Kjøpe Pioneer BDP-LX71 nå eller vente...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer overland sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe Pioneer BDP-LX71 nå eller vente...

Hei
    Har tenkt å kjøpe en dedikert bd spiller.Pioneer BDP-LX71 er i den pris klassen jeg har tenkt å handle.2.0 profilen er ikke så viktig for min del.Har lest det som er om spilleren har på forumet og andre tester.Men er det hvert og vente på en ny spiller(en eller annen bd spiller i samme pris) som kommer senere i løpet av året,tenker da på bilde kvalitet og lyd(evt som cd spiller) eller går jeg for denne modelen....
    Mvh
    Overland

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se de positive egenskapene til LX71 å om det er noe du trenger / har tenkt å bruke
    noen positive
    PQLS for bedre CD overføring
    Ganske bra DAC (4 stk wolfson for analog overføring av HD lyd)
    Fin å se på
    Bra byggkvalitet
    mulighet til å sende DVD 576p passthrough til feks projector om man ønsker at scalering av DVD skal kunne utføres av en bedre projector enn scaleringen til LX71

Se de negative egenskapene å se om du er villig til å godta de
    noen negative
    Ikke decoding av DTS HD MA
    Ikke profile 2.0
    ikke nettverk så man må selv finne ut oppdateringer å brenne til CD for firmware oppdateringer (å de har det vært endel av)
    Spilleren er utrolig treg i forhold til andre spillere (oppstart , load osv)
    (min mening---> pris sett i forhold til hva man får)
    Tror ikke denne kan sende 720p ut om du har HD ready projector/tv
    (den sender 720p fra 720p kildemateriale men scalerer ikke opp/ned til 720p)

Min mening
    Du som sitter med bra reciver
    Send HD lyden bitstream fra BD med HDMI til reciver å få et stort lydløft fra PS3

Din IN82 vil kunne mota og avspille BD film 1080p 24 og bildemessig vil antakelig Blu Ray film vises ganske likt med din PS3 eller (fremtidig LX71) eller en rekke andre BD spillere til halve prisen.

DVD ?

CD
    Jeg tror du vil merke lite eller ingen forskjell fra digitalt overføre CD fra LX 71 og andre spillere (din eksisterende DVD spiller eller andre BD spillere)

Jeg ville valgt en BD spiller i 2-3000,- kr klassen----hatt den 1/2 til 1 år fremover uten stort brukttap å håpet på at Pioneer kommer med litt bedre saker til ok pris.
    Jeg har faktisk lyst på Pioneer selv men min mening er at dagens spillere til under 7000,- kr er langt fra så imponerende.
    Man kan da ikke kjøpe LX91 til 17000,- bare for å få med DTS HD decoding , nettverk og profile 2.0
    Galskap

Newcomer overland sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Tusen takk for svar! Decoding av DTS HD MA kommer vel kanskje som en software oppdatering? Må tenke litt på hva slags spiller jeg nå skal handle.
    Mvh
    Overland

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DTS HD MA decoding trenger du vel strengt tatt ikke da din reciver decoder dette.
    Skal du benytte deg av spillerens decoder for økt lydopplevelse med multichannel ut via 4x wolfson DAC så er jeg tvilene til at dette blir stor lydforbedring sett i forhold til DAC i reciveren din.
    (du burde prøve før du satser på økt lyd analogt fremfor bitstream til din reciver)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av overland
    Hei
    Tusen takk for svar! Decoding av DTS HD MA kommer vel kanskje som en software oppdatering? Må tenke litt på hva slags spiller jeg nå skal handle.
    Mvh
    Overland
    Pioneer LX71 understøtter DTS-HD MA allerede fra start så det er ikke noget problem.
    Du skal tilslutte den en forstærker/receiver som enten har de samme dekodere indbygget og HDMI 1.3. Eller en løsning hvor din forstærker/receiver understøtter PCM, fordi så kan du i afspilleren sætte den til at udsende lyden i PCM stream, og derved kan du køre med ældre HDMI versioner, som er mere stabile, såsom HDMI 1.1, eller HDMI 1.2:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •