikke nettverk , ikke Profile 2.0 osv

Om ikke Sildo sin kino er helt ferdig så kanskje de nye spillerene som kommer til våren kan være både billigere å bedre kjøp.
    Ces 2009: Pioneer Drops Below $300 with BD-Live Blu-ray Player; Crazy Vid Tweaks on Step-Up Models

Pioneer intros BDP-120 / BDP-320 / Elite BDP-23FD Blu-ray players - Engadget HD

De kommer vel i April

(ser også ut til at de får DTS HD MA decoding , nettverk , Profile 2.0 osv + de blir helt sikkert raskere modeller)

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

Som Blu Ray spiller har den endel minus da den er treg som en lus i start/load , ikke lip sync adjust , ikke decoder for DTS HD MA , ikke nettverk , ikke Profile 2.0 osv

Om ikke Sildo sin kino er helt ferdig så kanskje de nye spillerene som kommer til våren kan være både billigere å bedre kjøp.
    Ces 2009: Pioneer Drops Below $300 with BD-Live Blu-ray Player; Crazy Vid Tweaks on Step-Up Models

De kommer vel i April

(ser også ut til at de får DTS HD MA decoding , nettverk , Profile 2.0 osv + de blir helt sikkert raskere modeller)
    Hmm, det er jo en tanke og vente litt da ja. Kinoen er klar midten av Februar Men kan bruke PS3 som BD speler til April, og dra cd-speleren med ut.

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Det er godt mulig, uansett låter LX71 bedre.

Mer detaljer, og mer oppløsningen i pioneeren. Opfatter også lyden som mer nøytral og korrekt i LX71, mens lyden i Cambridgen er er mørkere og litt mer "slørete"

Et piano låter mer som et piano når man spiller av samme cd på pioneeren i forhold til cambridgen for å si det enkelt..
    Det høres veldig bra ut Håper dei nye modellene er like gode da

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv ønsket meg Pioneer men har valgt å vente.
    Ser lyst på de nye modellene.
    Kommer vel snart mere info om spesifikasjoner på de og manualer man kan fordype seg i.

En Pioneer BD som har nettverk , Profile 2.0 , DTS HD decoding osv pr i dag er LX91 men den koster ca 17 000,-
    Priser er spådd skal gå ned ytterligere i 2009 og kan man få en veldig bra Pioneer BD som alle småproblemer og mangler er oppdatert på til lavere priser så er jo ingen ting bedre enn det.
    April kommer fort.

LX71 er da langt fra dårlig (om det oppfattes slik jeg skriver)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De kommer vel i April

JA!, nei.... fortsatt ikke DVD-A/SACD....(?)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cambridge azur 640.v2 / LX71 har samme DAC
    Hvor finner du slik info?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hvor finner du slik info?
    wolfson WM8740 DAC
    Det finner man ved å lese om ulike produkter
    Lese spesifikasjoner på produkter (ofte nye produkter for å se hva de har av egenskaper)
    Huske endel man leser
    (som var grunnen denne gangen)

Pioneer BDP-LX71 | Blu-ray | Hjemmekino | Soundgarden.no
    (se spesifikasjoner ---audio)

Stereo - CD-spiller | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE Azur 640C v.2 CD-spiller
    les spesifikasjoner.

Husker også PC lydkort med samme dac fordi dette ble fremhevet av HTPC byggere bla
    Onkyo introduces the SE-200 PCI HD PCI Digital Audio Board | Krunker

Om man fatter interesse for produkter som omtales som meget bra analog lyd ut (og ofte spesifisert med veldig bra dac chip) så skjekker man ofte med feks google og produsent sider.
    Sist jeg sjekket wolfson WM8740 DAC var da LX71 ble omtalt med veldig bra analog lyd ut.

Galskap/interesse kan være----->
    Hva har LX51 , LX08 og LX91 tenkete jeg da , de har samme DAC men LX91 har 8 stk og de andre 4.

Så har jeg lenge undret meg om vil de som har en LX71 eller LX08 få dårligere analog lyd en LX91 --------vil de som har LX51 , 71/08/91 merke dårligere analog lyd en om man tar lyden digitalt til PIONEER SC-LX90
    for den har vel kanskje bedre DAC med sine 8 stk Wolfson WM8741
    Det er mye lesning , nyskjerrighet og interesse og ikke minst trippelsjekking da det står så mye dessinformasjon på nettet men for å gjøre en lang historie kort så bruk google
    Finner man noe av interesse så reiser man litt rundt å prøver å lytte litt osv

Nå er wolfson WM8740 DAC bare en liten brikke til 8 dollar men er en bra og ganske ny DACs om gjør underverker

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wolfson WM8740 DAC
    Det finner man ved å lese om ulike produkter
    Lese spesifikasjoner på produkter (ofte nye produkter for å se hva de har av egenskaper)
    Huske endel man leser
    (som var grunnen denne gangen)

Pioneer BDP-LX71 | Blu-ray | Hjemmekino | Soundgarden.no
    (se spesifikasjoner ---audio)

Stereo - CD-spiller | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE Azur 640C v.2 CD-spiller
    les spesifikasjoner.

Husker også PC lydkort med samme dac fordi dette ble fremhevet av HTPC byggere bla
    Onkyo introduces the SE-200 PCI HD PCI Digital Audio Board | Krunker

Om man fatter interesse for produkter som omtales som meget bra analog lyd ut (og ofte spesifisert med veldig bra dac chip) så skjekker man ofte med feks google og produsent sider.
    Sist jeg sjekket wolfson WM8740 DAC var da LX71 ble omtalt med veldig bra analog lyd ut.

Galskap/interesse kan være----->
    Hva har LX51 , LX08 og LX91 tenkete jeg da , de har samme DAC men LX91 har 8 stk og de andre 4.

Så har jeg lenge undret meg om vil de som har en LX71 eller LX08 få dårligere analog lyd en LX91 --------vil de som har LX51 , 71/08/91 merke dårligere analog lyd en om man tar lyden digitalt til PIONEER SC-LX90
    for den har vel kanskje bedre DAC med sine 8 stk Wolfson WM8741
    Det er mye lesning , nyskjerrighet og interesse og ikke minst trippelsjekking da det står så mye dessinformasjon på nettet men for å gjøre en lang historie kort så bruk google
    Finner man noe av interesse så reiser man litt rundt å prøver å lytte litt osv
    Spørsmålet kan jo da fort bli om det er garantert at en WM8740 er helt lik en WM8740. Tenker versjon, innlagt software (hvis det finnes) osv. Blir litt skeptisk da jeg husker fra min tid i elektronikkbransjen hvor utrolig vanskelig det var å orientere seg i betegnelser, versjoner ble også ofte oppdatert uten meldinger og rev.endringer... Til kjempefrustrasjon for utviklere.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garantert er man sikkert ikke .
    Man har endel rev på Wolfson (også etter Pioneer LX serien kom)
    Finne ut om det er info om produksjons data eller i software til chip blir vanskligere.
    (men man bør finne de fleste rev om man leter på nettet)
    Men om chip endres til større hørbare kvalitetsforskjeller ?
    ved større endringer hadde de vel kommet med ny brikke > WM???? DAC eller så blir jo DAC navn nr bare et eneste stort kaos og kvalitet forbundet til chip blir helt missvisende.

http://www.wolfsonmicro.com/uploads/.../en/WM8740.pdf

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så i teorien så har LX51 og LX71 samme dacen,dermed bør det vere ganske lik lyd da??

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sildo
    Sitter her og funderer på og bestille meg en LX-71, men lurte på hva folket syns om egenskapene som cd-spiller ?

Har en Marantz 5001 OSE nå,men tenkte den kunne stå igjen i huset når kinoen er klar. Så LX-71 bør ikke vere dårligere enn den
    En av grunnene til at jeg kjøpte LX-71 var pga. den skulle være så god på musikk. Jeg har fra før 2 blu ray spillere, men ingen av de kan måle seg verken på lyd og bildekvalitet på film eller lydkvalitet på musikk. Lydkvaliteten ble meget bra når jeg koblet den opp med analoge kabler. Så den kan anbefales på det sterkeste. Hvis du har en pioneer receiver av det nyest slaget kan du koble den opp med HDMI og ta ibruk pionner sitt PQLS system.

"PQLS: A precision quartz controller eliminates distortion caused by timing errors (jitter), giving you the best possible digital-to-analogue conversion from audio CD sources when you use the HDMI interface. This is valid as an HDMI function for PQLS-compatible players."

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •