- Blu- Ray er dødt format mener Robin Harris fra ZDNet. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 172
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Rett ved siden av infodisken, sammen med alt annet som ikke er på tilbud/nyheter. Mener det er på baksiden av hylla med DVD-bokser, om det sier deg noe.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Da har du åpenbart bare sett på kampanjetilbudene. De har en egen hylle med sikkert et hundretalls BD-filmer der oppe, overhode ikke vanskelig å finne. Rett før jul hadde de også en hylle med BD-titler til kampanjepris (rundt 149,-) som stod omtrent midt i lokalet. Denne ble mer eller mindre tømt hver dag, ifølge personalet (var innom der i forgårs for å handle Planet Earth, men denne ble da utsolgt rett før jul).
    Da må det være en hylle ikke jeg (vi) ikke så.

Kampanjepris? Ja, om 199-249kr er kampanjepris, har BD fortsatt en lang vei å gå - standardfilmer til 250kr kan umulig dra mye kunder. Tviler på at det var samme hylle. Denne stod rett ved veggen med nyheter/toppliste (?) med fronten vendt frem mot kunden, godt synlig for alle som gikk rundt - men det så ikke ut som folk akkurat var i noen blodig slåsskamp om titlene.

BD må både bli billigere og mer synlig om det skal nå frem til folk flest.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    BD må både bli billigere og mer synlig om det skal nå frem til folk flest.
    Eller så må du slutte med crack-pipe

Men det er ikke tvil om at det varierer veldig i utvalg hos de forskjellige butikkene. På Showtime tar de inn alt av filmer; leie og salg, så de filmne som kommer på DVD har de på BD. Hos Spaceworld har de også et stort antall filmen; over 100 titler må det være, men de er releativt dyre. Hos Platekompaniet har de kanskje 10 titler, så Platekompaniet er absolutt ingen målestokk for hvordan BD blir satset på i Norge.

I Sarpsborg er det det samme som i Fredrikstad.

Men det er rart at ikke Oslo satser mer på BD...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Sikkert fordi store deler av Oslo er vant med VCD. ;-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så må du slutte med crack-pipe
    Slutte med crack? Aldri!

Men det er ikke tvil om at det varierer veldig i utvalg hos de forskjellige butikkene. På Showtime tar de inn alt av filmer; leie og salg, så de filmne som kommer på DVD har de på BD. Hos Spaceworld har de også et stort antall filmen; over 100 titler må det være, men de er releativt dyre. Hos Platekompaniet har de kanskje 10 titler, så Platekompaniet er absolutt ingen målestokk for hvordan BD blir satset på i Norge.

I Sarpsborg er det det samme som i Fredrikstad.

Joda, det er nok mer BD å få tak i her og der, men noe kjempestort utvalg tror jeg man må se langt etter. Leiemarkedet så langt jeg har sett er ganske mangelfullt når det gjelder BD, men nå har jeg bare sett på de butikkene i mitt nærområde. Oslo er jo litt større en Fredrikstad vet du....

Grunnen til at det ikke satses mer på BD er jo innlysende - etterspørsel, pris og plassbehov.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker både VOD og Bluray velkommen, og kommer nok til å skaffe meg en bluray spiller innen kort tid. SÅ får det heller være om filmene koster mer enn dvd, men jeg tror Bluray tar over snart. Før VOD eksploderer.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte butikker er for dyrt. Mens andre satser på BD. Godt eks er OBS, Elkjøp og noen andre satser på BD. Mens andre prøver å overpriser BD til det grader at folk blir skremt. Sånn vinner man ikke nye kunder til BD. Selve BD spiller har blitt billig nå. Nei BD kommer til å leve lenge.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Nå ligger jo statene ofte 2-3 år frem i tid sammenlignet med oss i det kalde nord. Hva er status der pr i dag? Vet det finnes on demand systemer etc, men er det kommet dithen at man kan laste ned filmer til personlig eie digitalt? Og er det HD?
    HDTV startet i USA i 1997, og startet vel her i 2007 ? ca 10 år
    (og da 'fikk' vi ferdig produsert/utviklet software og hardware)

VOD kan ta hele markedet til DVD, så kan vi få ha Bluray i fred. Det vil alltid være nok entusiaster til å holde liv i et nisje produkt, og Bluray/disc basert medium appelerer til en mer enn stor nok kundemasse. De som på død og liv vil ha nedlasting fremfor Bluray er først og fremst ute etter lavere pris, og det tror jeg aldri vil skje i den skala de håper og tror.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste på nett i dag at DVD og BD kommer nå fra februar på samme disk. Dvd spiller kan kun lese Dvd spor mens BD leser BD spor. Grunn er som jeg leste at det blir enklere for folk og BD.

DVD og Blu-ray på samme disk - VG Nett om Lyd og bilde

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal jeg betale for HD filmer i "fremtiden" når jeg har i flere år kunne laste ned nettopp dette helt gratis.

Kommer aldri til å betale for å laste ned filmer, en fysisk film helt klart ja.

Hvorfor betale for det du bare kan ta akkurat som det passer deg, og ja det er millioner som meg der ute. Kommer aldri til å bli noe big business det der.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Leste på nett i dag at DVD og BD kommer nå fra februar på samme disk. Dvd spiller kan kun lese Dvd spor mens BD leser BD spor. Grunn er som jeg leste at det blir enklere for folk og BD.

DVD og Blu-ray på samme disk - VG Nett om Lyd og bilde
    Dette tror jeg er viktig nytt og noe som skulle vært på plass fra starten av! Dagens system er bakoverkompatibelt feil vei. Vi trenger ikke BD-spillere som spiller DVD-plater, det er allerede opptil flere DVD-spillere i alle hjem og de kan ta den jobben utmerket framover.

Det å kunne få kjøpt BD-filmer som også har et ordinært DVD-spor og kan spilles av i vanlige DVD-spillere vil utløse kjøp av BD-plater istedet for DVD-plater også hos de av oss som ikke har HD-utstyret på plass. Jeg har ikke flatskjerm eller BD-spiller enda og er derfor i en 'innkjøpstørke' på filmsida. Jeg vegrer meg for å kjøpe ordinære DVD-utgivelser av storfilmer jeg gjerne vil ha på BD senere når flatskjermen m.m. er på plass.

Jeg tror at en slik kombiskive (til riktig pris) vil gi et løft i totalsalget av BD fordi nye forbrukergrupper trekkes inn. Det å oppgraderere alt AVutstyret til HD-standard er dyrt og mange må ta det over tid og kanskje vente til en del av det en har er 'brukt opp'. Frustrerende å da også måtte kjøpe mange av filmene på BD på nytt...

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi det finnes flere ærlige enn uærlige mennesker der ute.

Når man kan laste ned HD-filmer raskt, billig og lovlig tror jeg at det er mange som kommer til å benytte seg av dette.

Det er fristende å stjele filmer når det er så lett, og det ikke får konsekvenser. Allikevel tror jeg mange flere ønsker å kjøpe enn å stjele, om bare tilbudet om å kjøpe og laste ned lovlig var der.

Edit: Ops, snek seg inn et innlegg imellom der. Var et svar til Larzen.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Dette tror jeg er viktig nytt og noe som skulle vært på plass fra starten av! Dagens system er bakoverkompatibelt feil vei. Vi trenger ikke BD-spillere som spiller DVD-plater, det er allerede opptil flere DVD-spillere i alle hjem og de kan ta den jobben utmerket framover.

Det å kunne få kjøpt BD-filmer som også har et ordinært DVD-spor og kan spilles av i vanlige DVD-spillere vil utløse kjøp av BD-plater istedet for DVD-plater også hos de av oss som ikke har HD-utstyret på plass. Jeg har ikke flatskjerm eller BD-spiller enda og er derfor i en 'innkjøpstørke' på filmsida. Jeg vegrer meg for å kjøpe ordinære DVD-utgivelser av storfilmer jeg gjerne vil ha på BD senere når flatskjermen m.m. er på plass.

Jeg tror at en slik kombiskive (til riktig pris) vil gi et løft i totalsalget av BD fordi nye forbrukergrupper trekkes inn. Det å oppgraderere alt AVutstyret til HD-standard er dyrt og mange må ta det over tid og kanskje vente til en del av det en har er 'brukt opp'. Frustrerende å da også måtte kjøpe mange av filmene på BD på nytt...

Ja, men BD utstyr har blitt billigere og blir billigere framover. Leste at elprice har e Samsung nå med to filmer til under 2000kr. Og sånn kommer det til å fortsette sikkert i 2009. Klart man skulle gjort dette tidligere, men man kan ikke alltid forventer at alt går etter planen. Men BD kommer neppe til å dør ut , iallefall ikke med da første. Gamle DVD kan du spiller tross alt av. Jeg kjøper kun BD men jeg kommer neppe å erstatte alle mine filmer i BD.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av POSEN
    Fordi det finnes flere ærlige enn uærlige mennesker der ute.

Når man kan laste ned HD-filmer raskt, billig og lovlig tror jeg at det er mange som kommer til å benytte seg av dette.

Det er fristende å stjele filmer når det er så lett, og det ikke får konsekvenser. Allikevel tror jeg mange flere ønsker å kjøpe enn å stjele, om bare tilbudet om å kjøpe og laste ned lovlig var der.

Edit: Ops, snek seg inn et innlegg imellom der. Var et svar til Larzen.
    Nei jeg kjøper heller å har det i hyllen min istedenfor på e harddisk. Det er nå min mening.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Hvorfor skal jeg betale for HD filmer i "fremtiden" når jeg har i flere år kunne laste ned nettopp dette helt gratis.

Hvorfor betale for det du bare kan ta akkurat som det passer deg, og ja det er millioner som meg der ute. Kommer aldri til å bli noe big business det der.
    Det finnes faktisk de av oss som gladelig betaler for ett produkt for å støtte artisten/bandet/regissøren osv.

En fin regel er: er filmen verdt å se to ganger eller plata verdt å høre på to ganger, ja da kjøper jeg den. Og da som ett fysisk/håndfast produkt, det være seg blu-ray, cd eller LP.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_

Jeg blir provosert av dette innlegget. Jeg håper det var din intensjon...:roll:

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen der ute nekter å innse når slaget er tapt.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    HDTV startet i USA i 1997, og startet vel her i 2007 ? ca 10 år
    (og da 'fikk' vi ferdig produsert/utviklet software og hardware)

VOD kan ta hele markedet til DVD, så kan vi få ha Bluray i fred. Det vil alltid være nok entusiaster til å holde liv i et nisje produkt, og Bluray/disc basert medium appelerer til en mer enn stor nok kundemasse. De som på død og liv vil ha nedlasting fremfor Bluray er først og fremst ute etter lavere pris, og det tror jeg aldri vil skje i den skala de håper og tror.
    Har vondt for å tro at den teknologien vi snakker om her (altså view pr demand) vil ligge 10 år etter USA. Men er helt enig med deg at det vil ta tid før noe nytt kommer i revolusjonerende stil. Og før dèt skjer er det BD som regjerer.

Men skal jeg spå så ærlig som jeg kan så tror jeg at folk i de tusen hjem vil gå langt mer "mann av huse" når HD-filmer on demand blir mulig for folk flest. Husk at det er Nordmenn som topper listen i verden når det gjelder antall HD-TV'er pr person..

Folk liker det enkelt. Og når man kan trykke på en knapp i menyen for å få sin film, ja da vil det appellere tror jeg..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Dagens system er bakoverkompatibelt feil vei. Vi trenger ikke BD-spillere som spiller DVD-plater, det er allerede opptil flere DVD-spillere i alle hjem og de kan ta den jobben utmerket framover.
    For min del så er jeg ikke enig dette, klart vi trenger BD-spillere som kan spille av DVD-plater. For det første kan du fjerne denne gamle DVD-spilleren slik at du ikke får en haug med "bokser" i stua, og da kan du eventuelt flytte den til et annet sted i huset feks barnerommet eller på hytta. For det andre så får du et bedre bilde på dine gamle DVD-plater når dem er spilt av på en BD-spiller, dette vil for mange være litt viktig når man har en god samling med DVDer.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Folk liker det enkelt. Og når man kan trykke på en knapp i menyen for å få sin film, ja da vil det appellere tror jeg..
    Muligens hvis tilbudet kommer fra kabel og satellitt leverandørene.
    Jeg er helt sikker på at folk flest gidder ikke strekke nettverkskabler frem til TV i stuen. Trådløst nettverk er også uaktuelt for folk flest.

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •