Sony PS3 vs andre Bluray spillere!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 76
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony PS3 vs andre Bluray spillere!?

Rent ytelsesmessig, da mtp lyd og bilde, hvordan står Sony sin PS3 seg mot andre modeller på markedet idag?

Eksempler er jo Panasonic, Pioneer, Denon, Sony dedikerte spillere osv. Hvordan står Sony sin PS3 seg mot kandidater i samme og høyere prisklasser?

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lite som skiller disse..
    Men ps3 har lite ankepunkt , å det er lyd... den sender ikke lyd som Bitstream slik at reciever dekoder lyden, men sender den ferdig behandlet som PCM...
    Bildet er det lite som skiller bluray spillere.. På DVD skilles klinten fra hveten...
    Der er vel de dyreste å spesielt Pioneer og Denon overlegen...

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan jeg bare går ut i fra min erfaring. På bilde ser jeg ikke forskjell men på lyden merker jeg forskjell. Pluss jeg slipper vifte lyden .. Jeg har PS3 i over 1 år nå, mens Sony BDP S350 kom til jul i huset. Har sett litt film nå å må si at jeg er godt fornøyd med min dikterte spiller. Nå brukes PS3 kun for spilling.. Men kan bare anbefaler e diktert BDspiller. . .

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Nå kan jeg bare går ut i fra min erfaring. På bilde ser jeg ikke forskjell men på lyden merker jeg forskjell. Pluss jeg slipper vifte lyden .. Jeg har PS3 i over 1 år nå, mens Sony BDP S350 kom til jul i huset. Har sett litt film nå å må si at jeg er godt fornøyd med min dikterte spiller. Nå brukes PS3 kun for spilling.. Men kan bare anbefaler e diktert BDspiller. . .
    Ditto så er det sagt...

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 ligger vel noe etter på bilde siden også nå etter at de senere versjonene av bd-spilere kom ut. Dette er vel på sort nivå og fargemetning at den største forskjellen er.

Bruker selv PS3 som bd-spiller men skal i løpet av året gå til anskaffelse av dedikert bd-spiller som også gjør en god jobb på vanlig dvd.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Slik her og.
    Og om det kun er BD den skal brukes til er en dedikert spiller, f.eks. Sonyen som er nevnt her omtrent bare halvparten så dyr som en PS3.

Men er det noen i huset som spiller mye, så er kanskje PS3 et fornuftig valg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer NightScope sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra min erfaring så tar PS3 maskinen alt av BD filmer, noe mange av de andre ikke gjør. Kjøper man en fersk utgivelse på BD så er det ikke sikkert at du får spilt den av på BluRay spillene. Man må vente på ny firmware oppgradering fra HW produsenten.
    Jeg kjøpte en ny film som hverken min LG eller Pioneer BDP-51FD ikke klarte å spille, mens PS3 hadde ikke problemer, og dette er ikke første gang jeg har opplevd dette.
    Jeg har testet både Pioneer, Sony og LG sine spillere og det er kun PS3 som har klart å spille alle titlene jeg har på BD uten problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk nylig fra PS3 til dedikert spiller (Denon DVD-1800BD) og forskjellen var overraskende stor. Både lyd og bilde fikk et grundig løft. Plutselig fikk jeg tredimensjonaliteten jeg hadde savnet, og det var markant forskjell på HD lyd og komprimert lyd. Responstiden gikk selvfølgelig noe opp, men ikke nok til å være plagsomt. Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har Playstation 3 som jeg har brukt som blu-ray spiller. Nå har blu-ray enheten sluttet å fungere og kommer til å sende inn spillere. Etter det jeg har hørt, kan dette ta lang tid noe som ikke er så ideelt nå om vinteren.

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en dedikert blu-ray spiller både for å ha noe å se på med en gang + hente ut enda bedre lyd/bilde. Ser at Panasonic DMP-BD55 vant testen hos lyd og bilde og at den også gjør en god jobb med dvd. Lillebroren BB35 koster en tusenlapp mindre og er etter det jeg har hørt samme spilleren, men uten 7-.1-analogutgang.

Vil dette være veldig bortkastede penger?

Edit: Har lest litt avsforum.com og under forumet til blu-ray.com.
    Flere der har både DMPBD 35 og Ps3. De færreste ser forskjellig på bildet når de ser blu-ray, mens på dvd er det små fordeler. Når det gjelder lyd, så kan Panasonicen sende bitstream og la forsterkeren ordne lyden, men det er vist veldig liten forskjell. Tror kanskje jeg skal vente litt.

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk (etter mye lesing på nettet) er at PS3 er en glimrende BD spiller. Det eneste seriøse ankepunktet er viftestøy. Jeg foretrakk til slutt en BD spiller pga av viftestøy og at den er penere. Men det siste er jo smag og behag.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker PS3 som Blu-Ray spiller via en Epson TW700 projektor på 106" lerret. En kamerat kjøpte Sony BDP S350 som jeg testet på samme oppsett. Det jeg la mest merke til var skarpere bilde, bedre lyd og fravær av viftestøy. For meg så var det lille ekstra på skarphetene det som skulle til for å få bildet skarpt nok. Når lyden i tillegg var bedre og spilleren var helt stillegående så var ikke valget vanskelig, en S350 er i skrivende stund på vei

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps3 som bd spiller

var vel sortnivået og grønn farven lyd og bilde kicka på i en test :wink:

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Ut i fra min erfaring så tar PS3 maskinen alt av BD filmer, noe mange av de andre ikke gjør. Kjøper man en fersk utgivelse på BD så er det ikke sikkert at du får spilt den av på BluRay spillene. Man må vente på ny firmware oppgradering fra HW produsenten.
    Jeg kjøpte en ny film som hverken min LG eller Pioneer BDP-51FD ikke klarte å spille, mens PS3 hadde ikke problemer, og dette er ikke første gang jeg har opplevd dette.
    Jeg har testet både Pioneer, Sony og LG sine spillere og det er kun PS3 som har klart å spille alle titlene jeg har på BD uten problemer.
    Akkurat den brukervennligheten med firmware-oppdatering via ethernet/internet er en av de grunnene til at jeg også drar litt på det og gå fra PS3 til BR standalone.

Er det noen av dagens standalone BR spillere som støtter firmware upgrade via ethernet/internet? Har lest lite om den problemstillingen, de fleste nevner kun BD-live i omtalene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaeg har en Sony BDP-S350, og den har nettverkskontakt. Må ha en USB stick i tillegg, jeg kjøpte en 2GB til 49 kroner hos Elkjøp, så det var ikke voldsom utgift.

Tok kanskje rundt 10 min. å få oppgradert spilleren hos meg. Tok ikke tiden, så det er veldig på feelingen. Gikk veldig greit.

350en har menyer som er ganske lik de som er på PS3, noe jeg synes var greit.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si at du lasten ned firmwaren direkte fra 350'en til minnepenn og flashet den derfra eller måtte du laste firmware'en via PC til minnepenn og videre til 350'en?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, må ha minnepennen stående i spilleren mens spilleren er koblet til nett. Spilleren bruker USB pennen til lagring av software etter det jeg har fått med meg.

Spilleren er koblet til nettet med vanlig nettverkskabel, og så kjører du oppdatering, omtrent som på PS3.

Knotete forklart, men jeg håper du skjønner hva jeg mener.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke knotete i det hele tatt, da lukter det standalone spiller på meg også etterhvert.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angrer ikke på kjøpet jeg iallefall

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Velg gjerne e størrere Minnepinn, med tanke på BD- Live da det lagrer seg på minnepinn som så jeg har forstått det. Har selv 2GB men skulle hatt størrere, men det er jo ikke noe heft, da minnepinn er jo billige i utgangspunkt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minnepennene koster omtrent ingenting for tida. Betalte 49,- for 2GB, så får jeg se hvor lenge den holder. Har en på 32GB om det skulle knipe og

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •