Analog 7.1 ut til analog 5.1 inn på reciever. -Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Analog 7.1 ut til analog 5.1 inn på reciever. -Hjelp!

Jeg har en Pioneer VSX-915 7.1 kanals reciever med analog 5.1 inngang. Den er kjøpt brukt og jeg tenkte ikke på at den analoge inngangen kun var 5.1 og ikke 7.1.

Er det vanlig at Blu-ray spillere selv kan "nedmikse" til 5.1 på de analoge 7.1 utgangene bakpå spilleren ?

Jeg kan vel ikke bare droppe å koble til to av utgangene fra BR spiller (hvis den ikke kan "nedmikse" til 5.1), da dette vil ødelegge lydbildet totalt?

Jeg eier ingen Blu-ray spiller ennå, men lurer på om jeg bør kvitte meg med recieveren snarlig og kjøpe en brukt med 7.1 analog inngang.
    Jeg skal uansett kjøre 5.1 ut av recieveren, men recievere med 7.1 inngang regner jeg med klarer å "nedmikse" analog 7.1 inn til 5.1 ut (til høyttalerene).
    Ny reciever med full HD lyd er ikke aktuelt ennå..

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er rimelig sikker på at de Blu ray spillere som har intern dekoding av Hd lyd også kan nedmikse 7.1 til 5.1

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, vet ikke spesifikt om pioneeren, men vet panasonic bd55 gjør dette, mener også sonys 550 gjør det, så det bør jo pioneeren også kunne.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du 7.1 høytaler oppsett som gjør at du trenger 7.1 analog inn så vil jeg tro at du kan kople 7.1 analog inn på din 7.1 reciver.
    Vanlig er det med 7.1 recivere som bare har 5.1 multichannel inn å kople de siste 2 (surround back) på DVD analog inn.
    Da har du full 7.1 analog inn å det samme lyd resultat som en reciver med vanlig 7.1 analog inn.
    Jeg har ikke lest manual til din reciver men gjør du det selv finner du svar.

Selvsagt kopler du ikke 7.1 analog inn om du bare har 5.1 høytaler oppsett.
    Da kopler du bare 5.1 analoge kabler og din BD spiller vil garantert mixe surround back kanalene inn i surround left+right ved avspilling av BD lyd 7.1

Nedmixing av 7.1 til 5.1 eller 5.1 til 7.1 ved analog overføring skjer i BD spiller å ikke i reciver

Ved digital lyd så ville man kunne nedmixe eller legge til kanaler med en reciver
    (de fleste recivere)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Nedmixing av 7.1 til 5.1 eller 5.1 til 7.1 ved analog overføring skjer i BD spiller å ikke i reciver
    Ja, du har selvsagt rett der, skrev meg nok litt bort.
    Min Pioneer har kun 5.1 inn analogt. Fronthøytt. på vanlig DVD inn og resten på innganger annet sted bak.
    Merkelig at en 7.1 receiver kun har 5.1 analog inn...

Takker for svar. Målet var å vite om det er en tilnærmet standard at Blu-ray spillere med 7.1 analog ut har nedmiksing til 5.1 ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •