Oppskallering av DVD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppskallering av DVD?

Hei!!

Jeg har tenkt å kjøpe flatskjerm nå.. LCD.. Denne infact!->

Samsung LE40A786 40" LED LCD
    HD Ready 1080p
    100HZ
    4hdmi V. 1.3
    The WORKS egentlig!

Har en Denon DVD-1940 stående. 6 dager gammel. Det jeg lurer på er.. Hvor bra blir bildene når man oppskallerer ifra 576 til 1080?? Skal gå til innkjøp av bluray senere. Har sett det in action og vet det funker, men å oppskallere høres ut som om man tar et bilde og gjør det større.. På samme måte som å trykke på + når du ser på bilder på din pc. Det blir jo dårligere desto større bildet blir? Bah! Det blir bare rot i hodet mitt når jeg tenker på det. Noen som har en skikkelig LCD og som kjører DVD via hdmi på den (enda) som kan fortelle litt om det, og hvor bra bildet faktisk blir, kontra å bruke en skikkelig scart på en gammel CRT-tv osv.. ?

Hjelp!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes mange tråder her om du søker, du kan også lese denne artikkelen fra Wikipedia.

I DVD-1940 sitter det vel en Farajouda brikke, så bildet blir bedre enn om du lar skjermen skalere bildet, det kan uansett ikke måle seg mot ekte 1080 fra en BD spiller.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Det finnes mange tråder her om du søker, du kan også lese denne artikkelen fra Wikipedia.

I DVD-1940 sitter det vel en Farajouda brikke, så bildet blir bedre enn om du lar skjermen skalere bildet, det kan uansett ikke måle seg mot ekte 1080 fra en BD spiller.
    Ya! Thanks Vet meget gidt at Bluray banker DVD, men når SAMSUNG BD-P2500 og DENON DVD-2930 stod oppstilt ved siden av hverandre på hversin Samsung LE40A676 (dene ene spilte Hancock, den andre Transformers) så var det mange som spurte selgeren om han så noe spesiel forskjell. Just sayin'
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •