Fra Blu-Ray til DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra Blu-Ray til DVD

Er Blu-Ray noe å ha? Jeg har en Sony BDP-500 Blu-Ray, og synes bilde og lyd er meget bra, men tungvint å betjene i menyer og tar lang tid å få igang filmen. Stopper jeg filmen, så må hele oppstart prosedyren begynnes på nytt. Utvalget av leie BR er heller dårlig, og vanlig DVD fås mye billigere. Det er også flere bokser og bedre utvalg generelt på DVD. Det er oså irriterende viftestøy fra de fleste BD spillere.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skapulf
    Er Blu-Ray noe å ha? Jeg har en Sony BDP-500 Blu-Ray, og synes bilde og lyd er meget bra, men tungvint å betjene i menyer og tar lang tid å få igang filmen. Stopper jeg filmen, så må hele oppstart prosedyren begynnes på nytt. Utvalget av leie BR er heller dårlig, og vanlig DVD fås mye billigere. Det er også flere bokser og bedre utvalg generelt på DVD. Det er oså irriterende viftestøy fra de fleste BD spillere.
    Det må jo være opp til deg å vurdere, det er ingen som kan fortelle deg hva DU foretrekker. Det jeg vet er at jeg foretrekker BD foran DVD anyday, så lenge utvalget er der.

Kanskje du kan få bukt med lastetiden ved å oppgradere til en nyere spiller? ;-) ... Uansett ser jeg ikke på dette som et stort problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du valgt feil avspiller. På min HTPC tar det 12s å starte en Blu-ray film.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er det i allefall ingen tvil. DVD er passé. Det er BD som gjelder. Som et hvert annet nytt format vil det ta litt tid for BD å modnes. Men allerede nå ser vi klare tendenser til bedre spillere, bedre utvalg og lavere priser på både spillere og filmer.
    :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig me de andre her ja! Min gamle denon dvd-1000 var moden for pensjon og var ikke i tvil om at jeg skulle ha blu-ray, endte opp med pioneer bdf-51fd og angrer ikke. oppstartstiden er til og leve med, 14s eller noe sånn og bilde selv på dvd syns jeg er meget godt etter firmware 1.21 oppdatering!
    Og utvalget av blu-ray har jo blitt bedre og bedre, og prisene vil jo gå ned etterhvert og utvalget bli større!? tror nå jeg hvertfall!

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som OleM sier; DVD er en saga blott for min del. Har selv PS3 som BD avspiller og oppstartstid er helt uproblematisk der. Tar ikke lenger tid enn å fyre i gang en DVD.

Så fremt du har TV av en viss størrelse eller projektor ser jeg ingen grunn til ikke å kassere DVD-mediumet.

Sitter du med en 32" LCD TV så ser jeg nok ikke poenget...til det er gevinsten i kvalitet lite merkbar...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •