Hjelp til valg av DAC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av DAC

Hei!

Jeg har brukt noen dager på å søke svar i tidligere tråder om forskjellige DAC'er, men synes ikke jeg har fått nok info ut av dette.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en DAC til anlegget mitt da jeg har det meste av musikk lagret på PC og cd-spilleren har begynt å hikke. Skal bruke en Yamaha DVD som drivverk da jeg har den liggende i fra før. Jeg har for øvrig en Creek Evo forsterker og noen Klipsch RB-61 som skal byttes ut utpå nyåret. Jeg har optisk utgang på mediastreameren min så USB på DAC'en er ikke nødvendig.

Jeg har bladd meg frem til aktuelle alternativer, men til forskjellig pris. I forhold til mitt oppsett er jeg naturlig nok ikke interessert i å legge mer enn ca 10000 kr i dac'en. Men jo mere jeg kan få for mindre penger, jo bedre er det.

Jeg ser da på følgende alternativer:

Benchmark DAC-1
    RME ADI-2
    Stello AD100
    SM Pro Audio ADDA-192
    Cambridge A DacMagic
    Apogee Mini-Dac

Jeg lurer på om noen av dere har testet flere av disse og kan komme med konkrete anbefalinger av den ene fremfor den andre? Dersom noen har forslag til DAC'er som jeg ikke har nevnt her, mottas de med stor takk.

Mvh Kjetil

PS: Jeg er ikke så dreven her inne så dersom noen av dere mener jeg har postet i feil kategori eller har spurt om noe som er omhandlet før, så beklager jeg det allerede.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

Det ble RME ADI-2. Bruker Apple sin Airport Express og en Yamaha DVD-s661 på henholdsvis optisk og coax. Synes lyden er bedre i fra DVD'en men det kan skyldes at musikken på harddisken er komprimert ganske kraftig. I fra DVD-spilleren låter det iallefall mye bedre enn min gamle Onkyo Integra CD-spiller gjorde via RCA.

Jeg er iallefall veldig godt fornøyd. Nå er ikke WAF faktoren spesielt høy, men samboeren har sagt at hun overlever.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har RME, som jeg synes låter ganske bra - faktisk bedre en Benchmark DAC-1 på mange punkter.

Gratulerer!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •