Skal kjøpe blu-ray spiller denne uken - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du slipper iallefall unna viftesus og varme med å bytte ut PS3. PS3 er jo vanskelig å bruke sammen med en universal fjernkontroll, så dette blir jo også bedre med en annen spiller.

Det er ikke noen enorme bildeforskjeller, men jeg synes selv bildet ble noe bedre da jeg byttet ut PS3'en med en Panasonic BD30 (som senere ble byttet ut med BD55). Men nå har jeg ikke gjort noen "side ved side" test, så helt rettferdig sammenlikning er det jo ikke.

Sitat Opprinnelig postet av Nauz
    Så på blu-ray.com sitt diskusjonsforum at Ps3 ble sammenlignet med en Panasonic spiller( bd-35 / bd-55) og kun få klarte å se forskjell.
    Har du en link til denne "testen"?

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kan man si om Pioneer BDP-LX08 vs Pioneer BDP-LX71 ? Ser førstnevnte har veiledende 1000,- mer..

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer og Panasonic bruker ny teknologi som gjør at man også får med detaljer i bakgrunnen

Vel, jeg lurer litt på om det er noe poeng og bytte ut min Playastation 3 med feks en Panasonic spiller. Slik du Danke forklarer, virker det virkelig som om det er forskjell på spillerne, men hvor stor er denne forskjellen?

Så på blu-ray.com sitt diskusjonsforum at Ps3 ble sammenlignet med en Panasonic spiller( bd-35 / bd-55) og kun få klarte å se forskjell.

Danke

Vel, det er nok litt feil. Jeg vil si at PS3 ligner mer på Sony spillerne.
    Er mange som har sammenlignet bildet med PS3 men dette går nok mer på fargesignatur tipper jeg.

Det er ikke alfa og omega å bytte blurayspiller, selv hadde jeg nok klart meg ganske lenge med PS3 selv(har360), men om du første skal bytte så kan du jo vurdere en av disse spillerne om du vil.
    Det du vil få utbytte av ellers bortsett fra bedre bilde er feks lydkvaliteten....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Hva kan man si om Pioneer BDP-LX08 vs Pioneer BDP-LX71 ? Ser førstnevnte har veiledende 1000,- mer..
    Danke

De er helt like på innsiden, men LX08 har en helt ny design. Den har ingen knapper bare en glossy svart overflate med berøringsskjerm osv.

LX71 følger den gamle designen, har også berøringsknapper.
    Begge ser utrolig bra ut men personlig foretrekker jeg nok den med knapper som også er den rimeligste.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert å bytte ut min PS3 med en standalone spiller jeg og. Men jeg syntes ikke gevinsten er verdt utlegget. Kanskje om det var noen av spillerne som var like raske i oppstarten som PS3.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med dybde teknologi kontra sharpnessteknologi leste jeg forresten om for første gang i en stor blurayreportasje angående teknologi for ca et år siden i Lydogbilde.
    Da var teknologien på framvisning og forklaring på en eller annen messe, nå ser vi altså at denne nye teknologien kommer i blurayspillerne.
    Er mange som har kommentert dette i presse og på nett.

Prosessorene til Pioneer bla er i stor utvikling, kommer som sagt med 3D teknologi til de nye plasma skjermene sine. Panasonic følger mye av det samme prinsippet med å behandle gamma skygger og å fokusere på detaljer.

Feks i store panoramabilder fra byer i feks "Dark knight" eller "I am Legend" osv så kan man veldig godt se disse dybdeforskjellene på storskjerm og lerret. Man vil kunne se fjerne detaljer som feks kirkespir eller hus helt klart.

Det er vel ganske liten tvil om at denne dybdeteknologien har størst potensiale i og med at man får MER bilde med denne. Så bluraybildet er ikke ferdig, men er stadig i utvikling.

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Dette med dybde teknologi kontra sharpnessteknologi leste jeg forresten om for første gang i en stor blurayreportasje angående teknologi for ca et år siden i Lydogbilde.
    Da var teknologien på framvisning og forklaring på en eller annen messe, nå ser vi altså at denne nye teknologien kommer i blurayspillerne.
    Er mange som har kommentert dette i presse og på nett.

Prosessorene til Pioneer bla er i stor utvikling, kommer som sagt med 3D teknologi til de nye plasma skjermene sine. Panasonic følger mye av det samme prinsippet med å behandle gamma skygger og å fokusere på detaljer.

Feks i store panoramabilder fra byer i feks "Dark knight" eller "I am Legend" osv så kan man veldig godt se disse dybdeforskjellene på storskjerm og lerret. Man vil kunne se fjerne detaljer som feks kirkespir eller hus helt klart.

Det er vel ganske liten tvil om at denne dybdeteknologien har størst potensiale i og med at man får MER bilde med denne. Så bluraybildet er ikke ferdig, men er stadig i utvikling.
    Jeg trodde det var minimalt (egentlig null) bildebehandling i en BD spiller som sender ut et 24p signal. Oppgaven til BD spilleren er bare å lese av og dekode signalet og sende det til skjermen for avbildning. Kantforsterking og annet fiksfakseri er gjort før plata ble produsert.

For oppskalering fra DVD stiller det seg helt annerledes. Da må selvfølgelig spillerene interpolere piksler og det kan gjøres på flere måter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sammenligningen jeg nevnte tidligere, var forskjellige brukere som hadde begge spillerne som uttalte. En bruker hadde laget en liten test mellom Ps3 og bd-35. Kan finne denne når jeg kommer hjem om ønskelig.

Jeg er egentlig godt fornøyd med Ps3 som spiller. Har en avr 255 reciver som støyer, så viftestøyen fra ps3 er da ikke plagsom i forhold. Blu-ray leseren har sluttet å fungere nå, så må være uten konsoll en stund. Derfor jeg vurderer å kjøpe meg en dedikert spiller. Ser at dvd-kvaliteten er veldig god på Panasonic spillerne. Hvordan tror dere disse er i forhold til Ps3?

Er liksom ute etter noen grunner til å bytte :-P Kommer til å kjøpe meg en Plasma fra Panasonic i løpet av noen måneder, tror jeg kan bruke fjernkontrollen til den både til tv og evt blu-ray spiller.

Hvordan fungerer forresten Bd-live og dette ekstra innholdet man kan finne på nettet. Hva slags innhold er dette?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bd live er bare tullball og en flopp egentlig... Hva er vitsen?
    Man må jo ha nett eller data for å bruke dette, og har man data da kan man jo bare laste ned på data??

Det eneste de har der nå er vist reklame og trailere, helt ubrukelig til nå altså.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterab
    Jeg trodde det var minimalt (egentlig null) bildebehandling i en BD spiller som sender ut et 24p signal. Oppgaven til BD spilleren er bare å lese av og dekode signalet og sende det til skjermen for avbildning. Kantforsterking og annet fiksfakseri er gjort før plata ble produsert.

For oppskalering fra DVD stiller det seg helt annerledes. Da må selvfølgelig spillerene interpolere piksler og det kan gjøres på flere måter.
    Danke

Vel men det er noen store forskjeller og forskjellige prinsipper i teknologien mellom firmaene.

Sony-avansert skarphet

Samsung-gnistrende farger

Pioneer-Avansert dypbdebilde med detaljer. skarpere
    Panasonic-avansert dybdebilde med detaljer. mykere
    Denon- samme som Panasonic på 1800 og 2500

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elnor på Majorstua selger Pioneer BDP-51FD for 4995, den har samme lyd og bilde kvalitet ut som testvinner BDP-LX71.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Bd live er bare tullball og en flopp egentlig... Hva er vitsen?
    Man må jo ha nett eller data for å bruke dette, og har man data da kan man jo bare laste ned på data??

Det eneste de har der nå er vist reklame og trailere, helt ubrukelig til nå altså.
    Kan være om det er noen som har behov for teksting som ikke ligger på disken i tilfelle.
    Har ikke vært ut for det selv, og heller ikke hørt om noen som har nevnt dette enda, så i praksis er det ikke veldig aktuelt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest flere tester nå og tror jeg bestiller meg en Pannasonic Bd 35.
    Skal kjøpe meg en Panasonic plasma litt senere, så kan da bruke en og samme fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest flere tester nå og tror jeg bestiller meg en Pannasonic Bd 35.
    Skal kjøpe meg en Panasonic plasma litt senere, så kan da bruke en og samme fjernkontroll.

Jeg tror ikke du vil angre på det valget. jeg har kjøpt meg en slik en og bilde på vanlig DVD er utrolig mye bedre enn med vanlig dvd spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte bd-35 jeg. Kostet 2500kr på netonnet.

Har en liten bunke blu-ray filmer + band of brothers, så vintertiden er ikke helt mørk, men blå

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte bd-35 jeg. Kostet 2500kr på netonnet.

Har en liten bunke blu-ray filmer + band of brothers, så vintertiden er ikke helt mørk, men blå
    Band of Brothers på BlåStråle?! Jeg vil også ha, har bare på DVD jeg:cry:

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det endelig Denon1800 på meg.
    Fikk solgt Samsung2500 og spart sammen til spiller.

Jeg vil bare si at alt jeg tenkte og hadde lest om dybdebilde osv stemte til fulle. Jeg forstår ikke de som sier at bildekvaliteten er lik for bilde er HELT annerledes enn feks Samsung. Mye dypere bilde og mørke områder og sort er bedre og mer detaljert, noe som passer plasmaen perfekt. 8)

Jeg kan også selge Denon1940 nå tror jeg med litt lettere hjerte, for dvd funket også ypperlig på Denon1800 også oppskalert til 1080P.
    Så jeg tipper nok denne Uniphier utgaven er av den neste/nåværende generasjonen til Panasonic.

Men som sagt Denon har tatt det lenger og fintunet brikken, de har også lagt til bildeinnstillinger slik vi kjenner fra Denon.
    Lydkvaliteten var et skikkelig løft i bitstream og pcm.
    Det solide drevet i spilleren har nok også litt å si for at bildekvaliteten er bra, for spilleren virker bra bygget.
    Bedre Burrdown dac skal det jo være på denne også i forhold til 1940, så jeg skal prøve CD delen etterpå.

Jeg har lest endel mer om denne skygge og dybdebehandlingen, og vil bare legge til et par ting til angående dette.
    Fullt utbytte av denne teknologien vil du nok ikke få på mindre skjermer av praktiske årsaker. Da må du isåfall sitte ganske nærme. Du vil jo få mer dybde i bildet da også men små detaljer osv ser man nok ikke like godt.

Man må nok ha minst 40-50" eller Projector med lerret for å kunne legge merke til dette, man da ser du rimelig godt forskjell også.

Jeg merket heller ikke noe særlig til treg oppstart, jeg syntes spilleren lastet fort selvom den riktignok kanskje brukte litt mer tid enn feks Samsung.

Jeg har bare en negativ ting å si, og det er at spilleren ikke vil gi meg 24P gjennom receiveren men bare til TV direkte.:-?
    Noen som har noen ideer om hva årsaken kan være?

Kan dette ha noe med HDMI switch versjon på Yamaha661?
    Jeg trodde Sammyen sendte 24P gjennom switchen, men kanskje den ikke gjorde det allikevel da?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Strømmen
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Profil 2.0

Håper at noen kan forklare meg fordelene evt ulempene med Profil 2.0 og hvorfor den er så viktig hadde tenkt jeg skulle bytte ut playstation3 60 gb med pioneer BDP-51FD men ser at den ikke har Profil 2.0 eller muligheter til oppgradering via nettet . ville dere ha ventet til å kjøpe pioneer til neste genrasjon Bluray spillere som forhåpentligvis har profil 2.0? på forhånd takk

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...pptatt-av.html

Står kanskje noe informativt her, men generelt ville jeg kikket på hva spilleren faktisk gjør på filmfronten med lyd og bilde fremfor å henge meg opp i hvilken profil den har.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blu-ray 2008
    Håper at noen kan forklare meg fordelene evt ulempene med Profil 2.0 og hvorfor den er så viktig hadde tenkt jeg skulle bytte ut playstation3 60 gb med pioneer BDP-51FD men ser at den ikke har Profil 2.0 eller muligheter til oppgradering via nettet . ville dere ha ventet til å kjøpe pioneer til neste genrasjon Bluray spillere som forhåpentligvis har profil 2.0? på forhånd takk
    Personlig er dette grunnen til at jeg fortsatt ser Blu-Ray på PS3. Jeg skal ha meg en Pioneer spiller under 7k som har Profil 2.0.

En ting er hva Profil 2.0 har å by på i dag, en annen ting er hva det har å by på i framtiden. Jeg tror vertfall internett er framtiden, og det skulle bare mange at en spiller til den prisen har Profil 2.0.

BD-Live i siget? - Tek.no/Audiovisuelt

Pioneer har jo selv Profil 2.0 på toppmodellen sin, det må være en grunn til det.

Jeg bruker sjeldent ekstramatriale på DVD'r i dag, men det hender, og jeg vil ha muligheten til det i framtiden også.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •