- Blu- Ray er dødt format mener Robin Harris fra ZDNet. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 172
    Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Vi er vel ikke enige om år å da blir tall slik.

DVD USA Mars 1997 ----2,5 år DVD blir resultat 31.12.99
    BD USA Juni 2006 --------> 2,5 år BD vil bli resultatene som kommer nå i starten av Januar
    Sammenlign og finn prosenter da så blir det riktig
    Bør man ikke slå sammen alle salg av HDDVD + Bluray kontra dvd i samme periode.
    Begge format er jo HD:For det er jo snakk om HD kontra dvd salg

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Bør man ikke slå sammen alle salg av HDDVD + Bluray kontra dvd i samme periode.
    Begge format er jo HD:For det er jo snakk om HD kontra dvd salg
    Entusiaster kjøpte jo kassevis av HD-DVD filmer i ren sympati....

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Entusiaster kjøpte jo kassevis av HD-DVD filmer i ren sympati....
    Det var et slag under beltestedet.:neutral: Vi kjøper HDDVD for som regel er en bedre codec valgt på disse så bildet er som regel bedre eller lyden er bedre.
    Gamle Blå utgivelser suger bigtime spør du meg.
    Den som samler film vil ha det beste som er mulig så derfor.... HAR MAN BEGGE FORMATER.Nye utgivelser i dag har man jo bare blå å ta av så valget er enkelt sett bort i fra at Bullet Proof kom ut nå på HDDVD.
    Som jeg selvfølgelig skal shoppe.Vi som forbrukere tapte stort på formatkrigen
    Beste format vant..... NEI......(Ikke for forbrukerene) beste lagringsmediet på det stadiet den gangen ja.

Back to topic.Jeg tror den karen må slutte å røyke sokka sine ,for makan til tull ball.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har til dags dato kjøpt 2 stk Blu-ray filmer. Begge ble kjøpt på nettet til rett under kr. 200,-

Hadde nok kjøpt 5-10 ganger så mange Blu-ray filmer om prisene hadde vært fornuftige. Når jeg ser filmer til over 200,- i hyllene, så går jeg raskt videre. Disse filmene kjøper jeg heller ikke på DVD, så det blir tapt omsetning for filmbransjen. Jeg kan vente...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et slag under beltestedet.:neutral:
    Det var en fleip. Det var jo HD-DVD fansen som hadde sånne "kjøp HD-DVD" dager....

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Poenget er at tallene som er i grafen viser helt tilogmed forrige uke på BD. DVS den mangler ca 2 uker med salg. 2 uker fra heller til vil ikke gjøre at 6.5% blir 10-11% for 2008.

Man kan trygt anta at salget havner rundt 6.5% for 2008. Dermed betraktelig bak DVD på 10-11% i 1999.
    Hehe.. Jeg må bare si at dette er helt latterlig statistikk. Kjøpefilm-markedet har eksplodert etter at DVD ble lansert. 6,5% av dagens enorme markedet er langt bedre enn 10% av det gamle vhs-markedet... Dette gjelder uansett om vi snakker antall eller omsetning.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

ITavisen | - Blu-Ray er dødt

Det er jo nå det starter.Så der tar han feil etter min mening
    Jeg er redd for at mannen har et syn som flere av oss har sett utviklingen på lenge.Streaming og eller nedlasting.Hva skal vi med fysiske medier som discer fremover? Jeg er overbevist om at de store selskapene vil tilby streaming/nedlasting mot betaling. Apple-TV er bare begynnelsen.Jeg gleder meg til en spennende fremtid.
    Stølen

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye utgivelser i dag har man jo bare blå å ta av så valget er enkelt sett bort i fra at Bullet Proof kom ut nå på HDDVD.
    Nja det var vel Death Proof som kom nå da

Bullet Proof kom for leeengggeee siden

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hehe.. Jeg må bare si at dette er helt latterlig statistikk. Kjøpefilm-markedet har eksplodert etter at DVD ble lansert. 6,5% av dagens enorme markedet er langt bedre enn 10% av det gamle vhs-markedet... Dette gjelder uansett om vi snakker antall eller omsetning.
    Gratulerer, er du like bombastisk med alt du tydeligvis ikke har peiling på?

Les denne linken:
    Consumers spent $20 billion on video in 2000 - 1/6/2001 - Video Business

Den viser at i 1999 var omsetningen på DVD langt over 1 milliard Dollar i USA.

Med de siste ukene er det for BD kommet opp i 540 millioner for 2008. (ink TDK uka)
    Med tanke på at gjennomsnittsprisen var $19 på DVD og $26 på BD så er det imponerende hvor feil du kan ta.....

Sjekk opp litt neste gang før du slenger ut svada :-)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, er du like bombastisk med alt du tydeligvis ikke har peiling på?

Les denne linken:
    Consumers spent $20 billion on video in 2000 - 1/6/2001 - Video Business

Den viser at i 1999 var omsetningen på DVD langt over 1 milliard Dollar i USA.

Med de siste ukene er det for BD kommet opp i 540 millioner for 2008. (ink TDK uka)
    Med tanke på at gjennomsnittsprisen var $19 på DVD og $26 på BD så er det imponerende hvor feil du kan ta.....

Er det utleie og alt?

DVD sales USA (billion er milliard)
    1998 - $259 million
    1999 - $623 million
    2000 - $4 billion
    2001 - $5.3 billion
    2002 - $8.7 billion
    2003 - $11.6 billion
    --------------------------------------
    VHS sales USA
    1998 - $8.7 billion
    1999 - $9.2 billion
    2000 - $7.64 billion
    2001 - $9.78 billion
    2002 - $12.1 billion
    2003 - $2.4 billion

som for 1999 vil si ca DVD andel på litt over 6,5%

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking bd filmer

får vel samle billige bd filmer når bd r.i.p

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Er det utleie og alt?

DVD sales USA (billion er milliard)
    1998 - $259 million
    1999 - $623 million
    2000 - $4 billion
    2001 - $5.3 billion
    2002 - $8.7 billion
    2003 - $11.6 billion
    --------------------------------------
    VHS sales USA
    1998 - $8.7 billion
    1999 - $9.2 billion
    2000 - $7.64 billion
    2001 - $9.78 billion
    2002 - $12.1 billion
    2003 - $2.4 billion

som for 1999 vil si ca DVD andel på litt over 6,5%
    Foreslår at du heller titter på de offiselle tallene fra den linken jeg ga.

(4.06 milliard i 2000 var 259% økning).

Selv om Google ofte gir rett svar så stoler jeg på de tallene.

Din info:
    Google Answers: 6 Year Revenues for Purchased Electronic Video Entertainment

Tallene:
    1999 9180 1030 8150 11,22 %
    2000 11636 4087 7792 35,12 %
    2001 8520 4530 3980 53,17 %
    2002 12100 8700 3400 71,90 %
    2003 14000 11900 2100 85,00 %
    2004 16060 15150 910 94,33 %
    2005 16050 15730 320 98,01 %

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller ingen rolle, poenget er at BD viser til en vekst som i alle fall de fleste ikke ville trodd.

Når det er sagt så tror jeg selv at det kun er spørsmål om tid før nedlastning blir greia. Men vi har et godt stykke å gå, og jeg antar/tror/håper/mener/synes/vurderer det dithen at det er såpass langt unna (3-7 år) at BD vil få et levegrunnlag. Prisargumentene vil etter hvert falle på sin egen urimelighet. Jeg leier det jeg kommer over at interessante filmer på BD, det koster det samme som DVD, eneste problemet er at de stort sett er utleid, jeg har sett filmene før, eller at de ikke blir gitt ut i BD. Dette vil forandre seg. Men jeg vil anta at DVD aldri vil bli erstattet helt før VOD kommer.

Flashbasert lagring er nok et stykke frem til/vil ikke bli gjennomført, problemet er produksjonskostnadene til enhetene må konkurrere med BD/DVD, som er på noen øre.

/S

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre. Må nok innrømme at grunnarbeidet var litt svaktops:
    Og at markedet for vhs var betydelig større for ti år siden enn det jeg syntes jeg erindret. Jeg tar selvkritikkops:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det skal jeg gjøre. Må nok innrømme at grunnarbeidet var litt svaktops:
    Og at markedet for vhs var betydelig større for ti år siden enn det jeg syntes jeg erindret. Jeg tar selvkritikkops:
    Ingen problem. Jeg trodde nøyaktig selv det samme selv helt frem til nylig. Det var når jeg satte meg inn i tallene for å se hvordan det egentlig går med BD jeg oppdaget det.

Personlig har jeg sikkert eid 5 VHS i mitt liv, 50 Laserdisc og ca 1000 DVD. Derfor overrasket det meg stort at VHS markedet var såpass stort.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår at du heller titter på de offiselle tallene fra den linken jeg ga.

(4.06 milliard i 2000 var 259% økning).

Selv om Google ofte gir rett svar så stoler jeg på de tallene.

Din info:
    Google Answers: 6 Year Revenues for Purchased Electronic Video Entertainment

Tallene:
    1999 9180 1030 8150 11,22 %
    2000 11636 4087 7792 35,12 %
    2001 8520 4530 3980 53,17 %
    2002 12100 8700 3400 71,90 %
    2003 14000 11900 2100 85,00 %
    2004 16060 15150 910 94,33 %
    2005 16050 15730 320 98,01 %
    Du må være den største kverulanten i AVforums historie.. kan du ikke bare innfinne deg med at DVD er ett utgått medie og at BD er det nye? Jeg tror de fleste her inne d..ter i at DVD solgte mer enn BD når DVD var nytt.. BD kommer fortere og fortere er bare å innse. At du forholder deg og spekulerer i dine fakta er helt greit. Men det er vel alikevel ingen 100% garanti for at de tallene du referer til konta andre her inne medfører mer riktighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Du må være den største kverulanten i AVforums historie.. kan du ikke bare innfinne deg med at DVD er ett utgått medie og at BD er det nye?
    Personlig har jeg innfunnet meg med at BD er det nye for lenge siden og handler BD i så stor grad det er mulig (min bedre halvdel kjøper fortsatt noe skrekk på DVD da de ikke finnes på BD) Den største kvervulanten trodde jeg var SVS-man. :-)

Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Jeg tror de fleste her inne d..ter i at DVD solgte mer enn BD når DVD var nytt.. BD kommer fortere og fortere er bare å innse. At du forholder deg og spekulerer i dine fakta er helt greit. Men det er vel alikevel ingen 100% garanti for at de tallene du referer til konta andre her inne medfører mer riktighet.
    Jeg er kun interessert i at fakta i størst mulig grad kommer frem på forum. Veldig mange sier ting som de har hørt/lest uten at man er sikker på om det er sant. Bransjen sier at BD gjør det fantastisk og bedre enn DVD. Det er de nærmest forpliktet til å si. Hvis de gikk ut og sa at BD gjør det dårligere enn DVD på samme tidspunkt ville dette blitt trykket i vanlige aviser og "Ola Nordmann" ville vært mindre interessert i å kjøpe BD.

At vi har kan ha litt mer edruelig forhold til sannheten syns jeg er bare bra. Personlig syns jeg det ikke har noen betydning om formatet gjør det bedre enn dårliger enn DVD så lenge jeg får sett mine filmer med HD bilde og lyd. BD kommer til å være en suksess for oss entusiaster i mange mange år.

Når det gjelder mine tall så er de offiselle fra videobusiness.com. Tallene som Google Answer la frem var hentet fra forskjellige kilder noe som gjør at salgstallene ikke kan sammenlignes. (spesielt for årene 1998-1999) var tallene fra forskjellige kilder. Desverre virker det som bransjen i størst mulig grad prøver å gjøre det vanskelig å sammenligne slik jeg gjør.

F.eks burde slike tall som dette vært tilgjengelig for BD
    DEG: The Digital Entertainment Group - DVD-Audio

Release.no har grafer som sammenligner tallene fra Norge i perioden 2007/1998 2008/1999

RELEASE.no – 1997-2008 - videobransjens fagblad

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Jeg har til dags dato kjøpt 2 stk Blu-ray filmer. Begge ble kjøpt på nettet til rett under kr. 200,-

Hadde nok kjøpt 5-10 ganger så mange Blu-ray filmer om prisene hadde vært fornuftige. Når jeg ser filmer til over 200,- i hyllene, så går jeg raskt videre. Disse filmene kjøper jeg heller ikke på DVD, så det blir tapt omsetning for filmbransjen. Jeg kan vente...
    +1
    Problemet til Blu-Ray formatet er at det er nesten ingen som bruker projektorer til å se film, og med en god DVD spiller er kvalitetsforskjellen på
    bilde for liten på skjermer opp til 50".

I tillegg er det jo de entusiastene som virkelig bryr seg om at bilde og lyd har høyeste kvalitet som bruker projektorer.

Folk er også i ferd med å venne seg til å kunne kjøpe DVD filmer til under en 50 lapp, så hvorfor skal man da betale 5x så mye for en film i HD?

Prisene

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1
    Problemet til Blu-Ray formatet er at det er nesten ingen som bruker projektorer til å se film, og med en god DVD spiller er kvalitetsforskjellen på

I tillegg er det jo de entusiastene som virkelig bryr seg om at bilde og lyd har høyeste kvalitet som bruker projektorer.

Folk er også i ferd med å venne seg til å kunne kjøpe DVD filmer til under en 50 lapp, så hvorfor skal man da betale 5x så mye for en film i HD?

Prisene på

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1

Prisene på BD spillere faller fort, og nå må prisen på filmer holde følge om formatet skal kunne bli mer enn et nisjeformat.

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •