Blue ray spørsmål.. Hjelp...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Blue ray spørsmål.. Hjelp...

SKal gå til innkjøp av blu ray spiller og trenger litt hjelp.
    Har i dag Rx-V1600 fra Yamaha og denne støtter ikke de nyeste HD lydformatene. Hva gjør jeg? Bruker man da de analoge utgangene på blue ray spilleren og lar dekoderen i spilleren gjøre jobben? Hvilke spillere burde jeg velge?
    De tre modellen jeg har tittet på er Pioneer BDP-51, Panasonic BD55 og Sony 550. Noen i samme slengen som husker forskjellen mellom profilene på BD? Trenger jeg 2.0?

På forhånd takk for hjelpen :-)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har HDMI på spilleren din så lønner det seg å kjøre HDlyd analogt.
    I budgettklassen har du da valg mellom Sony550, PAnasonic55 eller
    Samsung2500. Disse ligger på pris fra 2900 og opp til ca 4000.

Om du er villig til å legge litt mer i det så får du Highend dvd og bluray i Pioneer LX71 feks men den koster fra 7200,-

Jeg ville ha valgt Panasonic eller Pioneer som førstevalg.
    Som budgett hadde jeg valgt Samsung2500 men kan hende den har litt dårligere lyd...

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilp
    SKal gå til innkjøp av blu ray spiller og trenger litt hjelp.
    Har i dag Rx-V1600 fra Yamaha og denne støtter ikke de nyeste HD lydformatene. Hva gjør jeg? Bruker man da de analoge utgangene på blue ray spilleren og lar dekoderen i spilleren gjøre jobben? Hvilke spillere burde jeg velge?
    De tre modellen jeg har tittet på er Pioneer BDP-51, Panasonic BD55 og Sony 550. Noen i samme slengen som husker forskjellen mellom profilene på BD? Trenger jeg 2.0?

På forhånd takk for hjelpen :-)
    Du trenger 2.0 hvis du har internettkobling til spilleren. Da er det mulig å laste ned ekstramateriale fra nettet. Vet ikke hvor mange blu-ray plater som støtter dette ennå. For de fleste er nok dette uvesentlig men det er jo smak og behag.

Er forøvrig godt fornøyd med S550'en

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat. Mye bra info her.... heller litt mot panasonicen, ser at denne har vunnet endel tester. Noen som vet hvordan lydkvaliteten er på denne? Har en Yamaha dvds1700 dvd spille med hdmi i racket også, kan disse sammenlignes?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bd 55

Kjøpte BD55 fra Netonet til 3299 (veldig god pris..: Blu-Ray)

Er strålende fornøyd.. Kjører denne på en Pioneer LX5090H.

Kjøpte spilleren av samme grunn som du (analoge utganger) siden min H/K AVR7000 forsterker ikke støtter HD lyd.
    Spilleren konverterer uansett om digitalllyd til vanlig DTS/DD om ønskelig.
    Har selv til nå kun benyttet meg av dette (hvis dette er nok så tror jeg dei fleste spillere på markedet kan gjøre dette...)
    MEN: Kvaliteten er bedre på et rent DD spor en konvertert DD-HD...
    Så er det et "gamletype" DD spor på blu-ray så kjører jeg dette istedenfor konvertert DD-HD.

Er litt usikker på hvilke kvalitetsendring (positiv/negativ?) man får ved å legge inn et analogt ledd istedenfor en kovertering til DD/DTS internt i spilleren og kjøre ut som 5:1 digitalt via f.eks. optisk kabel. Kan uansett ikke kjøre 7.1 analogt på min forsterker, så må kun benytte analog 5.1 inngang.
    Mister da 2 surroundkanaler og er usikker på om det er mulig å mikse bakkanalene slik at "lyd ikke forsvinner".. Det ser ut til at 7:1 utgangene er KUN tenkt for en forsterker med 7:1 inngang.. Og det er det vel få av som ikke i seg selv støtter dei nye formatene.. Men som sagt; Jeg har ikke koblet opp og prøvd dette..

Byttet min Pioneer 5080 til 5090 i rett før jul og har hatt nok glede av det den siste tiden

Historien: Kjøpte 5080 på Expert i midten av november til 19999, på en måned var prisen falt med 5000 på 5090 (24995) og jeg byttet til denne ved å batale mellomlegg..
    2 Januar leverte jeg tilbake 5090 til Expert og fekk pengene tilbake..
    Kjøre til Elkjøp og kjøpte 5090H til latterlige 19995, og den skjermen henger på veggen..
    Så får vi se om 30 dager hva pris sitasjonen er da :wink:

Det er bare å benytte 30dagers retten til det den er verdt

Newcomer Bassen min sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uten tvil, pioneer BDP-51F!!, tross alt den samme blu-ray delen i den som i LX-71, som vant den store blu-ray testen i forrige nr. av hjemmekino!!! Har self eksprimentert me denne spilleren, og den er helt rå!!!!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig Pioneer bluray er helt rå!! Har testet denne og the Dark Knight hos en kompis og det er en bluray å trakte etter ja. Panasonic er heller ikke dårlig.

Personlig mener jeg disse to er de beste, og Denon men det er også Panasonicbrikke i Denon da...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen timer i tankeboksen i går gikk jeg for Pioneer BDP-51.
    Hadde egentlig ikke tenkt å bruke mer på spiller enn maks 3500,-, men som sikkert mange andre har erfart ble fristelsen for stor... he he.
    Jeg fikk koblet og stilt inn alt i går og må si at jeg ikke angrer. Bildet og lyden fra denne er MEGET bra og matcher dyrere produkter jeg har sett/hørt. Dette tror jeg kan bli en meget populær modell. Hvorfor bruke 2000,- mer på storebror LX71, når forskjell nesten ikke er til stede?!

Siden jeg har en tre år gammel reciever så er den koblet opp via analog utgangene på spilleren. Fikk testet både BD, dvd og cd og jeg fikk et stort løft på lyden hele veien. Bilde opp mot min Panasonic TH50PX70 har aldri sett så bra ut. Selv på god gammel dvd var forbedringer stor! Kan ikke annet enn å anbefale denne spilleren på det varmeste. Bedre BD spiller for pengene tror jeg du skal lete lenge etter! I tillegg vil jeg rette en takk til hjelpsomme og hyggelige innspill i tråden, de kom til god nytte!!! :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •