Denon1800 Test

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,728
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon1800 Test

Jeg legger ut testene jeg finner av denne spilleren. Har nå kommet over en avistest.

Translated version of http://www.businessweek.com/technology/content/nov2008/tc20081125_698664.htm?campaign_id=konsumentguiden

Teksten ble oversatt ved en feil, men kan tilbakestilles fra toppen av siden.
    Var jo ikke akkurat noen gladmelding denne testen men....

Translated version of http://www.01net.com/fiche-produit/avis-redac-4785/lecteurs-dvd-sd-et-hd-de-salon-denon-dvd-1800bd/

Oversatt fra fransk..
    Ganske lovende test dette også om jeg forstår riktig..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,728
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en mer lovende test, ikke så detaljert men virker lovende iaf..

Blu-ray Player Shootout at TLC Broadcast! - AVForums.com

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kjempefornøyd, teller det?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel dette en spiller basert på en gammel Panasonic. Hvorfor ikke kjøpe en ny, billigere og bedre panasonic.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,728
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg er kjempefornøyd, teller det?

eknaD

Hehe det teller mye mer enn du tror.
    Særlig siden det er så lite info å finne om spilleren at man må oppsøke engelske sider for å finne info.8)

Hva synes du ellers om spilleren så langt?
    Hvordan fungerer den på dvd og bluray iforhold til andre dvd eller bd spillere du har hatt?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,728
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Nå er vel dette en spiller basert på en gammel Panasonic. Hvorfor ikke kjøpe en ny, billigere og bedre panasonic.
    eknaD

Vel jeg vet ikke helt hva det er, men Panasonic brikke vet jeg at den har...

Derfor jeg spør for å vite mer før jeg eventuelt kjøper noe.

Foreløpig står valget mellom Samsung2500 og Denon1800.

Kjøpet må dessuten gjøres på Hifiklubben siden jeg har en defekt Samsung1500 som skal byttes inn i annen blurayspiller....

Hifiklubben har vel ikke Panasonic og Sony er uaktuelt for meg...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare brukt PS3 til BD så langt, og der er forskjellen overraskende stor, faktisk. Plutselig fikk jeg 3d bilde med trøkk og smell. Jeg hadde kalibrert med PS3 også, og er temmelig overbevist om at jeg hadde fått maks ut av den. Denonen er skarpere i bilde, og bedre graderinger. Mer 'pop' og ikke minst dybde. Lydmessig var det et stort løft av en eller annen grunn. Kjørte PCM fra PS3 til Denon 4308, og kjører nå bitstream. Jeg vet ikke om det er bare DTS HD Master logoen i displayet eller hva det er, men det låter adskillig tøffere nå, og mer tydelig forskjell på lossy og lossless lydspor.

Spilleren er relativt rask i menyer og slikt. Der er det jo uansett ingen spillere som kan matche PS3, men den er ingen showstopper i alle fall.

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte denne på lørdag og har siden den tid kost meg stort med BoB, Dark Knight og Blade Runner i BD-utgaver. Jeg har dårlig sammenlikningsgrunnlag siden dette er den første BD-spilleren jeg tester selv, men jeg er iallfall ikke skuffet over bilde- og lydkvalitet i forhold til DVD'ene jeg har. Scenene i Dark Knight som er filmet i IMAX ser helt utrolig fantastiske ut, og hele Band of Brothers gikk så å si uten pause mens jeg satt der med et fett glis rundt kjeften. Nå trenger jeg bare en ny receiver med HD-lydformatstøtte så øra kan få samme behandling!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,728
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da blir det garantert en sånn for meg også, regner med at Denon har justert den allerede ganske perfekte Panasonicchipen til uante høyder. Det jeg hører rundtomkring hørest ganske fantastisk ut.
    Meget Dypt bilde, masse detaljer og som vanlig alle mulige måter å justere bildet på MENS film ruller....
    Var på hifiklubben idag, prisen kommer til å gå opp bare så dere vet det. Trodde de skrudde prisen NED 500 eller så pga januar men nei den blir dyrere.

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du er klar over loadinghastigheten (som jeg har omtalt i en annen tråd her!) og mangelen på BD2.0-støtte så ser jeg ikke noen grunn til å unngå denne. Om du handler i Oslo, så kan du gjerne stikke på HFK MT's gate og snakke med Magnus, jeg kjøpte spilleren av han (og har også kjøpt Helicon av han tidligere!) - veldig ålreit kar!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,728
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten og lydkvaliteten er det jeg bryr meg om, om jeg må vente et halvt minutt så gjør det meg ingenting bare bildet og lyd er helt optimalt....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,728
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg har bare brukt PS3 til BD så langt, og der er forskjellen overraskende stor, faktisk. Plutselig fikk jeg 3d bilde med trøkk og smell. Jeg hadde kalibrert med PS3 også, og er temmelig overbevist om at jeg hadde fått maks ut av den. Denonen er skarpere i bilde, og bedre graderinger. Mer 'pop' og ikke minst dybde. Lydmessig var det et stort løft av en eller annen grunn. Kjørte PCM fra PS3 til Denon 4308, og kjører nå bitstream. Jeg vet ikke om det er bare DTS HD Master logoen i displayet eller hva det er, men det låter adskillig tøffere nå, og mer tydelig forskjell på lossy og lossless lydspor.

Spilleren er relativt rask i menyer og slikt. Der er det jo uansett ingen spillere som kan matche PS3, men den er ingen showstopper i alle fall.

Danke

Hva med DVD bilde, er dere fornøyd med det?
    Dvs tror dere jeg kan selge dvd spilleren min?

Nå har jeg endelig Denon1800 i hus, og nå gleder jeg meg til å rulle film.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •