CD spiller kontra BD i avspillings kvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD spiller kontra BD i avspillings kvalitet

Hei

Jeg har et lite spørsmål. Jeg lytter i dag på cd-er fra min BD spiller panasonic BD-55. Hvis jeg kjøper en dedikert cd spiller. Har kvaliteten på cd avspillingene et forbedringspotensial som en novise vil merke?

Jeg tenkte i så fall og bruke rundt 3000,-. Hifi klubben har en cambridge jeg har hørt mye fint om.

Av utstyr som benyttes til cd lytting så har jeg en hk avr 255, b&w 601.s3 samt en b&w asw 650, også BD spilleren BD-55 da.

Jeg synes jo det låter helt okei nå, men jeg har aldri prøvd med en dedikert cd spiller så jeg vet ikke noe om forbedringspotensiale...

Så innspill på dette mottas med8)

Newcomer hypnotize sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dac?

Hva med en DAC? Du får en sånn en på HiFi-klubben for under den prisen Da kan du jo bruke den BD-spilleren som drivverk, så slipper du flere bokser i racket ditt. Tror dette blir en bedre løsning enn en dedikert CD-spiller til den prisen.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD lyd sendt digitalt fra BD55 til AVR 255 tror jeg er det dårligste alternativ pr i dag og også om du kjøper dedikert CD spiller for å sende lyden digitalt til AVR.

Jeg tror beste CD lyd pr i dag er å avspille CD med BD55 og la spilleren foreta DAC og sende lyden analogt til AVR.

(dette må du jo teste og finne ut av selv om hvem av disse løsningene som gir best lyd)

Tips.............................................. ....
    Forbedre CD lyd med en Cambridge Azur 640C v.2 eller tilsvarende vil du helt sikkert gjøre
    (som er en spiller til ca 3000,- Stereo - CD-spiller | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE Azur 640C v.2 CD-spiller )
    men
    om du ikke er helt fornøyd å vil øke CD lytting så hvorfor ikke øke kvaliteten på Blu Ray og DVD lyden også
    (for denne lyden er ikke bedre / dårligere enn CD lyden du har pr i dag å oppgraderer du en lydtype (CD) vil de andre typene fortsatt stå uendret i kvalitet og lytte opplevelse)

Det beste er jo å øke kvalitet på alle lydkilder å ikke behøve å øke kvalitet på bare en lydkilde (og senere oppgraderinger øke for hvert enkelt avspiller man kjøper)

To alternativ som gir økt lytte opplevelse om du ikke er fornøyd med CD pr i dag å som også øker lytteopplevelse på andre lydkilder er

1 : Bytte Blu Ray spiller til en som kan gi alle avspillte lyd formater (CD , DVD , BD ) med økt lydkvalitet ut (Analogt)

2 : Bytte reciver til en som har bedre lydbehandling en Harman Kardon på digitale lydkilder inn .
    Da kan du beholde din BD55 og kjøre all lyd digitalt til reciver.
    Dette ser jeg som beste løsning ogvil gi
    økt CD kvalitet , økt DVD lyd kvalitet , økt Blu Ray lyd kvalitet + andre lydkilder.
    (da vil all lyd bli forbedret å ikke bare CD)

Man vil også øke sin kvalitet avspilling fra digital lyd fra lykilder som streamet lyd , lyd overført med digital kabel fra PC , lyd overført digitalt fra kabel tv/satelitt , fremtidens SD / HD card (film på minnebrikke) , PS3/XBOX + andre avspillere.

Du vil fint få samme støtte for lyd decoding osv ved feks å selge din reciver og putte de 3000,- du egentlig har tiltenkt en CD spiller å da kjøpe en bedre reciver og da få bedre CD lyd + DVD , BD lyd osv .
    (med bedre mener jeg like bra som feks cambridge CD spiller eller enda bedre + også DVD/BD lyden får ett tilsvarende løft)

Bedre med ett bra slutt produkt til all behandling av lyd enn mange påkostede avspillere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •