Fra VHS til DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra VHS til DVD

Hei
    Mine foreldre vil brenne sine gamle VHS filmer over på dvd. I den forbindelse har de kjøpt en Philips DVDR 3570H brenner, samt en Philips VR 550 VHS spiller.
    Lar dette seg gjøre og må man da benytte scart-scart? Eventuelt hvordan gjøres det?
    Finnes det Philips kombinert VHS og DVD brennere med harddisk?
    Ser de har en DVDR 3510V men den er uten HD.

Takknemlig for alle innspill her.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av tottosan
    Hei
    Mine foreldre vil brenne sine gamle VHS filmer over på dvd. I den forbindelse har de kjøpt en Philips DVDR 3570H brenner, samt en Philips VR 550 VHS spiller.
    Lar dette seg gjøre og må man da benytte scart-scart? Eventuelt hvordan gjøres det?
    Finnes det Philips kombinert VHS og DVD brennere med harddisk?
    Ser de har en DVDR 3510V men den er uten HD.

Takknemlig for alle innspill her.
    Du må nok bruke 2 scartkontakter!!En fra ext 1 dvd opptager og inn i tv ext1 og en annen scart fra ext 2 dvd til vhs ext 2!Opptagskanalen må være en av disse kildene "av1 av 2 eller evt av 3"!Sett videokassett i spillern og spill av,du skal kunne se videon via dvd spillern da er det riktig stilt inn!Prøv deg frem dette skal være en smal sak!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Du må nok bruke 2 scartkontakter!!En fra ext 1 dvd opptager og inn i tv ext1 og en annen scart fra ext 2 dvd til vhs ext 2!Opptagskanalen må være en av disse kildene "av1 av 2 eller evt av 3"!Sett videokassett i spillern og spill av,du skal kunne se videon via dvd spillern da er det riktig stilt inn!Prøv deg frem dette skal være en smal sak!!
    Takker for svar.
    Men du sier ikke her at vi må bruke en dvd spiller til i tilleg til dvdr? Det holder med en vhs og dvdbrenneren vel?
    ext1 og ext2 = scartutgangene ikke sant?

Vibration
    Guest
    Litt OT men må si dette også er svært relevant for meg. Har en masse VHS som jeg kunne tenke meg å digitalisere. Må vel finnes en del forskjellige løsninger??

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av tottosan
    Takker for svar.
    Men du sier ikke her at vi må bruke en dvd spiller til i tilleg til dvdr? Det holder med en vhs og dvdbrenneren vel?
    ext1 og ext2 = scartutgangene ikke sant?
    Jo jeg tenkte på dette,jeg misforsto deg nok, da du tenkte på dvd brennern på en pc!Det absolutt enkleste er og bruke en stasjonær dvdopptager tilkoblet vhs spillern,dette blir god kvalitet!!Vet ikke om du har mulighet til dette,er det masse det er snakk om og ta opp ??

Vibration
    Guest
    Kan man bare bruke en gammel vhs spiller og koble til PC eller annet digitalt medium for å spille inn i digitalisert versjon, eller må man benytte et spesielt produkt?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har overført alle mine VHS til DVD.

Brukte en Panasonic DVD recorder. Meget enkelt, scart fra VHS til DVDR. Brente direkte til DVD-R plater. Resultatet ble bedre enn forventa, syns faktisk at bildet ser hakket bedre ut når jeg nå spiller opp fra DVD :-D

Før jeg starta denne operasjonen så åpna jeg VHS spilleren og rengjorde video hodene for og få best mulig kvalitet på signalet.

Vibration
    Guest
    Men hvordan spille VHS direkte inn til en PC på best mulig måte? Vel og merke til et format man enkelt kan brenne til DVD..?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså hva er egentlig det store poenget ? kvaliteten kommer til å bli dårlig og du må se igjennom vær av filmene så det kommer til å ta ganske lang tid. Jeg ville rådet deg til å laste ned alle i Xvid og brenne på dvd eller cd-r eller laste de ned som dvder .. Xvid har nok fortsatt bedre kvalitet enn vhs til dvd. Men hvis du rett og slett ikke finner de på nette og det er eneste mulighet (feks at det er en norsk utgave eller no) så går det jo sikkert ann å kopiere vhs til dvd

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vibration
    Men hvordan spille VHS direkte inn til en PC på best mulig måte? Vel og merke til et format man enkelt kan brenne til DVD..?
    VHS til DVD recorder
    VHS til pc skjermkort med video inngang.
    VHS til videokort (tv kort) (enten som PCI kort eller som ekstern USB kort)
    VHS til digital kamera som har analog inngang og som videresender til pc med feks firewire (da som digitalt)

Hauppauge er meget stabile og bra videokort.
    Man trenger ikke dyrt kort for SD MPEG2 video.
    Hauppauge - Google-søk

Hauppauge vhs til pc - Google-søk

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zoom
    Altså hva er egentlig det store poenget ? kvaliteten kommer til å bli dårlig og du må se igjennom vær av filmene så det kommer til å ta ganske lang tid. Jeg ville rådet deg til å laste ned alle i Xvid og brenne på dvd eller cd-r eller laste de ned som dvder .. Xvid har nok fortsatt bedre kvalitet enn vhs til dvd. Men hvis du rett og slett ikke finner de på nette og det er eneste mulighet (feks at det er en norsk utgave eller no) så går det jo sikkert ann å kopiere vhs til dvd
    Et poeng (i hvert fall for meg) er at VHS opptakene jeg vil digitalisere er egne videokamera-opptak. Disse spilte jeg over til VHS i sin tid. Tviler på at jeg finner disse nedlastbart på den store world-wide-web (håper i hvert fall ikke det )

Music_Man
    Guest
    Spennende dette her, ser frem til en slik løsning selv...

Lydma
    Guest
    Har en masse gamle VHS som jeg kunne tenke meg å få inn på PC'en, dvs egne opptak. Så skal sjekke ut litt selv..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kopiere VHS til DVD

Lånte en LG RC185 på jobben, og har sittet hele romjulen og kopiert gamle opptak fra VHS kassetter. Er meget fornøyd, da dette også tillot meg å redigere endel av opptakene slik at det ferdige produktet var hva jeg i grunnen hadde håpet det en gang i tiden skulle bli. Opplevde også at en del tvilsomme opptak ble mye bedre etter at de ble kopiert til DVDen. Men fytterakkern, det tar tid....

Tenkte jeg skulle forsøke å koble VHS spilleren til datamaskinen via et DV kamera, og se hvordan dette fungerer. Skal gi en tilbakemelding når jeg har fått testet dette ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VHS til DVD

Har nettopp kjøpt en LG VHS/DVD-spiller RC388
    Har noen prøvd denne? Selgeren sa det var veldig enkelt å kopiere hvertfall, men jeg har ikke klart det enda.:-?
    Dette tror jeg er den billigste og beste løsningen for meg siden den gamle vcr´en min er ødelagt. Hvis noen kunne gitt noen enkle tips om hvordan denne spilleren fungere, ville jeg blitt veldig glad. (Har lest instruksjonsheftet)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Best kvalitet

Beklager å ta opp en gammel tråd, men finner ikke helt svaret;

Jeg skal digitalisere VHS, VHS-C, Hi8 bånd, og ønsker å gjøre det med høyest mulig kvalitet.
    Ovenfor står dette;
    1. VHS til DVD recorder
    2. VHS til pc skjermkort med video inngang.
    3. VHS til videokort (tv kort) (enten som PCI kort eller som ekstern USB kort)
    4. VHS til digital kamera som har analog inngang og som videresender til pc med feks firewire (da som digitalt)

... er det så å forstå at alternativ 4 gir best kvalitet (og 1 det dårligste pga mpeg2)?

Konkret har jeg Sony DCR-HC90R som skal ha analoge innganger, men jeg er også villig til å kjøpe bokser ala Pinnacle HW boks hvis de digitaliserer med bedre kvalitet ...

Er det noen som har erfaring med dette?

Newcomer hypnotize sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Zoom
    Hvis det er "soveromsopplevelser", så håper jeg ikke de finnes i xvid på nettet...

Tøys til side, det finnes sikkert masse familiefilmer på masse loft som må digitaliseres før de blir ubrukerlige.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne VHS/DVD/HD spilleren er som skapt for denne jobben:

Toshiba DVD/HDD/VHS Opptaker/Avspiller - Gøte Lundblad AS

Har selv en tidligere modell av samme sak og den fungerer utmerket. Du kan kopiere fra VHS til harddisken og så redigere litt og brenne på dvd eller brenne direkte til en dvd. Det er også inngang i front for å ta opp direkte fra videokamer etc..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kopiering ( overføring ) av 16mm ,8mm smalfilm ,VHS, SVHS, VHS-C, Mini DV, Hi8 ,Digit

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •