- Blu- Ray er dødt format mener Robin Harris fra ZDNet. - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 172
    Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er mulig Robbin Harris ønsker å provosere eller skape debatt eller noe. Men jeg tror ikke engang han selv tror på det han sier...
    Han vil mok bare ha oppmerksomhet.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det er det heller ingen som har sagt! Som jeg skrev, du protesterer mot påstander ingen har kommet med. Det vi påstår er at nedlasting er et faktum du må forholde deg til, og å ignorere fenomenet (gjerne samtidig som du vifter med pekefingre) er å leve i en fantastiverden.
    Nå må du lese hva jeg kommenterte, Pogwaq, og hvilke uttalelser fra LarZen jeg kommenterte!

Det er nemlig langt unna innlegget Lygren kom med! Lygrens vinkling er jeg enig i.

Sitat Opprinnelig postet av LarZen

Hvorfor skal jeg betale for HD filmer i "fremtiden" når jeg har i flere år kunne laste ned nettopp dette helt gratis.

Kommer aldri til å betale for å laste ned filmer, en fysisk film helt klart ja.

Hvorfor betale for det du bare kan ta akkurat som det passer deg, og ja det er millioner som meg der ute. Kommer aldri til å bli noe big business det der.

Ja det er teknisk sett å stjele men det er minimalt med mennesker som ser på dette som å stjele lenger, slik er det nå da bare blitt.

Jeg personlig liker best å ha filmen i hylla, men når det tar 6mnd-1år før en serie eller film kommer til lille Norge så laster jeg ned filmen uten å blunke.
    I rest my case...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror absolutt at VOD / nedlasting kommer til å ta store andeler av HD-markedet, akkurat som nedlasting av musikk har tatt store andeler av CD-markedet. Men jeg tror dette vil eksistere side om side. Det er faktisk mulig at betalt VOD og nedlasting vil være positivt for prisutviklingen på filmer på DVD og BD, så det er ikke sikkert at andelen for BD/DVD blir så liten i forhold til VOD / nedlasting.

Det som er helt sikkert er at filmselskapene vil kjempe hardt mot piratnedlasting. De vil ha betalt når du ser en film. Jeg tror vi etterhvert vil se mer og mer av dedikerte nettbaserte nedlastingsbokser med innebygget harddisk, men med låst software (firmware-basert) som streamer eller laster ned film fra nettet. Jeg ikke at internett er båndbreddemessig klart for massiv streaming av HD-video eller til og med SD-video med DVD-kvalitet på flere år ennå. Løsningen blir sannsynligvis "nesten"-VOD, der man laster ned til harddisken så raskt det går, og at brukeren får en tidsbegrenset rett (via DRM) til å se filmen (f.eks. 24 eller 48 timer). Prisen tilsvarer vanlige leiepriser fra videosjappa på hjørnet, men du slipper å sette deg i bilen, og du slipper å komme til tomme hyller.

Jeg tror dette vil bli populært. Jeg har allerede flere på jobben som har fått seg nye flatskjermer og som har tatt i bruk tilbudet fra CDON og lignende om bredbåndsfilm via PC tilkoblet TVen, da gjerne med HDMI. Men allerede nå kan det oppleves "hakking" i overføringen dersom din del av internett er hardt belastet. Dette er den største utfordringen for VOD, og her er man prisgitt ISPene og hardwaren i nettet. Utbygging av dette til Gud og hvermann vil ta tid. Ting vil ikke skje over natten her.

Greit at dette fungerer bra for entusiaster nå, men hvis mange tar dette i bruk raskt vil begrensningene i båndbredde vise seg raskt.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må folk våkne opp litt.VOD kommer aldrig i verden til å slå an her på berget.Er bare å glemme.Siden det er telnor som styrer utbygginga.
    Fins ikke nok båndbredde i dag eller neste10 år til at dette kommer å fungere.
    Jeg har enda ikke fått adsl bor oppi et boligfelt 100 meter fra sentralen.
    Må jo få ut bredbånd til alt folket først.Dette kommer aldrig i verden til å fungere med full HD nedlasting.Tar jo en evighet å laste ned.Samme hva selskap du kan få tak på i dag.
    Ingen som gidder å vente i mange dager på å få lastet ned en Full HD film.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Nå må folk våkne opp litt.VOD kommer aldrig i verden til å slå an her på berget.Er bare å glemme.Siden det er telnor som styrer utbygginga. Fins ikke nok båndbredde i dag eller neste10 år til at dette kommer å fungere. Jeg har enda ikke fått adsl bor oppi et boligfelt 100 meter fra sentralen. Må jo få ut bredbånd til alt folket først.Dette kommer aldrig i verden til å fungere med full HD nedlasting.Tar jo en evighet å laste ned.Samme hva selskap du kan få tak på i dag. Ingen som gidder å vente i mange dager på å få lastet ned en Full HD film.
    VOD trenger ikke nødvendigvis gå over internett. Tenk kabel-TV og satelitt.

Selve oppløsningen 720P pakket med et godt codec krever ikke mye båndbredde over internett heller, men det er selvfølgelig en forutsetning at man sitter på noe litt raskere enn 14400 baud modem.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    VOD trenger ikke nødvendigvis gå over internett. Tenk kabel-TV og satelitt.

Selve oppløsningen 720P pakket med et godt codec krever ikke mye båndbredde over internett heller, men det er selvfølgelig en forutsetning at man sitter på noe litt raskere enn 14400 baud modem.

Nja men hvorfor i alle dager betale for BARE 720p.Da blir det i alle fall ikke noe bedre fordeler for bluray.Folk kan jo nesten like godt kjøpe disse som dvd.

720P pakket med et godt codec krever ikke mye båndbredde.Næ helt sikkert ikke.MP3 kontra flack, folk hyler jo som fanden på at MP3 suger sildball.
    Blir da enda mere ripp off med kun 720p til fullblods bluray pris.
    Da taper i alle fall bluray så det holder.
    Nei valget må bli full hd 1080p nedlasting kontra salg over disk.Valget i alle fall 10 år fram er enkelt over disk.
    '

Da liker jeg denne tanken din bedre
    Tenk kabel-TV og satelitt. Men har de plass nok på disse satelittene sine til dette.Riks tv har jo ikke plass til noen HD kanaler før alle analoge blir nedlagt.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja men hvorfor i alle dager betale for BARE 720p.Da blir det i alle fall ikke noe bedre fordeler for bluray.Folk kan jo nesten like godt kjøpe disse som dvd.
    Det er større forskjell mellom DVD og 720P enn 720P og 1080P, og undersøkelser basert på sitteavstand vs skjermstørrelse viser at 720P holder for folk flest.

720P pakket med et godt codec krever ikke mye båndbredde.Næ helt sikkert ikke.MP3 kontra flack, folk hyler jo som fanden på at MP3 suger sildball.
    Går man utenfor hifi-formum`s vegger kan jeg ikke akkurat si at jeg kjenner meg igjen i situasjonen om at folk flest mener MP3 suger.

Selv hardbarkede entusiaster på Hifi Sentralen failet når de skulle skille 256kbit VBR MP3 fra CD på sitt eget anlegg.
    Blir da enda mere ripp off med kun 720p til fullblods bluray pris.Da taper i alle fall bluray så det holder.
    Prisene er naturligvis lavere på VOD enn prisene på BD.

Nei valget må bli full hd 1080p nedlasting kontra salg over disk.Valget i alle fall 10 år fram er enkelt over disk.
    1080P er ikke noe problem å streame over nett, men ikke med samme bitrate som BD. Derfor er det mer hensiktsmessig å streame 720P, slik at de heller kan tillate seg å ha bedre kvalitet over en litt lavere oppløsning.

Folk flest får med seg at det står HD på innpakningen. Bitrate og faktisk kvalitet virker ikke alltid like avgjørende på deres valg, naturlig nok da det ikke finnes noe fastsatt standard som gjør det lett for folk flest å skille god og dårlig bildekvalitet. Oppløsning alene er ingen garanti for et bra bilde.

Da liker jeg denne tanken din bedre Tenk kabel-TV og satelitt. Men har de plass nok på disse satelittene sine til dette.Riks tv har jo ikke plass til noen HD kanaler før alle analoge blir nedlagt.
    Jeg kjenner lite til hva som foregår på satelitt TV fronten, men mener å ha lest om noen VOD tjenester foreligger allerede i dag, dog at de er en del dårligere enn det de kan levere over kabel. Jeg vet ikke hva de tekniske begrensningene på det systemet er per d.d.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er større forskjell mellom DVD og 720P enn 720P og 1080P, og undersøkelser basert på sitteavstand vs skjermstørrelse viser at 720P holder for folk flest.
    Men med så mange her inne som mener at folk flest har vanskelig for å skille mellom DVD og BD; altså 720x576 vs 1920x1080, så klarer de nå godt å skille SD fra 720p?

Jeg trodde oppskalert DVD på en HD-Ready skjerm holdt for folk flest
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg bodde i USA hadde jeg HD-kabelmottaker fra TWC (Time Warner Cable, det største kabelselskapet der borte), denne fikk jeg tak i tidlig i 2006. Av det jeg har sett av digitalbokser her hjemme overgikk denne glatt det vi har på det norske markedet så langt, med veldig god EPG, harddisk, e-sata og selvsagt HDMI. Over kabelnettet der hadde jeg ca 20 HD-kanaler, derav HBO 1 & 2, Cinemax, Starz, Showtime og et par ESPN- og andre sportskanaler. VOD hadde de også (HBO, Cinemax og Showtime hadde alle On-Demand). Opplevde sjelden eller aldri noen problemer med leveringshastighet på nettet, og kunne se på én HD-kanal mens jeg tok opp på en annen. Så teknikken er absolutt tilstede, kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å oppgradere kabelnettet her til lands heller - iallfall ikke i de større byene. Og her (Oslo) og flere andre steder er jo også fiber på full fart inn i heimen.

Med bakgrunn i dette kan jeg godt skjønne at amerikanere ser for seg at fysiske medier forsvinner tidligere enn vi gjør her hjemme. Jeg vil nok likevel tippe at både DVD og BD vil holde stand her til lands og på kontinentet til 2015-2020, men i denne perioden og etterpå vil nok digital distribusjon ta over mer og mer. Når det digitale bakkenett har blitt voksent og nytt sender- og mottakerutstyr kommer på plass (edit): med nye og forbedrete kodeker for lyd og bilde,(/edit) skal det iallfall ikke stå på teknikken, men heller på distribusjonsrettigheter. Tror nå jeg da.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...en kan rett og slett ikke snakke oppløsning uten samtidig å diskutere båndbredde og kodec... 720P fra en Blu-ray ser jo vanvittig mye bedre ut enn et 1080P-signal fra en H-264-kilde på typisk 2-3GB, både på en 720P-oppløst TV og en 1080P.

Oppløsning i seg selv er jo heller ikke oppløsning i noen absolutt forstand. En plasma-TV med 720P har såpass enorme piksler at en lett kan se struktur, noe som er svært vanskelig på f.eks. en 720P DLP-projektor til tross for at bildet som projiseres kan være 2-3x større...

Jeg er for øvrig enig i at et H-264 eller tilsvarende basert videobilde i 720P i relativt kraftig komprimering (typisk 2-3GB på en hel film) vil i de aller fleste tilfeller være å regne som tilstrekkelig på en TV på opp til 50 tommer. På en projektor vil en se store forskjeller fra et slikt signal opp til et Blu-ray-signal selvsagt, men på TVen vil en i langt mindre grad oppleve den helt store forskjellen. De fleste som bruker TV har heller ikke nevneverdig bruk for de nye lydformatene heller...

Samtidig; selv om jeg mener VOD ville tatt store markedsandeler hvis det hadde vært "fritt frem" er det flere forhold som styrer denne utviklingen, og det faktum at bl.a. filmindustrien delvis styres av aktører som Sony, som ikke nødvendigvis ser det som en stor fordel av aktører som Apple får samme tak på video som de har på musikk, vil kunne ha ganske mye å si. Ser f.eks. i min lokale videosjappe at de nå har begynt å leie ut Blu-ray, og dette er på ingen måte en "avansert" butikk, for å si det slik... Får en plutselig Blu-ray på DVD-plata og det samtidig er tidligere release på leie enn på Apple-TVen min, som det faktisk har vært til tider til tross for at jeg sitter på en amerikansk konto, er det jo mye mulig jeg fortsetter å ta turen til leiesjappa selv om jeg egentlig foretrekker å bare klikke meg frem til filmen jeg vil se på Apple-TVen og ikke risikere at de få Blu-rayene leiesjappa har tilgjengelig er utleid, som jo ofte er tilfelle...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=SVS! -man]Men med så mange her inne som mener at folk flest har vanskelig for å skille mellom DVD og BD; altså 720x576 vs 1920x1080, så klarer de nå godt å skille SD fra 720p?

Jeg trodde oppskalert DVD på en HD-Ready skjerm holdt for folk flest[/

QUOTE]

Jeg personlig ser forskjell på HD og dvd på en 37" tv på over 3 meter.
    Testet hos en kompis først dvd så HD. Film Ice Age 2
    Klart skarpere og mye bedre farger på HD disken
    Syns dvd filmen var meget bra Helt til HD disken var satt inn.
    Nesten som en liten revolusjon.Alle små detaljer kom klart mere frem på HD dsiken.
    Begge formater var kalibrert etter Gorms guide med DVE.
    Men det skal sies at det fins jaggu mange gamle bluray filmer som suger sildball der ute.Langt over kanten til og klasifiseres som ripp off.
    På disse skal jeg banne på ikke er mulig og verken måle eller se forskjell på en god scalert dvd.
    Virker som en scalert dvd film med blått cover :???:
    Så kjøper man smart så er det fulgt mulig å kjøpe blå filmer til 99kr stk
    Og 99 kr for en film syns jeg ikke er dyrt.Eller ikke 150kr er dyrt.I alle fall ikke for HD filmer.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo veldig sant det du sier om oppløsning, Lygren. Ingen her inne vet jo hvordan tingene vil utvikle seg, men jeg tror selskapene ønsker å tjene mest mulig penger Så det er nok en fare for at filmene blir sluppet på VOD etter både BD-salg og utleie.

Er det opp til de fleste av oss, kan vi vel slå oss til ro med; "ja takk begge deler". BD-salg og BD-utleie av alt av nyheter, pluss muligheten for å leie VOD-HD. Men jeg tror at vi her i Europa ikke vil få det samme utvalget som USA har. USA har alltid vært milevis foran Europa hva gjelder antall tv-kanaler og utvalg av HDTV.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neonsun
    Når jeg bodde i USA hadde jeg HD-kabelmottaker fra TWC (Time Warner Cable, det største kabelselskapet der borte), denne fikk jeg tak i tidlig i 2006. Av det jeg har sett av digitalbokser her hjemme overgikk denne glatt det vi har på det norske markedet så langt, med veldig god EPG, harddisk, e-sata og selvsagt HDMI. Over kabelnettet der hadde jeg ca 20 HD-kanaler, derav HBO 1 & 2, Cinemax, Starz, Showtime og et par ESPN- og andre sportskanaler. VOD hadde de også (HBO, Cinemax og Showtime hadde alle On-Demand). Opplevde sjelden eller aldri noen problemer med leveringshastighet på nettet, og kunne se på én HD-kanal mens jeg tok opp på en annen. Så teknikken er absolutt tilstede, kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å oppgradere kabelnettet her til lands heller - iallfall ikke i de større byene. Og her (Oslo) og flere andre steder er jo også fiber på full fart inn i heimen.

Med bakgrunn i dette kan jeg godt skjønne at amerikanere ser for seg at fysiske medier forsvinner tidligere enn vi gjør her hjemme. Jeg vil nok likevel tippe at både DVD og BD vil holde stand her til lands og på kontinentet til 2015-2020, men i denne perioden og etterpå vil nok digital distribusjon ta over mer og mer. Når det digitale bakkenett har blitt voksent og nytt sender- og mottakerutstyr kommer på plass (edit): med nye og forbedrete kodeker for lyd og bilde,(/edit) skal det iallfall ikke stå på teknikken, men heller på distribusjonsrettigheter. Tror nå jeg da.

Godt og informativt inlegg!

Tror at vi her på "bjerget" må gå litt i oss selv og faktisk inrømme at vi befinner oss i bakleksa når det gjelder teknologisk utvikling, tenker da i hovedsak på båndbredde.

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Godt og informativt inlegg!

Tror at vi her på "bjerget" må gå litt i oss selv og faktisk inrømme at vi befinner oss i bakleksa når det gjelder teknologisk utvikling, tenker da i hovedsak på båndbredde.
    Takk for det! Det har nok litt med etterspørsel å gjøre også. Bare i NYC bor det jo nesten dobbelt så mange som det gjør i hele Norge, så jeg er ikke så naiv at jeg sitter her og ergrer meg over at vi ikke har det samme tilbudet som jeg hadde der borte. Det vil nok komme før eller siden, men jeg tror vi først vi oppleve en eventuell revolusjon innen DD (digitaldistro) når/hvis de store nettverkene i USA begynner å tilby produktene sine til andre land. Men dette går som sagt mer på distribusjonsrettigheter og -avtaler, jus, og på hvorvidt etterspørselen ville vært stor nok til å oppnå gevinst på utbyggingskostnadene. Alene kan nok ikke nissebjerget gjøre dette, men forhåpentligvis vil kontinentet, og kanskje Asia også med tiden, enes om en felles teknologi som gjør dette lønnsomt, og DA vil vi se ting skyte fart.. Showtime her f.eks er jo en vits mot det det er i USA, dessverre, men det er en start...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nå må du lese hva jeg kommenterte, Pogwaq, og hvilke uttalelser fra LarZen jeg kommenterte!

Det er nemlig langt unna innlegget Lygren kom med! Lygrens vinkling er jeg enig i.

I rest my case...
    Hvil i vei du, men faktum er at han sier at han gjør det, og at veldig mange andre gjør det. Dette er et ubestridelig faktum, og velger du å ignorere det som for veldig mange er et høyst reelt alternativ til lovlig nedlasting, er det fåfengt å diskutere videodistribusjon, da du lukker øynene for hvordan verden faktisk fungerer. Å trekke inn moral når man snakker om samfunnsmessige trender er, vel, omtrent like meningsfylt som å be slagbjørner gå tilbake til røtter og bær.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Slik jeg leser innlegget til SVS!-man sier han ikke at han ikke ser at ulovlig nedlastning forekommer, men at han ikke støtter dette... Det må jo være lov? Igjen må jeg uansett få anmode om at vi lar det moralske aspektet ligge, for det må jo være opp til den enkelte å vurdere. Jeg forholder meg, som alle andre i denne tråden også bør, objektivt til fenomenet, ettersom vi tross alt ikke diskuterer lov og orden, men hvilken fremtid vi tror Blu-ray som format har foran seg!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men med så mange her inne som mener at folk flest har vanskelig for å skille mellom DVD og BD; altså 720x576 vs 1920x1080.....
    Er det så mange her inne som hevder det? Det var ikke jeg klar over.

Jeg trodde oppskalert DVD på en HD-Ready skjerm holdt for folk flest
    Tro kan du gjøre i kirka.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er hva verdens største kabel-TV leverandør (24,6 millioner kunder) og verdens nest største internettleverandør (14,4 millioner kunder) Comcast leverer av VOD over kabel i dag.

Sitat Opprinnelig postet av Comcast.com
    -Get thousands of choices including premium movies, shows, kids’ programs, videos, and more, including early premieres.
    -Watch newly released movies for about the same price as the video store.
    Enjoy TV on your schedule. Check your local TV listings now.
    -Add Comcast HD to access over 1,000 hi-def choices at any given time—including live shows, sports, news, and movies.
    -Enjoy Dolby Digital 5.1 Surround Sound in like-you-were-there crystal-clear quality.
    -Don’t miss a minute of your favorite shows. By adding Comcast DVR service you can create your own schedule. Rewind, fast-forward, and pause live TV, so you don’t have to miss a single second. Have enough space to record and save up to 90 hours of your favorite shows for your own mini-marathons.
    Comcast leverer over 1000 HD filmer med Dolby Digital 5.1, og over 8000 vanlige programmer/filmer. Comcast leverer også bredbånd opp til 50mbit.

Hvordan en slik utvikling påvirker BD-salget vet vi naturligvis ikke, men en kan jo forstå hvor Robin Harris har sine ideer fra.

Sitat Opprinnelig postet av Get.no
    Hva er Get filmleie?
    Get filmleie er en interaktiv tv-tjeneste som lar deg leie film rett fra fjernkontrollen når som helst på døgnet. Du har full tilgang til filmen i 24 timer, og kan se den så mange ganger du vil innenfor dette tidsrommet. Du kan spole og pause på samme måte som når du ser en DVD-film. Forskjellen er at du slipper overtidsleie og filmen leveres automatisk tilbake til filmbiblioteket etter 24 timer.

Du vil finne et stort utvalg filmer fra kategorier som Action, Drama, Komedie, Barn, Romantikk, Thriller og Voksen. Filmarkivet oppdateres jevnlig med de siste storfilmene vist på kino, og du vil også finne mange av de gamle klassikerne. Her skal det finnes noe for alle, og det er lett å søke seg frem til sine favoritter ved å bla i kategoriene.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert fint med Video on Demand, streaming fra internett, osv. Men det hjelper veldig lite når HD-kanaler er så lite utbredt i norge som det er, og internett-tilgangen er så liten og dårlig i dette potetlandet som det er.

Se bare i Sverige, er en god del mer muligheter med internett der, hvor de faktisk har satsa på fiberoptikk. I Norge er det jo nesten ikke noe fiber i det heletatt, for ikke å snakke om latterlige ADSL-priser, i forhold til sverige. Betaler like mye for 6mbit ADSL i norge som for 100mbit SHDSL i sverige.

Det er også ett problem, at man har så lite utbredt SHDSL, og så dyrt som det er. Dessuten er jeg glad i å kjøpe filmer, da man faktisk vet at det er kvalitet uansett, og ikke masse ledd som forverrer kvaliteten på filmene.

For om man skal ebgynne å betale for å få filmer fra internett, hvorfor ikke laste ned filmer ulovlig i "hd-kvalitet" da?

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting er vel lyden. Kjedelig med video uten HD-lyd når man endelig har kostet på seg HD i benken.

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •