Skal kjøpe blu-ray spiller denne uken - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...pptatt-av.html

Står kanskje noe informativt her, men generelt ville jeg kikket på hva spilleren faktisk gjør på filmfronten med lyd og bilde fremfor å henge meg opp i hvilken profil den har.
    Nei, BD Live er totalt uinteressant.

Newcomer kjetilp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dette er litt off topic, men noen som vet hvor det er lettest å få tak i konserter på blue-ray???

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Personlig er dette grunnen til at jeg fortsatt ser Blu-Ray på PS3. Jeg skal ha meg en Pioneer spiller under 7k som har Profil 2.0.

En ting er hva Profil 2.0 har å by på i dag, en annen ting er hva det har å by på i framtiden. Jeg tror vertfall internett er framtiden, og det skulle bare mange at en spiller til den prisen har Profil 2.0.

BD-Live i siget? - Tek.no/Audiovisuelt

Pioneer har jo selv Profil 2.0 på toppmodellen sin, det må være en grunn til det.

Jeg bruker sjeldent ekstramatriale på DVD'r i dag, men det hender, og jeg vil ha muligheten til det i framtiden også.
    Danke

Har du data eller internett? I såfall hva skal du med bd live da? De spillerne som ikke har bdlive har jo inngang for kort, cd eller USB sånn at du LETT kan laste ned å legge inn det bd live du er ute etter.

Hva i all verden skal det dessuten være godt for? Bluraydisken har vel plass til å inneholde minst 3 filmer eller så. Det måtte vel være noe spill for barna eller noe sånt da, men det kan du jo som sagt laste ned på data og legge inn i spilleren.

Til nå så er det jo bare reklame og trailere, sikkert bare en ny måte å plage oss med trailere og reklame på når vi egentlig bare vil se filmen.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Danke

Har du data eller internett? I såfall hva skal du med bd live da? De spillerne som ikke har bdlive har jo inngang for kort, cd eller USB sånn at du LETT kan laste ned å legge inn det bd live du er ute etter.

Hva i all verden skal det dessuten være godt for? Bluraydisken har vel plass til å inneholde minst 3 filmer eller så. Det måtte vel være noe spill for barna eller noe sånt da, men det kan du jo som sagt laste ned på data og legge inn i spilleren.

Til nå så er det jo bare reklame og trailere, sikkert bare en ny måte å plage oss med trailere og reklame på når vi egentlig bare vil se filmen.
    Jeg har alt hatt glede av BD live på PS3.

Og det er akkurat det. Hva skal det være godt for? Ingen vet hva dette kan brukes til i framtiden, men muligheten er slik jeg har lest mange. Det man vet er at internett er en fin ting. Så hvorfor ungå det.

Jeg forstår folk som kjøper spillere uten profil 2.0, da dagens funksjoner ikke er nødvendig for veldig mange, men jeg forstår IKKE at produsenter produserer spillere uten dette. Det koster neppe mye og da hadde spillerene vært fult oppdatert og hadde hatt muligheten til Profil 2.0 om det skulle bli nyttig.

At en spiller til 1000-2000 ikke hadde profil 2.0 fordi de hadde pressa prisen absolutt, er ok. Men når spilleren koster 6000-7000 kr (som er spillere jeg ser på) så syns jeg at de absolutt burde ha Profil 2.0 uansett. Det er jo bare fordeler og ikke ulemper så vidt jeg vet.

Det er jo bare å nappe ut kontakta, det er en grunn til at Pioneer har dette med på sin toppmodell.

Jeg har selvfølgelig internett, og jeg kunne tenke slik at jeg har ps3 så hva skal jeg med en spiller som har Profil 2.0 da? Jeg kan jo bare bytte spiller.

Men skulle jeg laste det ned på pcen for så å legge det på en minne penn og sette det i spilleren før eller etter jeg hadde sett en film hadde det aldri blitt gjort uansett hvor nyttig Profil 2.0 var og uansett hvor mye glede jeg hadde hatt av det. Jeg hadde ikke gidda.

Uansett, jeg har tror på muligheter Profil 2.0 har, og da vil jeg ha dem der å da når jeg ser på film, uten å måtte laste ned på en pc eller bytte spiller.

Uansett når jeg kjøper meg det jeg ser på som en "dyr" spiller forventer jeg at den har Profil 2.0, spesielt når mange billigere gode spillere har det. Jeg forstår ikke at dette skal være et økonomisk spørsmål.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå er jeg jo litt nysgjerrig. Hva var det for noe spennende du så på bluraylive da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dukket opp mange blu-ray spillere på CES messen som er i disse dager.

Uansett, min Bd-35 kan hentes på posten i morgen, nå mangler bare en Plasma fra samme produsent

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Ok, nå er jeg jo litt nysgjerrig. Hva var det for noe spennende du så på bluraylive da?
    Det er no litt forskjellig som har vært på BD-live, nøyaktig hva henger jeg meg ikke opp i. Jeg ser ekstremt mye film men kjøper aldri, bare leier. Og når noe er nytt er det naturlig at man også tester det ut Morro jeg har hatt med BD-live er ikke mer omfattende enn som så.

Nå ser det heldigvis ut som Pioneer er enig med meg

Billigere Blu-ray fra Pioneer - Tek.no/Audiovisuelt

Regner med der er slutt på spillere uten Profil 2.0 fra pioneer nå

Håper det kommer en spiller i LX serien alla LX71 med Profil 2.0.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av spillerne som ikke kommer med profil2 kan lett oppdateres til profil.2 ved å bruke en usb penn.

Er du sikker på at disse ikke har en sånn mulighet?
    Gamle Samsung1500 spilleren min kunne iallefall det...

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung BD-P1500 kan vel oså oppgraderes gjennom ethernet-porten?

Så litt lenger opp en som etterlyste konserter på BD, sett de har noe på Elkjøp, men de få jeg har sett har ikke HD-lyd :???:

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilp
    Vet dette er litt off topic, men noen som vet hvor det er lettest å få tak i konserter på blue-ray???
    www.play.com

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle vel tippe at de fleste her inne har byttet BD spiller et par ganger allerede før BD Live begynner å bli interessant. Lurer på hvor mange her inne på forumet som absolutt skulle ha en TV eller PJ som var HD ready for ca 3 år siden. Tipper de har byttet skjerm/PJ sikkert en gang

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dvd1800 var ikke så god på dvd som jeg først trodde. Den er nok desverre ganske avhengig av hvordan dvd er for å vise dette tilfredstillende både hva gjelder oppskalering og nativoppløsning.

Det blir nok å fortsette å bruke Dvd1940 til dvd. Bluraydelen på 1800 er fortsatt toppklasse.
    Men jeg er som sagt på utkikk etter en standalone player som kan spare plass og som ikke koster 15000.
    Spørs vel om jeg ikke kommer til å prøve å heve kjøpet, er ikke sikker enda men Pioneer51 eller BD LX70 er kanskje en mer heldig løsning...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •