Sony PS3 vs andre Bluray spillere!? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 76
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan en bruke en ekstern harddisk av 2.5" typen eller blir det for heftig å dra for USB porten?

Er det samme filosofi for oppgradering på andre merker? Denon, Panasonic, Samsung, Pioneer etc

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Minnepennene koster omtrent ingenting for tida. Betalte 49,- for 2GB, så får jeg se hvor lenge den holder. Har en på 32GB om det skulle knipe og
    Da er du vel på den sikre siden !?:lol:

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Kan en bruke en ekstern harddisk av 2.5" typen eller blir det for heftig å dra for USB porten?

Er det samme filosofi for oppgradering på andre merker? Denon, Panasonic, Samsung, Pioneer etc
    Det var ett godt spørsmål !

Jeg mener det er vel ingen problem , men lett å finne ut. Jeg har e ekstern harddisk som jeg kan prøve med, men blir ikke før imorgen ...Har denne typen og den for hjelp av vanlig strøm i tillegg..Elkjøp - Western Digital 500GB Harddisk
    Den funker jo på PS3 så skulle vel funke på diktert BD spiller da...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightScope
    Ut i fra min erfaring så tar PS3 maskinen alt av BD filmer, noe mange av de andre ikke gjør. Kjøper man en fersk utgivelse på BD så er det ikke sikkert at du får spilt den av på BluRay spillene. Man må vente på ny firmware oppgradering fra HW produsenten.
    Jeg kjøpte en ny film som hverken min LG eller Pioneer BDP-51FD ikke klarte å spille, mens PS3 hadde ikke problemer, og dette er ikke første gang jeg har opplevd dette.
    Jeg har testet både Pioneer, Sony og LG sine spillere og det er kun PS3 som har klart å spille alle titlene jeg har på BD uten problemer.
    Det virker ikke særlig fristende det du sier her. Kjenner meg selv ganske godt og da vet jeg at jeg hadde blitt irritert når en skal koses seg litt i Kinoen etter en lang dag, så setter man inn filmen og så må man oppdatere spilleren før man kan se filmen. I tillegg så må man strekke nettverkskabel til spilleren. Tror ikke jeg har sett noen standalone spillere som har Wlan innebygd. Jeg tror nok jeg holder på min PS3 en god stund til. Var forresten og kikket litt kjapt på BDP 1500 på en JVC HD350 i dag. Så noen kjappe scener fra Dark Knight og må si at jeg ble ganske skuffa. Så med en gang panoreringsproblemer. Ikke sjangs i havet at jeg hadde kjøpt denne og dumpet min PS3.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel en test for ikke lenge siden som konklusjonen var at testpanelet ikke så forskjell på bildet på de forskjellige spillerne,en kamerat har en samsung 1500 tror jeg den heter og der ser jeg ihvertfall null forskjell på bildet kontra ps3.
    er knallfornøyd med lyden også

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var det en annen test for ikke så lenge siden der panelet SÅ tildels stor forskjell på bilde, så det var den konklusjonen...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.) Er det både optisk og coaxial digital lydutgang på PS3?

2.) Ved dedikert BD-spiller, er man da nødt til å kunne koble denne til nettverk/internett via kabel, for at man skal kunne holde den oppdatert??

Avstand fra tv til adsl-modemet mitt hjemme er så langt at dette vil bli helt håpløst.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Så var det en annen test for ikke så lenge siden der panelet SÅ tildels stor forskjell på bilde, så det var den konklusjonen...
    Det blir vel som det meste innen lyd og bilde. Når du kommer på et visst nivå så kommer det helt an på hvem du spør

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin

2.) Ved dedikert BD-spiller, er man da nødt til å kunne koble denne til nettverk/internett via kabel, for at man skal kunne holde den oppdatert??

Avstand fra tv til adsl-modemet mitt hjemme er så langt at dette vil bli helt håpløst.
    1. Kun optisk på PS3, ogHDMI selvsagt.
    2. Det kan lastes ned på PC, brennes CD og oppdateres på den måten og. Men du kan jo lage en kabel og strekke den de få gangene du oppdaterer spilleren. Men det er klart en fordel at PS3 har trådløst nett.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller via USB minnedings, som regel.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. vanligvis optisk
    2. nei, du kan også bruke usbminnepenn eller cr-r, det varierer. Men hvis du skal bruke Blu-ray Live må spiller være tilkoblet nett. (Nå er live foreløpig så dårlig at dette ikke er noe å stresse med).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for svar alle 3.

Doc.G - du sier at det vanligvis er optisk. Hva mener du? Er det forskjell på de forskjellige PS3 modellene her?

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Det var ett godt spørsmål !

Jeg mener det er vel ingen problem , men lett å finne ut. Jeg har e ekstern harddisk som jeg kan prøve med, men blir ikke før imorgen ...Har denne typen og den for hjelp av vanlig strøm i tillegg..Elkjøp - Western Digital 500GB Harddisk
    Den funker jo på PS3 så skulle vel funke på diktert BD spiller da...
    Jeg prøvde en WD Passport på TV'en (Sony) som har USB inngang som virker med vanlig minne-pinne. Det fungerte ikke med USB-harddisken. Slike harddisker har en del programvare på seg og jeg tror de emulerer å se ut som en minne-pinne. Det gjør de åpenbart ikke bra nok...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nokså sikkert at en ekstern HD må være formatert i FAT32 for å kunne fungere.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for svar alle 3.

Doc.G - du sier at det vanligvis er optisk. Hva mener du? Er det forskjell på de forskjellige PS3 modellene her?
    Alle PS3'er har optisk, ingen har coax.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Alle PS3'er har optisk, ingen har coax.
    Ok, takker.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at en av de store fordelene med PS3, nemlig mediesenterfunksjonen, ikke er nevnt. For meg er dette avgjørende, kan spille av Divx på TV, samt vise bilder og spille musikk på fest, enten fra minnepinne, harddisk eller trådløst nett.

Slik jeg ser det er den en komplett underholdningsmaskin. For min del vil jeg nok ha mer igjen for å oppgradere projektor til full HD, enn å bytte ut PS3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart JD, er derfor jeg har snevret spørsmålet inn på selve ytelsen og kvaliteten på bildet den gir i forhold til andre. Ser ut til at det ikke er allverdens forskjell tydeligvis, og funksjonene du nevne JD er blant annet grunnen til at jeg også har en og kommer til å beholde den uansett.

Jeg var strengt tatt ute etter å vite om det rent bildemessig kunne lønne seg å kjøpe en BD spiller som lå litt lenger oppe i sjiktet, da f.eks 10k - som f.eks:

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1708

eller om det likeså greit kunne vært en S550 (Sony, 3k) eller en PS3...

Vil forsåvidt tro at det er forskjell på ytelse og kvalitet på bildet mellom rimeligere og dyrere, noe annet ville jo være rart - men hvor mye bedre, og kan forskjellen forsvares. Dette er jo igjen snakk om behov og preferanser igjen, men tror det kan lønne seg å diskutere det.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen som sier at du skal oppdatere ... men du har vell Pc og kan laste ned oppdatering og brenne det ut for å så oppdaterer hvis du vill ...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterab
    Jeg prøvde en WD Passport på TV'en (Sony) som har USB inngang som virker med vanlig minne-pinne. Det fungerte ikke med USB-harddisken. Slike harddisker har en del programvare på seg og jeg tror de emulerer å se ut som en minne-pinne. Det gjør de åpenbart ikke bra nok...

Prøvde du den på Tv Eller på BDspiller ..

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •