Lagskifte på Blu-Ray-spillere under DVD-avspilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lagskifte på Blu-Ray-spillere under DVD-avspilling

Jeg vurderer å kjøpe meg en blu-ray-spiller, men det jeg ser lite info om i testene er om det er synlig lagskifte under dvd-avspilling. Er det noen som har erfaring med dette på sony s350/550, panasonic bd35/55 etc?

(Jeg husker jeg hadde en Proson-spiller en gang i tiden (min første dvd-spiller) og den så jeg aldri lagskiftet på. Når jeg kjøpte meg en ny thomson(billig type) så ser jeg det hver gang og det irriterer VELDIG. Eltax-opptakeren min er enda verre. (jeg testet f.eks. med tomb raider 2, 2-disc edition. Den har et ekkelt lagskifte.)

Jeg regnet med at på alle nye spillere, og spesielt blu-ray-spillere, så var ikke dette noe problem lenger, men når jeg ser testen her: UltimateAVmag.com: Panasonic DMP-BD55 Blu-ray Player
    så står det faktisk at bd55 har lagskifte på 0.75 sekunder! Det syns jeg er ganske mye for en spiller til 3500.-!

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søkte litt på nettet, og fant en som sa at lagskiftet på panasonic bd55 var forferdelig, så det stemmer jo med det testen jeg refererer til over sier. Har noen merket dette på sine spillere, eller på sony sin 550? Jeg ville egentlig helst ha panasonicen, men nå heller jeg mer mot 550 hvis denne viser seg å ha bedre layer change.....

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe jeg har merket meg på min BDP-51FD også at lagskifte tar noe tid på enkelte titler og har ikke akkurat noen store problemer med det utenom den lille irritasjonen akkurat da .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Dette er noe jeg har merket meg på min BDP-51FD også at lagskifte tar noe tid på enkelte titler og har ikke akkurat noen store problemer med det utenom den lille irritasjonen akkurat da .

hmm. da ser det ikke ut til at jeg kommer utenom det da.. den spilleren du har er vel oppi 5000.- eller noe den? Jeg må si det er helt utrolig at en spiller til 3-5k ikke kan gi seamless avspilling....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke helt si jeg ser problemet. klart det kan irritere litt der og da, men det er da absolutt ikke noe man baserer valget av spiller på???

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    kan ikke helt si jeg ser problemet. klart det kan irritere litt der og da, men det er da absolutt ikke noe man baserer valget av spiller på???
    Jo, hvis jeg plutselig får et hakk eller stopp i filmen i ett sekund eller lignende og dette er synlig(mao. gjort slik at det ikke skjer nøyaktig mellom to sceneskifter) så ødelegger det ganske mye for filmopplevelsen. Hadde det bare vært et sekund ekstra med svart i passasjen mellom to scener så er det forsåvidt én ting, men hvis jeg får et hakk i bildet eller lyden i en scene så er det ganske ødeleggende.(og utrolig unødvendig) Det kan egentlig være like ødeleggende som dårlig bilde- eller lydkvalitet hvis du har mange filmer med dette problemet..

I et skrekkeksempel jeg leste på nettet var det en som mistet et helt kapittel på en av matrixfilmene pga. dette, fordi spilleren ikke taklet at lagskiftet var der det var, så da skippet den like godt videre til neste kapittel. I andre tilfeller har folk mistet deler av en replikk i lagskiftet..
    Andre igjen har opplevd at lydformatet har hoppet ut og måtte velges på nytt på dvden...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke merket noe til lagskifte med S550.
    Er det ikke buffer osv som vil hjelpe korrigering.
    Nå kan det jo hede jeg ikke har truffet de riktige problem platene ennå.

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Har ikke merket noe til lagskifte med S550.
    Er det ikke buffer osv som vil hjelpe korrigering.
    Nå kan det jo hede jeg ikke har truffet de riktige problem platene ennå.
    edit: etter det jeg har hørt har enkelte av de dyre spillerne bl.a. til denon, buffer. men da tror jeg vi snakker om spillere i 7000.- - klassen...

her er en liste over steder det er lagskifte: DVD Review - Film Vault
    nå antar jeg at dette er region 1-utgaver, så det er ikke sikkert at tidene stemmer helt, men skiftet burde være omtrent der det står +/- noen minutter...

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det rart det blir krig i verden:roll:

Med min sony 550 kan man se lagskifte, det er der ca 0,5 sekunder, lyden blir ikke borte og verden går ikke under.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Panasonic BD35 og den har ingen merkbar lag på lag skifte under DVD avspilling.

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vag
    Jeg har en Panasonic BD35 og den har ingen merkbar lag på lag skifte under DVD avspilling.
    hmm. høres bra ut
    Ut fra det jeg ser folk sier rundtom så er det merkbart på en del titler på bd35, men da er det bare å håpe at det kun gjelder noen få titler....
    (og at det ikke er noen av de jeg har ) Det spørs jo også på hvor de har plassert skiftet..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xene
    hmm. høres bra ut
    Ut fra det jeg ser folk sier rundtom så er det merkbart på en del titler på bd35, men da er det bare å håpe at det kun gjelder noen få titler....
    (og at det ikke er noen av de jeg har ) Det spørs jo også på hvor de har plassert skiftet..
    Jeg driver å ser en serie hvor jeg på min gamle dvd spiller merka skiftet midt i hver gang. Når jeg har sett 3 episoder med BD35 har jeg ikke merka skiftet. Tror det er litt tilfeldig med enkelte filmer. At BD35 er bedre enn min gamle når det gjelder lag på lag skifte er det ingen tvil om!

Jeg anbefaler deg å kjøpe den hvis du har lyst til det.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up bd filmer