Panasonic BD35 eller BD55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic BD35 eller BD55

Vurderer en av disse. Spm mitt er om jeg trenger 7.1 analog output (som er ekstra på bd55) når jeg har optisk inngang på min receiver. Går jeg glipp av noe da?

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser du
    AVforum--> Panasonic DMP-BD35 og DMP-BD55?
    så vil du finne svar på det meste.
    Er det fortsatt noe du lurer på er jo denne posten et bra sted å stille spørsmål for mange av de som skriver her har også en 35 eller 55

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elangsru
    Vurderer en av disse. Spm mitt er om jeg trenger 7.1 analog output (som er ekstra på bd55) når jeg har optisk inngang på min receiver. Går jeg glipp av noe da?
    Hvis du ikke har en receiver som har hdmi så er 55 intresang. Den kan nemlig sende analog 5.1/7.1 til forsterkern din hvis den har en analog 5.1/7.1 inngang.

Du får ikke hd lyd med optisk kabel.

Hvis forsterkern din har hdmi så er BD35 rette veien å gå. Det er ingen annen forskjell på disse enn at 55 har analog 5.1/7.1 utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hiver meg inn i diskusjonen med et (enkelt) spørsmål: Hva med oss som har receivere med HDMI 1.1 og ikke 1.3? Dette er receivere som ikke dekoder de nye formatene uansett, men jeg er veldig usikker på hvor i kjeden ting skal foregå da. Så lenge det dreier seg om DVD er vel alt OK med HDMI, men hvordan kobler man f.eks en Panasonic 35/55 til en slik receiver for maksimal lydkvalitet?

Jeg har Marantz SR9600, en typisk forrige generasjons receiver av god kvalitet. Den har HDMI 1.1 to inn og en ut, samt en 7.1 analog inngang.

Takker for respons!

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stillte et tilsvarende spørsmål i en annen tråd og fikk til svar at BD35 og BD55 kan overføre alle hd-lydformater i PCM. Dekodingen vil bli foretatt i BD-spilleren og overført til receiver, da skal du få all HD-lyd i PCM i stedet for det foretrukne Bitstream. Hvorfor overføring i bitstream er foretrukket vet jeg ikke, men da vil dekodingen foregå i receiveren. Men her kan andre helt sikker bidra med ytterligere opplysninger.

http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...ml#post1084464

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD lyd krever "båndbredde" på opp mot 36Mbit pr sek.
    Eneste måte å overføre dette er HDMI og analogt (6 eller 8 kanaler).

Toslink optisk kan bare overføre 12,6 Mbit pr sek.

Har selv en BD55 koblet analogt på Denon AVR3805, med 6 stk RCA kabler.

HD lyd må oppleves.

Usikker på HDMI 1.1/1.3 men full HD bilde i 60 Hz trenger "båndbredde på kabelen 3,14Gbit pr sek, tror ikke de 36Mbit med lyddata er problemet. !

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Hei!

Hiver meg inn i diskusjonen med et (enkelt) spørsmål: Hva med oss som har receivere med HDMI 1.1 og ikke 1.3? Dette er receivere som ikke dekoder de nye formatene uansett, men jeg er veldig usikker på hvor i kjeden ting skal foregå da. Så lenge det dreier seg om DVD er vel alt OK med HDMI, men hvordan kobler man f.eks en Panasonic 35/55 til en slik receiver for maksimal lydkvalitet?

Jeg har Marantz SR9600, en typisk forrige generasjons receiver av god kvalitet. Den har HDMI 1.1 to inn og en ut, samt en 7.1 analog inngang.

Takker for respons!
    Dere som har hdmi 1.1 kan klare dere med BD35. Den dekoder alt hvis du ønsker inklusiv dts hd master som sender som pcm over hdmi.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!

Er det noen som kan linke til den beste tråden for å lese seg opp på akkurat disse tingene?

På forhånd takk

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man HDMI 1.1 reciver bør man skjekke noen ting så man får det man ønsker.

Enkelte recivere takler bare bilde og ikke lyd med HDMI 1.1
    Enkelte recivere takler bare 5.1 PCM (multichannel PCM) MED hdmi 1.1.

Enkelte recivere som bare har støtte til 5.1 PCM har ikke utvidelsesmulighet til lyd i ett 7.1 høytaleroppsett men bare 5.1.

Man finner noen recivere med HDMI 1.1 som har mulighet for 7.1 PCM

Først må man se mulighet med sin reciver
    Så må man ta standpunkt til hva man ønsker og trenger av lyd.

Blir det conflikter med antall høytalere /videre utbygging osv så kjøp en som har analoge utganger.
    Den gjør om HD codec til Multichannel PCM + den decoder alle lydcodec til multichannel analogt + overfører ren Multichannel PCM spor fra BD(5.1/7.1) og decoder Multichannel PCM til multichannel analogt.
    Det er jo bare noen få 100 kr forskjell på spillerene

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er en i tvil så kan en 'safe' og gå for enten Panasonic 55 eller Sony 550 istedet for P35/S350? Greit å vite Jeg var vel egentlig sikker på at kun 7.1 analog var brukbart mot min halvgamle receiver! Er enig i at prisforskjellene på spiller med/uten /.1 analogutgang er veldig liten.

Takker så mye for info! Her må det testes ut. Hører med til historien at jeg ikke har TV med HDMi enda da.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er en i tvil så kan en 'safe' og gå for enten Panasonic 55 eller Sony 550 istedet for P35/S350? Greit å vite Jeg var vel egentlig sikker på at kun 7.1 analog var brukbart mot min halvgamle receiver! Er enig i at prisforskjellene på spiller med/uten /.1 analogutgang er veldig liten.

Takker så mye for info! Her må det testes ut. Hører med til historien at jeg ikke har TV med HDMi enda da.
    Skal du velge mellom en Sony BDP S350 og en S550 så er jeg ikke i tvil med å anbefale S550.
    Hva S550 er i forhold til S350 (muligheter ikke S350 har --den har mulighet til profile 2.0 men du må kjøpe minne og oppgadere firmware)
    Hvorfor er at 550 decoder alle HD codec til PCM (multichannel PCM)
    Lys i fjernkontroll
    Ferdig levert Profile 2.0 og levert med 1 GB minnebrikke
    Flere bildejusteringsmuligheter
    og selvsagt Multichannel analog ut og decoder til alle HD codec.
    (det er mye det til liten prisforskjell)
    Bildemessig er S350/S550 lik

forskjell 55 og 550 er mye men på bilde siden (DVD/BD) er de ganske like
    Tror de fleste BD kjøpere er fornøyd , også BD55

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir mye teknisk for min del, men kanskje noen kan komme med en anbefaling ift min receiver som er Yamaha RX-V640RDS http://www.yamaha.ca/av/PDFs/Manuals...s/RXV640_E.pdf

Denne har jo ikke HDMI og siden optisk ikke gir maks resultater på lyd så er kanskje 55 "min" modell?

For å spørre videre. Trenger man noen spesialkabler for å få "analog" hd lyd eller holder det med vanlige phonokabler?

Jeg ser av beskrivelsen i manualen at det står NOTE! When you select 6CH INPUT as the input source, the unit
    automatically turns off the digital sound field processor, and you cannot use DSP programs.
    - hvilken betydning har dette?

Newcomer runarmoe sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder med helt vanlige phono kabler ja, og at DSP ikke kan brukes er helt normalt! siden lyd dekodingen da selvsagt foregår i spilleren. og optisk kan ha noe for seg ved bruk av DD eller DTS på vanlig dvd. akkurat det siste har jeg lest i andre tråder med noenlunde samme emne(sony s-550/s.350 tråden blant annet) men selve HDlyden har du da ikke annen mulighet for å få enn via de 6 analog inngangene på forsterkeren din.

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

Det er ikke helt riktig det du sier her. Leste i går at S350 er ikke så skarp som S550. Det er flere som har meldt det samme. Men det er sikkert ikke enorme forskjeller da. Har ikke sett det selv så jeg vet ikke hva forskjellen er av personlig erfaring...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Skal du velge mellom en Sony BDP S350 og en S550 så er jeg ikke i tvil med å anbefale S550.
    Hva S550 er i forhold til S350 (muligheter ikke S350 har --den har mulighet til profile 2.0 men du må kjøpe minne og oppgadere firmware)
    Hvorfor er at 550 decoder alle HD codec til PCM (multichannel PCM)
    Lys i fjernkontroll
    Ferdig levert Profile 2.0 og levert med 1 GB minnebrikke
    Flere bildejusteringsmuligheter
    og selvsagt Multichannel analog ut og decoder til alle HD codec.
    (det er mye det til liten prisforskjell)

forskjell 55 og 550 er mye men på bilde siden (DVD/BD) er de ganske like
    Tror de fleste BD kjøpere er fornøyd , også BD55
    Leste meg litt opp i går kveld og fant vel ut at alle vi som har 'halvgamle' receivere med HDMI 1.1 må ha spillere som dekoder alt sammen til PCM før det sendes over til receiveren, riktig? Av de omtalte modellene til Panasonic og Sony, så gjør begge Panasonic sine dette, i tillegg til Sony 550. Men IKKE S350. I tillegg har altså 55 og 550 7.1 analog ut.

Jeg er litt usikker på: Når vi har fått konvertert alt til PCM, er vi fremdeles i det digitale området da? Og vil det fremdeles være mulig å la receiveren forestå eventuell romkorreksjon, bassjustering m.m? Har oppfattet det slik at dette er ting som en ofte ikke får gjort noe med om en bruker 7.1 analog-overføring ihvertfall. Men det er sikkert forskjell mellom de ulike merkene her?

Synes det tross alt ser ut til at toppmodellene gir mest for pengene, ihverfall en fleksibilitet som er god å ha.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste meg litt opp i går kveld og fant vel ut at alle vi som har 'halvgamle' receivere med HDMI 1.1 må ha spillere som dekoder alt sammen til PCM før det sendes over til receiveren, riktig? Av de omtalte modellene til Panasonic og Sony, så gjør begge Panasonic sine dette, i tillegg til Sony 550. Men IKKE S350. I tillegg har altså 55 og 550 7.1 analog ut.
    Det er bare DTS HD MA gjort om til PCM du vil mangle med S350.
    Om eller når støtte for DTS HD MA kommer med firmware ? Har ikke lest det vil eller kommer støtte til S350 med denne lyden

Jeg er litt usikker på: Når vi har fått konvertert alt til PCM, er vi fremdeles i det digitale området da? Og vil det fremdeles være mulig å la receiveren forestå eventuell romkorreksjon, bassjustering m.m? Har oppfattet det slik at dette er ting som en ofte ikke får gjort noe med om en bruker 7.1 analog-overføring ihvertfall. Men det er sikkert forskjell mellom de ulike merkene her?
    Alle recivere er ikke like men de fleste vil ha mulighet til justering med PCM og enkelte også til analog lyd.
    BD spiller har justeringer til analog lyd (avstand , størelse , +/- db for hver kanal osv

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info, bitene faller langsomt på plass.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lite peiling på dette så ikke slakt meg. Fikk akkurat en BD35 og er meget fornøyd, dog alt kan gjøres bedre. Kjører stereo til en NAD319 (analogt) og spørsmålet er hvilken lydinnstilling jeg bør velge på bd-filmer? Er det noen som har noe fine kalibrasjonsguider til BD35/55? Forøvrig, hvor kan jeg se hvilken firmwareutgave jeg har? Oppdaterte og til min overraskelse var det profil 1.1 ut av boksen samt at jeg kun fikk oppgradert til 1.2. Trodde spilleren skulle være 2.0 out of the box?!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •