Sony PS3 vs andre Bluray spillere!? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 76 av 76
    Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Har @samco laget nytt nick??!!

Kunne nesten tro da

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør blindtest på PS 3 kontra standalone, eneste riktige! Tviler på at det er de store forskjellene det er snakk om i disse prisklassene.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Kjør blindtest på PS 3 kontra standalone, eneste riktige! Tviler på at det er de store forskjellene det er snakk om i disse prisklassene.
    Permalink#3

Nå kan jeg bare går ut i fra min erfaring. På bilde ser jeg ikke forskjell men på lyden merker jeg forskjell. Pluss jeg slipper vifte lyden .. Jeg har PS3 i over 1 år nå, mens Sony BDP S350 kom til jul i huset. Har sett litt film nå å må si at jeg er godt fornøyd med min dikterte spiller. Nå brukes PS3 kun for spilling.. Men kan bare anbefaler e diktert BDspiller. . .

Trenger vel ikke å kjøre blindtest for å høre vifte støy??

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel omtrent samme erfaringene jeg har gjort meg i forhold til PS3/BDP S350.
    Særlig på viftestøy ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe...blindtest på viftestøy:-) mente jo selvf på bilde da!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    hehe...blindtest på viftestøy:-) mente jo selvf på bilde da!

På viftestøy da må vi for en døvtest

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi vurderer selv en BluRay spiller og det store spørsmålet her i heimen er nå PlayStation3 80GB versus dedikert BluRay spiller?

Spilleren vil bli koblet via HDMI til vår Yamaha RX-V1800 AV-receiver og derfra videre via HDMI til vår Sony KDL-52W4500 HDTV.

Spørsmålet er jo da hvor store forskjeller på lyd / bilde det er snakk om?

Det er et par kriterier inne i bildet her:

* Bildekvalitet
    * Lydkvalitet

Noen litt mindre viktige detaljer er:

* Design
    * Oppskalering

Hoved fokuset ligger naturlig nok på bilde / lydkvaliteten ved avspilling av BluRay filmer, har hørt litt forskjellig på dette punktet med det virker som PlayStation3 er på helt på høyde med alternativer slik som Sony BDP-S350 og Panasonic DMP-BD35 innen dette området?

Når det kommer til lydkvaliteten så har jeg hørt veldig mye rart?
    Noen mener at PlayStation3 er generelt dårligere her på grunn av komprimert (ikke bitstream) lyd?

Design er også en "viktig" ting, for min del er det ikke så viktig men moren i huset har alltid noe hun skulle ha sagt på dette punktet, men til vår store overraskelse syntes hun faktisk PlayStation3 ser bedre ut enn både Sony BDP-S350 og Panasonic DMP-BD35!

Også har vi oppskalering av SD / DVD, dette er et punkt som ikke er så alt for viktig. Vi anskaffer en BluRay spiller fordi vi ønsker å se Høy oppløste BluRay filmer, så oppskalering av DVD blir på mange måter bare en bonus feature og ikke noe kritisk i våre øyne. Uansett så virker det som faktisk PlayStation3 faktisk gjør det veldig sterk når det kommer til oppskalering?

Hvor stor forskjell blir det når vår Yamaha RX-V1800 AV-receiver kommer inn i bildet? Blir lyd et reelt problem, er det ikke bare å ta det via HDMI og la RX-V1800 ta seg av all dekoding osv..?

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper bildet på en BD spiller og en PS3 er umulig å skille. Lyden er sannsynligvis også bra nok. Oppskalering er ikke viktig for DVD for det kan TV'en din ta seg av. Men, HDMI kobling gir MYE bedre bilde enn SCART så hvis du er vant til gammel DVD spiller så kan du forvente deg et bra løft på DVD'er.

Jeg tror vurderingen koker ned til:
    - Mer viftestøy fra PS3
    - Mulighet for spill på PS3
    - Trådløst internett på PS3
    - Design
    - Fjernkontroll(er)
    - Mulighet for å lagre bilder, musikk, etc. på PS3.

Jeg valgte BD-spiller pga design og viftestøy. Men, PS3 tilbyr jo mye mer...

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterab
    Jeg tipper bildet på en BD spiller og en PS3 er umulig å skille. Lyden er sannsynligvis også bra nok. Oppskalering er ikke viktig for DVD for det kan TV'en din ta seg av. Men, HDMI kobling gir MYE bedre bilde enn SCART så hvis du er vant til gammel DVD spiller så kan du forvente deg et bra løft på DVD'er.

Jeg tror vurderingen koker ned til:
    - Mer viftestøy fra PS3
    - Mulighet for spill på PS3
    - Trådløst internett på PS3
    - Design
    - Fjernkontroll(er)
    - Mulighet for å lagre bilder, musikk, etc. på PS3.

Jeg valgte BD-spiller pga design og viftestøy. Men, PS3 tilbyr jo mye mer...

Tja, det er en rekke fordeler med standalone BD spiller, framfor PS3..

La meg bare først si at jeg har levd godt med PS3 som BD og DVD spiller i nesten snart 2 år. Bildet både på Blu-Ray og DVD er meget bra og egentlig ingen grunn for å oppgradere i ny spiller. Og raskere spiller finnes ikke!

Men det var allikevel en del ting som "irriterte" meg etterhvert;

* kan ikke bruke multifjernkontrollen (Logitech Harmony 885) på PS3
    * ikke er mulig å gjøre den sonefri på DVD delen (har mange fete sone 1 utgivelser)
    * ikke HD dekodere (har gammel receiver med multi scannel inngang)
    * ikke egnet som CD spiller (ikke display)

Kjøpte derfor en Sony BDP S550 som har alle de funksjonene jeg ønsket meg og fikk litt bedre DVD bilde på kjøpet og bra lyd på CD ved å benytte digital utgang. Er godt fornøyd med investeringen, og spesielt at jeg nå kan spille av mine kjøre sone 1 DVDer og benytte kun én fjernkontroll.

Verdt det? ja, så absolutt
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er bildemessig helt på høyden, men har ikke et like glatt og støyfritt bilde på oppskalert DVD som de beste stand-alone spillerne. Har Pioneer BDP-51FD selv, og denne er glitrende på DVD-oppskalering, mens PS3 er midt på treet - ikke dårlig, men heller ikke glitrende og da spesielt på grunn av de ovennevnte ting. På blu-ray kan jeg ikke si jeg merker noen som helst forskjell, annet enn at Pioneeren gjør alt tregere.

Lyden virker bedre med bitstream, i hvertfall her hos meg, men jeg er overbevist om at dette kun skyldes at ferdig dekodet PCM fra PS3 er vesentlig lavere i volum i forhold til når min Yamaha RX-V1800 tar seg av jobben. Faktisk er det veldig stor forskjell. Jeg vil tro opp mot 6db på enkelte formater (DTS HD Master og Dolby Digitalt spesielt)
    Dette lurer i hvertfall øret ganske lett men jeg er ganske sikker på at lydkvaliteten er identisk om volumet matches.

Ellers er nyere versjoner av PS3 ganske stille, men den høres likevel ganske greit om det er stille i rommet - men noe stort problem er det neppe i forhold til den første PS3 versjonen. Min merket jeg ikke noe til under film, men godt dersom jeg skrudde på pause eller lignende. Her er imidlertid Pioneeren så godt som helt stille når den først er i gang.

PS3 knuser ellers Pioneeren min i "brukervennlighet" i form av kompabilitet med filmer, kjapp responstid og oppstart/lastetider. PS3 har også wireless og harddisk, som jeg mener er helt nødvendig før Profile 2.0 skal ha noen funksjon på blu-ray spillere og ikke kun være en gimmick og et dustete salgsargument.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med Pioneeren, men dette skyldes ene og alene byggekvaliteten og det fantastiske DVD-bildet (DVD-bildet var eneste årsak til at PS3 ble byttet ut med Pioneeren) men det var ingen tvil om at den er en nedtur i forhold til PS3 på mange andre områder som ikke betyr like mye for min del men som absolutt merkes.
    Bitstream liker jeg også å ha, men da utelukkende for å se formatet i receiverdisplayet og ikke påståtte lydmessige forskjeller som mest sannsynlig kun skyldes de voldsomme volumforskjellene mellom PS3s PCM og receiver dekodet lyd.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marsboer og Ultima oppsummerer vel utgangspunktet til denne tråden veldig godt.

Jeg har 60gb versjonen av PS3. Nå er ikke støy et problem for meg, da den står i et annet rom enn der bildet vises. Men det var tidligere ganske slitsomt å ha den i samme rom, i allefall for meg som blir mannevond når jeg hører et snev av viftestøy. 40gb og 80gb versjonen skal være mindre støyende.

At man må inn med et Blåtann til IR adapter for å få styrt den med en multifjernkontroll er også en stor nedtur IMO.

På en annen side hater jeg produkter som ikke er responsive og/eller generelt trege med å laste inn det jeg vil se på. Å vente litt ekstra på en film er vel greit nok, men når en bytter mellom ulike BD-konserter forventer jeg at det skal gå kjapt.

Lenge igjen til vi begynner å nærme oss den "perfekte" BD-avspiller.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking nytt nic

nei har ikke det

men takker for omtanke

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    nei har ikke det

men takker for omtanke
    Feil tråd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

^^

Ps3 ligger litt bak enn andre blu ray spiller. lyden på ps3 blir flatt når man ser film og grafikken blir ikke like god som når man spiller eller hører på musikk.

pioneer sine er gode har jeg hørt om og samsung bd1500 som var best i test i fjor.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Marsboer og Ultima oppsummerer vel utgangspunktet til denne tråden veldig godt.

Jeg har 60gb versjonen av PS3. Nå er ikke støy et problem for meg, da den står i et annet rom enn der bildet vises. Men det var tidligere ganske slitsomt å ha den i samme rom, i allefall for meg som blir mannevond når jeg hører et snev av viftestøy. 40gb og 80gb versjonen skal være mindre støyende.

At man må inn med et Blåtann til IR adapter for å få styrt den med en multifjernkontroll er også en stor nedtur IMO.

På en annen side hater jeg produkter som ikke er responsive og/eller generelt trege med å laste inn det jeg vil se på. Å vente litt ekstra på en film er vel greit nok, men når en bytter mellom ulike BD-konserter forventer jeg at det skal gå kjapt.

Lenge igjen til vi begynner å nærme oss den "perfekte" BD-avspiller.
    Hadde 40GB Ps3 å syns at støy på den var høy, men nå har jeg 80GB å må si at fra den kommer det mye mindere støy... Det er såvidt jeg hører viften... Men har lest litt om forskjeldige meninger.

Men kan det være at noen PS3 "står" mens andre "ligger" i støy sammenheng??

Selv foretrekker jeg ekstern BD spiller til Film og Livekonserter på BD...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ps3 HD

Har brukt ps3 nå til min denon 2807 og pioneer lx5090 plasma.... Kjører hdmi til forsterker og mpcm for å få hd lyd....

Men no i påsken har eg hadt ps3 tilkoblet ein gamal 4:3 bilderørs tv.Når eg kjører video som eg har lastet ned fra playstation store i 1080p,så vises dei normalt på tven.... Skal vel ikkje gå ann å sjå 1080p signal/video på vanlig tv,eller blir det nedskalert??????

Koblet ogå ps3 til ein lg lcd flatskjerm.Kørte lyd fra hdmi rett til tv.Men på bluray eg spilte av så viste det dts hd når eg trykte select knappen på håndkontrollen.Vil det vise dette på display,men kjøre 2 channel pcm fra tv?

Blir jo litt feil da som står i display når ein ikkje kjøre hd lyd egentlig.

Da veit ein jo ikkje 100% om ein har hd lyd på ein forsterker som mottar hd lyd som mpcm hd,eller?

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •