- Blu- Ray er dødt format mener Robin Harris fra ZDNet. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 172 av 172
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men hvorfor skulle VOD ta knekken på BD? Har DVD utleie tatt knekken på DVD salg? Har DVD hindret BD? Hindrer BD utleie for BD salg? Hva spiller det for rolle om VOD skulle ta markedsandeler fra BD, så lenge vi alle kan få tak i BD-filmene vi ønsker uansett? Jeg driter vel i om BDA ikke tjener alle sine penger fra BD...de tjener sikkert nok dollar og yen uansett.

Jeg skjønner bare ikke helt problemstillinga. For jeg regner med at selv de mest skeptiske til BD ikke for alvor mener at VOD skal ta knekken på BD innen 10 år. 10 år som stort sett er levealder til diskbasert medium uansett, før det avløses av noe nytt og bedre.

Har grå dresser gjort at man ikke selger sorte dresser lengre? Har Coca Cola gjort at Pepsi er borte? Kommer man seg ikke med fly til New York lengre fordi SAS har fått flere konkurrenter?

So what om VOD tar markedsandeler fra noe disksalg? Det gjør de sikkert allerede i dag...BD er her og BD er kommet for å bli. Det ser vi enkelt på satsingen til filmselskapene og hardware produsentene. Det er nå en samlet bransje over hele verden som vil at BD skal overta for DVD.

Og de sammenligningene som settes opp mot CD salg og nedlasting av musikk, så burde det være godt kjent at det blir noe anderledes enn for film. Reglene for film er langt mer kompleks enn for musikk, og dessuten er bruksområder for musikk noe helt annet enn for film.

Så hva er problemet om vi får et VOD tilbud om 4-5 år som kan være med på å konkurrere mot disksalg? For det blir neppe noe tidligere.

Vi skal alle dø...også Blu-ray...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmselskapene skytter seg selv i foten om man sier nå at BD er på vei til å dør. Er jo ikke lenge siden HD måtte gir tapt slaget for BD, Nå er BD på vei inn til oss og så er den på vei til å dør ? Nei BD er iallefall det neste 10 år under oss. Om neste format er under utvikling ville ikke sjokkere meg. Sånn er det bare utvikling går videre ...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Filmselskapene skytter seg selv i foten om man sier nå at BD er på vei til å dør. Er jo ikke lenge siden HD måtte gir tapt slaget for BD, Nå er BD på vei inn til oss og så er den på vei til å dør ? Nei BD er iallefall det neste 10 år under oss. Om neste format er under utvikling ville ikke sjokkere meg. Sånn er det bare utvikling går videre ...
    Det er jo ingen filmselskaper som sier at BD synger på siste verset. Er jo bare en gjeng selvutnevnte bedrevitere.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du har misforstått en del her. BD er kommet for fullt. Det er bare en synser som tror og mener at BD er dødt, og at tjenester som VOD vil være en årsak.

Skal en få noen overskrifter her i livet, så må en komme med ting som ikke nødvendigvis har rot i virkeligheten...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Tror du har misforstått en del her. BD er kommet for fullt. Det er bare en synser som tror og mener at BD er dødt, og at tjenester som VOD vil være en årsak.

Skal en få noen overskrifter her i livet, så må en komme med ting som ikke nødvendigvis har rot i virkeligheten...
    Tror du må lese det jeg skrev engang til. Jeg skrev at BD er her for å blir det neste 10 år, minst ... Jeg skrev også at det er sikkert ett nytt format under utvikling, som er helt normalt. BD blir erstattet om mange år ja , men kommer neppe til å dør med da første...Og hadde BD vært på vei til å dør så hadde jeg heller ikke fått meg BD spiller eller kjøper filmer på BD om jeg ikke har tro på BD..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Det er jo ingen filmselskaper som sier at BD synger på siste verset. Er jo bare en gjeng selvutnevnte bedrevitere.

Nei, men om man velger nå ett annet format enn BD. Da ville vel filmselskaper skytte seg vel i foten ?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking bd filmer

4000p er neste skritt og optical disc

try 2 keep up

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    4000p er neste skritt og optical disc

try 2 keep up
    Meget interesangt egentlig for hva er egentlig neste skritt på den fronten
    Er vel ingen som med sikkerhet kan si selvfølgelig

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, men om man velger nå ett annet format enn BD. Da ville vel filmselskaper skytte seg vel i foten ?
    Det er viktig å huske at det finnes mange forskjellige kunder som skal tilfredstilles, og dermed må man ha forskjellige kanaler til dem. TV/TV-HD/VOD/VOD-HD/Leiefilm/Leiefilm-HD/Kjøpefilm/Kjøpefilm-HD.
    Hver av disse gruppene har forskjellige krav til pris/kvalitet, og jeg vil ikke påstå at noen filmselskaper skyter seg selv i foten ved å tilby sine filmer i alle kanaler.
    Problemet med DVD/Bluray/VOD diskusjonene er at det er noen som vil ha det beste produktet til den laveste prisen, eller vil at et lavere priset produkt skal få samme kvalitet som det dyreste, og dette vil/kan ikke skje.
    Folk må bestemme enten hvilken pris de vil betale og så ta til takke med den kvaliteten de får, eller bestemme hvilken kvalitet de vil ha og så betale prisen..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig mye synsing og spekulering rund dette. Jeg syns kanskje det er litt tidlig å ta diskusjonen om BDs undergang da det er på vei opp og frem for fulle mugger. BluRay er relativt nytt for den jevne forbruker, men 2009 er vel spådd å bli det store BD året. Utvalget vil bli mye større, prisene på plater og spillere vil synke drastisk når fler og fler får øynene opp for den gode kvaliteten og hiver seg på bølgen.
    Til slutt tror jeg BD og VOD vil leve side om side, da dekker man de fleste behov. Hvorfor er det så mye snakk om at det ene må bli enerådende? Begge deler, ja takk!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0