- Blu- Ray er dødt format mener Robin Harris fra ZDNet. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 172
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    SVS!-Man har sine pressmiddler i fredrikstad.

Her ser dere SVS!-man med kollega på vei til en runde på BD sjappene for å sjekke om utvalget er bra nok.

He-he-he...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg gadd ikke å lese alle tre sidene med komentarer, men merker meg at f.eks Get som stort sett hele Oslo har nå tilbyr filmleie via sin dekoder. Uten å være pessimistisk på blu-ray sine vegne så vil jeg si at Robin Harris har noen gode poeng.
    Apple tv er allerede nevnt, hva skjer når microsoft som dominerer pc markedet tar seg sammen og lanserer en billig og brukervennlig film og musikktjeneste ?
    Har VOD sjøl og fiberoptisk bredbånd. Problemet er filmutvalget, det er rett og slett for få filmer å velge i.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Har VOD sjøl og fiberoptisk bredbånd. Problemet er filmutvalget, det er rett og slett for få filmer å velge i.
    Men hvor lenge tror du det er en begrensning?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvor lenge tror du det er en begrensning?
    Det skjønner jeg. Men jeg har hatt VOD i ett år nå, og mengden av filmer er ikke nevneverdig større. Økningen i antall titler på BD er jo enormt mye større.

Jeg tror helt klart at VOD vil overta for DVD-utleie, og det vil sikkert gå noe utover BD-utleie, også. Men BD-salg vil bare øke og øke.

VOD-filmene kommer en god stund etter de har vært på salg/ utleie, noe som er en ulempe. Tipper filmselskapene vil først tjene penger på kinobilletter, deretter disksalg, VOD og til slutt tv.

Jeg tror vi på sikt vil få VOD-HD som totalt tar over på utleieside, og BD på utsalg.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare skumlest tråden så kanskje det er nevnt før, men hva med all ekstramaterialet og alle kommentarsporene? Får man det hvis man laster ned filmen? Hvis man ikke får noe av dette, men kun filmen over nettet, så tror jeg nok ikke VOD kommer til å erstatte BD. Noen vil være fornøyd med å kun få filmen, men det er nok like mange som vil ha alt det ekstramaterialet man får ved å kjøpe plata. Det blir kanskje en verden hvor de begge lever godt side om side.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Jeg har bare skumlest tråden så kanskje det er nevnt før, men hva med all ekstramaterialet og alle kommentarsporene? Får man det hvis man laster ned filmen? Hvis man ikke får noe av dette, men kun filmen over nettet, så tror jeg nok ikke VOD kommer til å erstatte BD. Noen vil være fornøyd med å kun få filmen, men det er nok like mange som vil ha alt det ekstramaterialet man får ved å kjøpe plata. Det blir kanskje en verden hvor de begge lever godt side om side med hver sin målgruppe.
    Det er jo ikke noe teknisk i veien for å tilby ekstramaterialet som nedlastning, så det burde ikke være noen grunn for at det ene eller andre formatet "vinner". Min holdning er at jo mindre menyer og dill-dall jo bedre.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være helt ærlig: Jeg driter i om BD utkonkurrerer DVD. Utvalget er allerede bedre, og prisene lavere, enn jeg hadde våget å håpe, og så lenge jeg får de filmene jeg vil ha, med den bildekvaliteten jeg vil ha sier jeg meg fornøyd. Mulig BD dør ut på sikt, men det gjør alt, og formatet har uansett lykkes bedre enn både Beta, Laserdisc, MiniDisc, SACD og DVD-Audio; formater som mange entusiaster hadde glede av i mange år. Har null tro på at man sier takk og farvel til BD om et år, og om det holder i fem år - ja, da fikk vi knall lyd og bilde for en rimelig nok penge i lang nok tid til at jeg vil se på formatet som vellykket.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ikke være mer enig. Hva så om VOD tar markedsandeler? Hva så om DVD ikke forsvinner på enda 10 år? Blu-ray har jo allerede bevist at det er levedyktig. Og så lenge jeg også kan skaffe de filmene jeg ønsker på BD, så spiller det ingen rolle for meg om det finnes mange alternativer til å se film.

Etter salgstallene til The Dark Knight er jeg sikker på at filmselskapene kommer til å fortsette med å gi ut på BD.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple tv er allerede nevnt, hva skjer når microsoft som dominerer pc markedet tar seg sammen og lanserer en billig og brukervennlig film og musikktjeneste ?
    Distribusjon - det er stikkordet. Hvordan få det hjem til nettverkskontakta. Jeg gidder ikke å sitte å vente en dag på filmen jeg skal se. Bonusen er mp3 lyd over Dolby Digital.....

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt ingenting om ikke filmindustrien stiller seg samlet bak MS. Og tror du det er stor sjanse for at det skjer?

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest alle innleggene her. Men i min krystallkule blir fremtiden slik:

1 - BD regjerer nokså nøysommelig i 3-5 år.
    2 - Videreutvikling av båndbredden fører til større og større utbredelse/tilbud av on-demand i HD kvalitet. Sikkert også kjøp med nedlastbart materiale ned på egen disk.
    3 - DVD-spillerne faller i pris, for deretter å øke noe vanvittig pga vintage-faktoren. Folk går man av huse for å skaffe seg et pent brukt eksemplar av Denver DVD 7778 DVD spiller | Prissammenligning - Kelkoo da billige komponenter faktisk blir sjeldnere og sjeldnere.

2 av disse 3 går garantert i oppfyllelse!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg gidder ikke å sitte å vente en dag på filmen jeg skal se.
    Det er et godt poeng. Skal man laste ned HD film med tilfredsstillende kvalitet så kommer man ikke utenom ganske store filer og lange nedlastingstider. Jeg tror de ferreste husstandene kommer til å få de gjeveste fiberkablene opp til husveggen de nærmeste årene. Så da blir det et spørsmål om hvor mange som gidder å vente på at filmen skal lastes ned, og hvor mange som tar en 10-minutters kjøretur til supern på hjørnet for å hente en BD når lysten på å se en god film kommer snikende en kveld. Som den jo så ofte gjør.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke nødvendigvis nedlastningen er noe problem.

Spådom:

Om 5 år har Canal Digital sin mediabox minst 1TB disk
    Den kan hver natt laste ned nyheten å ha de liggende klare. (via kabel-TV og multicast teknologi burde det gå kjapt)
    Brukerne får enkelt opp en meny over VOD filmer tilgjengelig umiddelbart + et svært bibliotek over filmer som tar 30 min før du kan starte.
    Brukeren taster bare inn kredikortnr for å se en film. (man kan eventuelt abonnere på en tjeneste hos Canal Digital)

Da kan f.eks stortitlenne bli tilgjengelig 00:01 dagene de har release på DVD/BD. Jeg tror en slik tjeneste kan bli veldig populær.

Riks-TV vil jo tilby dette allerde i 2009.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Tror ikke nødvendigvis nedlastningen er noe problem.

Spådom:

Om 5 år har Canal Digital sin mediabox minst 1TB disk
    Den kan hver natt laste ned nyheten å ha de liggende klare. (via kabel-TV og multicast teknologi burde det gå kjapt)
    Brukerne får enkelt opp en meny over VOD filmer tilgjengelig umiddelbart + et svært bibliotek over filmer som tar 30 min før du kan starte.
    Brukeren taster bare inn kredikortnr for å se en film. (man kan eventuelt abonnere på en tjeneste hos Canal Digital)

Da kan f.eks stortitlenne bli tilgjengelig 00:01 dagene de har release på DVD/BD. Jeg tror en slik tjeneste kan bli veldig populær.

Riks-TV vil jo tilby dette allerde i 2009.
    En slik tjeneste er nok ganske nærme i tid ja.
    Mtp. fokuset som nå er på miljø vil jo det at man slipper produksjonskostnader, frakt, embalasje osv. være et godt argument for nedlasting og streaming.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ligger jo statene ofte 2-3 år frem i tid sammenlignet med oss i det kalde nord. Hva er status der pr i dag? Vet det finnes on demand systemer etc, men er det kommet dithen at man kan laste ned filmer til personlig eie digitalt? Og er det HD?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Vel, det finnes tydeligvis mange blå smurfer på lille Jessheim også, for her er det godt utvalg på utleie. Men i "bartebyen" går ting noe tregere. :wink:

Jeg bor i "utkanten" også, og her er det relativt godt utvalg av BD (nye filmer kommer stadig). Problemet er at det kan være utleid, spesielt populære filmer i helgene...

Det er jo ikke bare å sette i gang med VOD heller, du må jo ha infrastruktur.

1. Bredbånd med god nok hastighet
    2. Du må ha en boks/PC/ som kan laste ned/ formidle bildet
    3. Du må ha innholdet og muligheten til å vise innholdet (leverandør-infrastruktur)
    4. Mindre problem, men det er gjerne slik at man må trekke nettverkskabel til TV-området
    5. Utfordringen til RiskTV, cAnal dIgital, GET Lost og Viaskvatt, er at de ikke kan ha "hele bibliotek" av filmer inne på HDD. Dermed blir det kun nye og popluære filmer som blir distribuert. Ønsker du å se LOTR, så er du avhengig av å gå andre steder. HDD blir i tillegg brukt til opptak av TV-materiale.

/S

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Nå ligger jo statene ofte 2-3 år frem i tid sammenlignet med oss i det kalde nord. Hva er status der pr i dag? Vet det finnes on demand systemer etc, men er det kommet dithen at man kan laste ned filmer til personlig eie digitalt? Og er det HD?
    USA hadde vel HD på TV-sendinger før Ola Nordmann fikk sin første flatskjerm. Hva de har har hatt av VOD til nå vet jeg ikke.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD nedlasting

Jeg er stygt redd for at mye av nedlastingen i Norge er av ulovlig karakter.

Dette er et innlegg fra en annen tråd, sjekk ut fyrens ”hjemmekino” med tilhørende DVD samling (eller rettere sagt, hans backup av original filmene som han har ”hjemt på et hemmelig sted”)

http://avforum.no/forum/1083572-post2256.html

Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Fikke den av en fyr på nettet i form av x264 (sonefri).
    American.Psycho.2000.1080p.Bluray.DTS.x264-PerfectionHD
    Med NorSub selvsagt.

Betalingsviljen hos de fleste som laster ned over nettet er nok ikke den beste nei

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Var også innom Platekompaniet på Oslo City her om dagen. Det er 2 etg. med film og musikk, som må være en av Oslo`s største (?). Det eneste jeg fant i film-etg. av BD var en liten hylle med 8-10 titler. Så egentlig etter konserter, da de har sikkert over 1000 titler der..... men ikke en eneste BD. 2.etg var før jul stappfull av folk på juleshopping med DVD-filmer i hånda.
    Da har du åpenbart bare sett på kampanjetilbudene. De har en egen hylle med sikkert et hundretalls BD-filmer der oppe, overhode ikke vanskelig å finne. Rett før jul hadde de også en hylle med BD-titler til kampanjepris (rundt 149,-) som stod omtrent midt i lokalet. Denne ble mer eller mindre tømt hver dag, ifølge personalet (var innom der i forgårs for å handle Planet Earth, men denne ble da utsolgt rett før jul).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Da har du åpenbart bare sett på kampanjetilbudene. De har en egen hylle med sikkert et hundretalls BD-filmer der oppe, overhode ikke vanskelig å finne. Rett før jul hadde de også en hylle med BD-titler til kampanjepris (rundt 149,-) som stod omtrent midt i lokalet. Denne ble mer eller mindre tømt hver dag, ifølge personalet (var innom der i forgårs for å handle Planet Earth, men denne ble da utsolgt rett før jul).
    Da er isåfall også jeg blind. Jeg finner kun disse 10-20 titlene som står sammen med topp 20 DVD. Hvor er disse?

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •