Blu-ray: Hvor lang tid for å starte film

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-ray: Hvor lang tid for å starte film

Har hørt at mange sier det tar så lang tid å starte opp Blu-ray spillere og til filmen starter.

På min HTPC tar det ca 12s fra jeg dobbeltklikker på filmen til den er igang. Det er vel ikke så ille?

Hvor lang tid tar det hos deg og hva slags utstyr?

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En HTPC har langt mere prosessorkraft enn en normal blu-ray spiller. Så det går nok litt fortere der vil jeg tro.

Men interessant tråd, hvor lang tid tar det på en "normal" spiller egentlig?

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer LX-71 tar nesten 2 minutt...
    PS3 under 1 minutt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    PS3 under 1 minutt
    Hva!?!?!? :O

Har ikke tatt tiden på min BDF-51FD, men mener ganske sikkert at det ikke tar såpass lang tid på den nei! :S

Isåfall går de minuttene fort hos meg!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Har hørt at mange sier det tar så lang tid å starte opp Blu-ray spillere og til filmen starter.

På min HTPC tar det ca 12s fra jeg dobbeltklikker på filmen til den er igang. Det er vel ikke så ille?

Tiden å starte en film vil ikke bare variere fra spiller til spiller men også fra film til film.

Skal man sammenligne må man sammenligne samme film
    Da er det ingen vist at brukere skriver tiden da det ikke forteller andre hvor rask oppstart er .......med filmnavnet har man et sammenligningsgrunnlag med en gang

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min Sony bdp s550 så tar det ca. 2-3sek fra jeg trykker på power til den er klar.
    Men det er veldig forskjellig fra bd film til bd film.
    F.eks The Mist bruker sikkert opptil 30-40 sek til filmen ruller på skjermen,
    mens The Hitman rullet på skjermen min etter max10-15sek.
    Har ikke tatt tia, så det blir sånn ca tid.
    Men gjennomsnitt så tar det under 30 sek før filmen ruller på skjermen

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    PS3 under 1 minutt
    Min erfaring er at Pioneer er av de trege oppstarsmaskiner ,da vi har en på min arbeidsplass,selv har jeg sony bdp 350 og den er meget kjapp!!Men etter min mening er det nok litt med hvilken programvare man har innstallert!!

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppstartstid

Min Pioneer BDP-LX91 bruker 42 sek fra spilleren er skrudd av med BD-disken i tray'et til jeg får bilde.
    Filmen jeg brukte var "Shoot'em Up "

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeez Louise. Hva er poenget med alle disse trådene om hvor lang tid det tar før filmen starter? Totalt uinteressant. Sett filmen i spilleren, gå på dass, jekk en øl og innen du kommer tilbake er filmen klar for avspilling. Det er vel filmen som er interessant, ikke loading tiden??

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Jeez Louise. Hva er poenget med alle disse trådene om hvor lang tid det tar før filmen starter? Totalt uinteressant. Sett filmen i spilleren, gå på dass, jekk en øl og innen du kommer tilbake er filmen klar for avspilling. Det er vel filmen som er interessant, ikke loading tiden??
    Så er det de som ikke drekker pils, har blærer store som bering-havet og er litt over middels ivrige på å se på film, de bryr seg om oppstartstidene.. :-P

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lastetiden på Blu-ray vil være noe forskjell fra disk til disk, avhengig av hvor mye menyinnhold osv som skal lastes.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Så er det de som ikke drekker pils, har blærer store som bering-havet og er litt over middels ivrige på å se på film, de bryr seg om oppstartstidene.. :-P
    Er tross alt en del som skal lastes da, Java menyer etc, deal with it det tar tid, sånn er det bare

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er tross alt en del som skal lastes da, Java menyer etc, deal with it det tar tid, sånn er det bare
    Jaja, jeg har ikke problemer med det, tvert imot! "Den som venter på noe godt - venter ikke forgjeves"

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme her har forøvrig denon 2500bt som ikke er av de raskeste spillerene... men uansett bryr jeg meg ikke om det tar 20 eller 40sec og starte opp filmen. har du tid til å sitte å se film i 1.5 timer så har du også tid til å vente 20sec ekstra på at filmen starter opp... uansett er kvaliteten så vanvittig mye bedre på blu ray at jeg tviler på at jeg kommer til å se en vanlig dvd igjen her hjemme hvertfall hvor jeg har blu ray spiller...

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    samme her har forøvrig denon 2500bt som ikke er av de raskeste spillerene... men uansett bryr jeg meg ikke om det tar 20 eller 40sec og starte opp filmen. har du tid til å sitte å se film i 1.5 timer så har du også tid til å vente 20sec ekstra på at filmen starter opp... uansett er kvaliteten så vanvittig mye bedre på blu ray at jeg tviler på at jeg kommer til å se en vanlig dvd igjen her hjemme hvertfall hvor jeg har blu ray spiller...
    Samme her også..har ikke vært kjøpt en eneste dvd siden BD-spilleren kom i hus.

Newcomer Sigurd070 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Samme her også..har ikke vært kjøpt en eneste dvd siden BD-spilleren kom i hus.
    X2!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testing av oppstartstider.

Siden det er så mye snakk om dette i disse dager, hvor spillere får minuspoeng for treg oppstart(noe jeg synes er helt på villspor at blir tatt med i betraktning) så har jeg sjekket 4 av mine BD filmer, fra forskjellige distributører.
    Tidene er klokket fra da luken er gått igjen, og frem til evt. språkvalg i begynnelsen, deretter fra språkvalget er gjort og frem til man kan trykke PLAY på menyen, eller om den starter automatisk.

*Pirates of the Caribbean - The curse of the black pearl*(Buena Vista/Disney)
    -Til første språkvalg: 43 sekunder
    -Fra språkvalg til filmen begynner (inkludert skipping av reklame) 1:03

*Revolver* (Nordisk Film) (filmen har ikke javamenyer, og kan egentlig ikke sees på som en "ekte" BD utgivelse, men tok den med uansett.)
    -Til første språkvalg: 47 sekunder
    -Fra språkvalg til film begynner: 17 sekunder

*Die Hard 4.0* (20th Century Fox/ SF Norge)
    -Ingen språkvalg, 1:02 til play fra skuffen var inne.

*Blade Runner* (WB)
    -Ingen språkvalg, 50 sekunder fra skuffen var inne.

Alle titlene er region B og testet på Panasonic DMP-BD50

Som sagt, alt er avhengig av hva som er inkodet på platen, om det er Java menyer, hva slags spiller man har. Om noen har disse titlene selv og en annen spiller en meg (ikke PS3, da jeg ikke regner den som en dedikert BD spiller) kunne ha sjekket tidene selv, hadde det vært fint.

P.S. På Pirates of the Caribbean gikk det 4:56 fra første språkvalg til man trykker play, om man ikke hopper over reklamen. Men dette er ikke noe sammenligningsgrunnlag, siden det er store forskjeller på hvor mye reklame det er i begynnelsen av en film, og skal heller ikke tas med i betraktningen i sike tester.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2

Totalt sett så vil nok en PC være meget treg. Hvis du tar med all oppstartstid hvis man må starte hele PCen fra start, da tar det ikke 12 sekunder.

Hvis man bruker en Warner Bros film, som ikke har tunge Java menyer osv til å laste så bruker min Samsung BDP-1500 fra jeg trykker play når disken er i og stoppet så bruker den kun 5 sekunder på å komme til første advarsel bilde fra disken (testet med Batman Begins, USA import).

Hvis jeg trykker play når disken ligger i åpent disc-tray så bruker den fort 30 sekunder. Og hvis den er helt slått av med disk i, så bruker den 6 sekunder ekstra.

Så det finnes hauger av variabler utenom filmen også.

Etter min mening så skal korrekt oppstartstid enten tas fra man trykker play når filmen ligger i disc-tray, slik at lukking og oppstart av denne også tas med. Det er jo slik vi oftest starter å se filmen.

Eller fra at spilleren er slått helt av med filmen i, og man trykker play.

Er filmen allerede satt i, og man har stoppet den, så starter så vil muligens deler av oppstart prosedyren ligge i spillerens minne. Når jeg stoppet filmen i selve filmen, og trykket play, så startet den alt på nytt og brukte 5 sekunder. Hvis jeg trykket stopp når første advarsel kom (siden filmen startet automatisk når jeg lukket disc-tray) så tok det faktisk under 1 sekund til advarselen kom opp igjen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD T587 er styggrask... men så koster den også en liten formue. Har ikke tatt tiden, men den er raskere enn Denon BT2500 samt mange andre jeg har testet. Fantastisk spiller! Satser på at neste generasjon er like raske.. og da til rimeligere penge.

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er så mye snakk om dette i disse dager, hvor spillere får minuspoeng for treg oppstart(noe jeg synes er helt på villspor at blir tatt med i betraktning) så har jeg sjekket 4 av mine BD filmer, fra forskjellige distributører.
    Tidene er klokket fra da luken er gått igjen, og frem til evt. språkvalg i begynnelsen, deretter fra språkvalget er gjort og frem til man kan trykke PLAY på menyen, eller om den starter automatisk.

-Til første språkvalg: 43 sekunder
    -Fra språkvalg til filmen begynner (inkludert skipping av reklame) 1:03

*Revolver* (Nordisk Film) (filmen har ikke javamenyer, og kan egentlig ikke sees på som en "ekte" BD utgivelse, men tok den med uansett.)
    -Til første språkvalg: 47 sekunder
    -Fra språkvalg til film begynner: 17 sekunder

-Ingen språkvalg, 1:02 til play fra skuffen var inne.

*Blade Runner* (WB)
    -Ingen språkvalg, 50 sekunder fra skuffen var inne.

Alle titlene er region B og testet på Panasonic DMP-BD50

Som sagt, alt er avhengig av hva som er inkodet på platen, om det er Java menyer, hva slags spiller man har. Om noen har disse titlene selv og en annen spiller en meg (ikke PS3, da jeg ikke regner den som en dedikert BD spiller) kunne ha sjekket tidene selv, hadde det vært fint.

P.S. På Pirates of the Caribbean gikk det 4:56 fra første språkvalg til man trykker play, om man ikke hopper over reklamen. Men dette er ikke noe sammenligningsgrunnlag, siden det er store forskjeller på hvor mye reklame det er i begynnelsen av en film, og skal heller ikke tas med i betraktningen i sike tester.
    Mine målinger på PS3

-Fra platen starter å gå inn til filmen begynner (inkludert skipping av reklame) 1:02

-Ingen språkvalg, 0:34 fra platen går inn til filmen starter

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •