DTS-HD/Dolby True HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer litø sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DTS-HD/Dolby True HD

Det er et stort problem som har dukket opp for meg. Jeg har en Denon 4308 og en Denon BT2500 blu-ray pluss en Benq PE 7800 projektor med DVI-inngang som jeg har en overgang til HDMI og en liten Phillips flatskjerm med HDMI. Den lille flatskjermen bruker jeg stort sett til instillinger av anlegget. Jeg har projektor på monitor 1 og lille tv`n på monitor 2. Når jeg skal spille blue-ray DTS HD-Master eller Dolby True HD så funker det bare på monitor 2 med tv, men når jeg slår på projektoren på monitor 1, så får jeg bare det gamle "vanlige" dd eller dts lydformatet..
    Har prøvd alt. Må jeg ha en projektor med HDMI-kabel hele veien? Høres rart ut. Håper noen av dere vet svaret.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ettersom lyden ikke sendes videre til verken tv (monitor 2) eller projektor (monitor 1) skulle ikke dette ha noen innvirkning på lyden, såvidt jeg kan skjønne er det kun bilde delen som sendes videre til de respektive monitorene når du kjører med receiver og anlegg..

mulig du har noe med innstillinger på receiveren din på området rundt monitor, som gjør at dette oppstår ?

prøv å gå gjennom alle innstillingene du har lagrat på når du bruker projektor.

du kan jo sjekke ved å bytte om monitor 1 og 2, slik at projektor blir på den utgangen som tvn er koblet til, og sjekke om dette virker..

Newcomer litø sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, var innom HIFI-klubben i dag og de mente at det kunne være at projektoren sender signaler tilbake gjennom dvi-kabelen som forstyrrer, har ellers prøvd alt. Når jeg setter den på monitor 1 etter at jeg har slått av projektoren, så er den på "vanlig dts" helt til vifta i projektoren stopper og projektoren slår seg av, da først går receiveren over på dts master.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det ha noe med HDCP beskyttelsen å gjøre.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Bluray på en gammel Sanyo Z2 projektor med hdmi/dvi kabel (Biltema 10m) - har ingen problemer med lyden.

Har koplet det slik - Bluray spiller via hdmi til receiver (Pioneer LX70) til hdmi-splitter (Biltema) videre til både full hd tv og projektor.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av litø
    Takker for svar, var innom HIFI-klubben i dag og de mente at det kunne være at projektoren sender signaler tilbake gjennom dvi-kabelen som forstyrrer, har ellers prøvd alt. Når jeg setter den på monitor 1 etter at jeg har slått av projektoren, så er den på "vanlig dts" helt til vifta i projektoren stopper og projektoren slår seg av, da først går receiveren over på dts master.

hørtes merkelig ut... kanskje du må prøve å koble projektor med hdmi, eller evt komponent kabel da ?

Newcomer litø sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok projektor som er problemet i og med at det er en dvi-kabel. Den har gått 1854 timer, så det er mulig det blir ett bytte snart uansett, det er vel ikke alt "gammelt" utstyr som passer sammen med nytt nå til dags...

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikke jeg komme som en bezzer wizzer.men En del av prisen desverre med at bluray vant krigen får man dette forbanna problemet.HDCP beskyttelsen.Etter den gevinsten så de selvfølgelig sitt snitt til og gjøre noen så kalte forbedringer på diverse.
    Jeg tror feilen ligger på at PJ ikke er HDCP kompatibelt.
    Det kan vi takke bluray for.
    Vi må oppgradere det som er sånn at hele linja takler HDCP
    I alle fall kan forbrukerne kysse seg i ræva påatt beste format vant for vår del....
    At bluray vant er det samme som og pisse i buksa kortvarig glede.Varmer litt men jaggu får du det tilbake.Så det monner.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, har ikke hatt noen problemer. Og alt nyere utstyr er i utgangspunktet kompatibelt, selv om det hender at noe utstyr har noen bugs som gjør at det ikke fungerer så godt overens med annet utstyr. Dette er imidlertid utstyrsprodusentenes skyld og ikke HDMI/HDCP - selv om HDCP selvfølgelig er et kompliserende ledd helt til produsentene har fått stålkontroll igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke TrueHD ut til høyttalerne

Jeg tror jeg har samme problemet. At ikke hele "verdikjeden" er kompatibel med TrueHD. Jeg har en Samsung BD-1500, Pioneer LX51 og en LG 1366x768 TV. Prøvde med en film med TrueHD, men får ikke det ut til høyttalerne. Er det virkelig slik at jeg må bytte ut TV'en?

-kj-

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av litø
    Det er et stort problem som har dukket opp for meg. Jeg har en Denon 4308 og en Denon BT2500 blu-ray pluss en Benq PE 7800 projektor med DVI-inngang som jeg har en overgang til HDMI og en liten Phillips flatskjerm med HDMI. Den lille flatskjermen bruker jeg stort sett til instillinger av anlegget. Jeg har projektor på monitor 1 og lille tv`n på monitor 2. Når jeg skal spille blue-ray DTS HD-Master eller Dolby True HD så funker det bare på monitor 2 med tv, men når jeg slår på projektoren på monitor 1, så får jeg bare det gamle "vanlige" dd eller dts lydformatet..
    Har prøvd alt. Må jeg ha en projektor med HDMI-kabel hele veien? Høres rart ut. Håper noen av dere vet svaret.
    Har du prøvd å bytte om slik at projektoren er på monitor 2 og lille-skjermen på monitor 1? Det er antagelig ingen forskjell, men greit å eliminere muligheten for at det er forskjellige innstillinger på de to monitor utgangene.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketil@jarhelle.no
    Jeg tror jeg har samme problemet. At ikke hele "verdikjeden" er kompatibel med TrueHD. Jeg har en Samsung BD-1500, Pioneer LX51 og en LG 1366x768 TV. Prøvde med en film med TrueHD, men får ikke det ut til høyttalerne. Er det virkelig slik at jeg må bytte ut TV'en?

-kj-
    Nei du må ikke bytte tv for og få TrueHD. Må stille Samsungen til og sende lyd som bitstream ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har satt samsungen til å sende bitstream (audiophile), downsampling off og compression off om jeg husker korrekt. Derifra går hdmi-kabelen rett inn i pioneren og videre til tv. Pioneren er satt opp med hdmi pass through. Bør jeg kanskje sette den til 720p? Mener jeg har prøvd det også, men er litt usikker akkurat der. Jeg trodde at om jeg bare hadde en forstereker som klarer true-hd, så skulle alt være i orden...

-kj-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme problem med mitt oppsett. Bare at jeg har en Sonu s-350 og Yamaha 1800. Blu-ray spilleren min var innstillt på 480i og da kom det ingen HD-lyd i displayet på Yamahaen. Så satt jeg bildeinnstillingen på 720p og da fikk jeg HD-lyd med ein gang. Prøv det.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Projektoren ikke støtter HDCP, ville det ikke blitt noe bilde sendt ut heller... Vil mistenke at lengden på kabelen til Benq PE 7800 projektoren (Hvis den er 5-12 meter) eller HDMI > DVI-D overgangen fører til støy eller et unormalt stort "forbruk" av signalene.

Har vært ute for at internt feilkobblede DVI overganger tidligere, kanskje en ide å teste med en annen HDMI > DVI-D overgang, eventuellt å teste med en kort HDMI-DVI-D kabel med projektoren flyttet og plasert rett ved siden av AVR-4308 receiveren ved feilsøkingen....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •