Funnet noe irriterende med Blu-ray enda?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Funnet noe irriterende med Blu-ray enda?

Noen som har funnet noe irriterende med BD formatet enda?

Fikk en meget irritert telefon fra min bror i dag. Han er ganske oppegående på tekniske ting, men gidder ikke lære seg alle micro detaljene.
    Det det gjaldt var den nye BD utgaven av "Super Troopers". Filmen spilte strålende. Men når han skulle se den igjen med kommentar og bilde-i-bilde så fikk han ingen lyd. Selv ikke med oppgradering til siste firmware gjaldt.

Jeg tipper det er mange som kommer over dette problemet. Jeg lurer veldig på hva Sony (+ de andre bak BD formatet) tenkte når de laget Secondary audio track i stedet for slik det ble gjort på det gode gamle DVD formatet, med ett helt eget lydspor.

Problemet ligger i at skal man ha ekte HD lyd fra dagens spillere (utenom de store og dyre, samt Sony S550 og Panasonic 55) så må man stille om lyden hver gang man skal se noe.

Spillerene greier ikke å legge til PiP lyden til en bitstream, det må gjøres i spilleren, for så å lage ett PCM spor. Hvis man lar dette stå på normalt, så får man ikke HD lyd.

Flere som har vært borti dette, eller andre ting de irriterer seg over.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Noen som har funnet noe irriterende med BD formatet enda?

Fikk en meget irritert telefon fra min bror i dag. Han er ganske oppegående på tekniske ting, men gidder ikke lære seg alle micro detaljene.
    Det det gjaldt var den nye BD utgaven av "Super Troopers". Filmen spilte strålende. Men når han skulle se den igjen med kommentar og bilde-i-bilde så fikk han ingen lyd. Selv ikke med oppgradering til siste firmware gjaldt.

Jeg tipper det er mange som kommer over dette problemet. Jeg lurer veldig på hva Sony (+ de andre bak BD formatet) tenkte når de laget Secondary audio track i stedet for slik det ble gjort på det gode gamle DVD formatet, med ett helt eget lydspor.

Problemet ligger i at skal man ha ekte HD lyd fra dagens spillere (utenom de store og dyre, samt Sony S550 og Panasonic 55) så må man stille om lyden hver gang man skal se noe.

Spillerene greier ikke å legge til PiP lyden til en bitstream, det må gjøres i spilleren, for så å lage ett PCM spor. Hvis man lar dette stå på normalt, så får man ikke HD lyd.

Flere som har vært borti dette, eller andre ting de irriterer seg over.
    Til nå har audio/video markedet ungått de store bugs slik vi har slitt med i datamarkedet siden starten. Jeg måtte oppgradere min ene BD-spiller for å få spilt "The Happening" noe som resulterte i at spilleren ble en sone 1 spiller, vel da har jeg 2! Kostet en del å få den tilbakestilt til sone 2 så jeg kjøpte en ny. Jeg tror at "folk flest" sliter med å oppgradere utstyret sitt og at dette med tid og stunder vil forsure holdningene til sterekomponenter. Det er ille når man kjøper/låner en film og ikke kan spille den av fordi man ikke har "ny nok" avspiller (eller firmware på samme format). For min mor og far som hverken har pc eller internett blir en slik jobb kostbar.

Vi får håpe at BD-verdnen ikke etterhvert krever LAN tilkobling for å få spilt av filmen i normalmodus, da tror jeg det blir haraball.

Lars.

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Loadingtiden før menyen kommer opp. Vente, vente, vente.. Jaja, hente en pils mens discen loader så ikke noen stor sak.

2: DISNEY. Dette gjelder forsåvidt ikke bare blu-ray men selskapets utgivelser generelt - trailere og previews som må skippes enkeltvis (gjerne 7-8 av dem), mens menyknappen er disablet. SKJERPINGS!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bd filmer

trailere og reklame på leie filmer skip skip skip zzzzzzzzzz

dvd menyer på enkelte bdr har sett noen nå med hd dvd meny copys så det blir vel bedre med tiden

the future is blue....... tja

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt for bra bilde og lyd. Overlater ingenting til fantasien lenger..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neonsun
    1: Loadingtiden før menyen kommer opp. Vente, vente, vente.. Jaja, hente en pils mens discen loader så ikke noen stor sak.
    Er Denonen så treg? Trodde den ville være kjapp siden den er ny. Er meget fornøyd med loadetidene på Samsung BD-1500 som jeg nå har, utrolig mye raskere enn min forrige Sony S300.

Er ellers enig med reklame osv foran filmen, men er jo vant med det fra både VHS og DVD. Warner er meget flinke der, kun 1 advarsel, WB logoen, så rett til filmen. Men de irriterer med å ikke ha HD lyd på mye av det de utgir, spesielt nye filmer og serier.

Kjedelig når Heroes får DTS Master, og Smallville kun får normal Dolby Digital.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To ting har irritert meg;
    1. Filmer uten HD-lyd.
    2. Når man stopper en DVD og setter den på igjen senere, så begynner den på samme sted som man stoppet den. Enkelte BD-filmer har av en eller annen vanvittig grunn ikke denne funksjonen.
    Ellers kan jeg ikke si jeg har opplevd noe negativt med BD.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD+ og AACS.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skalvise.. Tar fram stoppeklokka:

Wall-e:
    - 15 sec fra power-on til "No Disc"
    - 58 sec fra insert disc til språkvalg
    - 118 sec fra språkvalg (via ørten menu skips) til menyen er oppe

Altså 2:11 til jeg kan begynne å se filmen. Makan.

BoD, disc 1:
    - 75 sec fra insert disc til menyen er oppe. Bedre, men fortsatt ingen sigar.

*Gjesp*

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    2. Når man stopper en DVD og setter den på igjen senere, så begynner den på samme sted som man stoppet den. Enkelte BD-filmer har av en eller annen vanvittig grunn ikke denne funksjonen.
    Ellers kan jeg ikke si jeg har opplevd noe negativt med BD.
    Dette avhenger vel av at spilleren har resume-funksjonalitet. Har ennå ikke sett en BD som har dette. Også irritabelt, ja.

Newcomer dznyboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Warner med HD-Digital ikke starter filmen med HD-sporet, men med DD-sporet.
    At man på Warner, må se ferdig filmen først,for å komme til "special features"
    (noen titler).
    At man på Warner har 50 warnings(forkjellig språk),etter filmen.(eraser har i allefall 53 warnings).

At man "ennå" ikke har fått lagt inn noe på "subtitles style", slik at man kan flytte teksten,gjøre den mindere,eller bytte farge på teksten.
    Dette var meningen at skulle komme.???

Og ja,jeg skriver under på det med "2´nd audio".
    Vad fa... tenker de på.(eller ikke tenker).
    Her må man go inn i oppsett og..... for å høre commentaries over filmen. WTF.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette avhenger vel av at spilleren har resume-funksjonalitet. Har ennå ikke sett en BD som har dette. Også irritabelt, ja.
    Uten å kunne si akkurat hvilke, så mener jeg at jeg har en god del BD-filmer som begynner der de ble stoppet. Et fåtall gjør ikke det.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å kunne si akkurat hvilke, så mener jeg at jeg har en god del BD-filmer som begynner der de ble stoppet. Et fåtall gjør ikke det.
    På PS3 da eller?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På PS3 da eller?
    Jepp.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp.
    Støtter PS3 1080p/24p også?
    Edit: Err. etter 2 minutter ser jeg at dette er en display-ting. Nevermind.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det mener jeg.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp.
    Der har du problemet, PS3 er jalla-balla. Fin spillmaskin, og der stopper det.

Har ikke hatt dette problemet på hverken BD-P1500'n, eller Samsung-dvd-spillern jeg hadde før jeg bytta til blåstråle.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2: DISNEY. Dette gjelder forsåvidt ikke bare blu-ray men selskapets utgivelser generelt - trailere og previews som må skippes enkeltvis (gjerne 7-8 av dem), mens menyknappen er disablet. SKJERPINGS!
    Dette... Hater å bli bombardert med alt mulig tull, når jeg bare har lyst til å se på filmen. Spesielt irriterende er filmene som har spesialmenyer som krever ekstra lastetid, som f.eks Pirates of the Caribbean. Stort sett greit å skru på spilleren, sette i filmen og deretter slukke lys, hente godis, etc.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Det jeg må si skuffer meg endel er at det er endel crappy utgivelser på blue ray,kornete kvalitet spes i mørke partier.Har akkurat sett filmen "An American Crime",og den var til tider meget slett kvalitet,så her er det ennå mye og hente fra studioene som lager disse blue ray diskene:evil: Ellers var filmen meget realistisk, sterk og bra!!

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Der har du problemet, PS3 er jalla-balla. Fin spillmaskin, og der stopper det.
    Jeg er uenig!

Noen utgivelser har ikke True-HD eller DTS-HD på som standard, så dette må jeg velge selv. Ikke noe problem å endre dette, men det krever like fult handling fra min side.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •