Usikker på kjøp av BD Spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Usikker på kjøp av BD Spiller

Litt usikker ved kjøp av BD spiller. Har sett litt på denne spilleren fra Samsung:

Samsung Blu-Ray-spiller BDP1500 - billig hos elprice.no

Eller kunne denne vært noe

Elkjøp - Sharp Blu-ray spiller

Kom gjerne med andre råd, vil helst ikke over 2000 + frakt da

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk en demo av sharp spilleren,, den hadde helt utrolig lang oppstart.

nærmet seg sikkert 1.30-2.00 min.

det er det eneste jeg kan bidra med.

mvh
    stian

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentligt forskjell på Samsung BDP-1500 og Sony BDP S350?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharpn er ikke så treig (kanskje forveksla den med 20 modellen?), men mener fortsatt det er en unødvendig spiller som kun er for Sharp fanboys. Men så det var god pris på Sharpn, så kanskje ikke så unødvendig alikevel? :-)

Gå for Samsung BDP-1500, LG BD300 (denne er fantastisk bra!) eller Sony BDPS350 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller panasonic BD35. Oppgraderte selv fra Samsung BD-P1500 til Panasonic BD35. Ble kvitt hakking. Skal også være bedre PQ i følge tester på nettet. DVD oppskalering skal være betraktelig bedre (har ikke testa dvd på denne selv enda). BD35 har samme bildekvalitet som BD55.

Her er en norsk test av BD55 (sony og andre er også med): Test av Panasonic DMP-BD55 - Tester - Lyd og Bilde

Eneste forskjell på BD55 og BD35 er at BD55 kan levere analog 7.1.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte ikke å gå over 2000, kan komme opp til 2500. Tror det blir Samsungen, så de hadde den inne på den lokale Elkjøp butikken så da kan jeg være sikker på å ha BD spiller til nyttår å se The Dark Knight

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt ok.

Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Litt usikker ved kjøp av BD spiller. Har sett litt på denne spilleren fra Samsung:

Samsung Blu-Ray-spiller BDP1500 - billig hos elprice.no

Eller kunne denne vært noe

Elkjøp - Sharp Blu-ray spiller

Kom gjerne med andre råd, vil helst ikke over 2000 + frakt da
    Kjøp denne du, du blir garantert fornøyd til den prisen. Har hatt den en stund nå og er veldig fornøyd, den er rask, og gir bra bilder på Blu Ray. Synes også den gjør en helt grei jobb med vanlig DVD. Til Kr. 1995 er det heller ikke så vanskelig og oppgradere den dagen du føler behov for det, for den dagen kommer jo, det vet vi alle.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er egentligt forskjell på Samsung BDP-1500 og Sony BDP S350?
    Sony spillern er helt konge,bruker akkurat ca 10 sek på oppstart! Helt utrolig dette her,det er en egen meny som heter standbymodus og der kan du velge hurtigstart!!Helt brilliant!!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Eller panasonic BD35. Oppgraderte selv fra Samsung BD-P1500 til Panasonic BD35. Ble kvitt hakking. Skal også være bedre PQ i følge tester på nettet. DVD oppskalering skal være betraktelig bedre (har ikke testa dvd på denne selv enda). BD35 har samme bildekvalitet som BD55.

Her er en norsk test av BD55 (sony og andre er også med): Test av Panasonic DMP-BD55 - Tester - Lyd og Bilde

Eneste forskjell på BD55 og BD35 er at BD55 kan levere analog 7.1.
    Det var godt du ble kvitt hakking da. Selv har jeg aldri opplevd det på min Samsung P1500. Så det spørs om det ikke var noe annet feil i orden....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Sony spillern er helt konge,bruker akkurat ca 10 sek på oppstart! Helt utrolig dette her,det er en egen meny som heter standbymodus og der kan du velge hurtigstart!!Helt brilliant!!
    Kan du fortelle meg hvorfor du ikke kjøpte Samsung?

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Kan du fortelle meg hvorfor du ikke kjøpte Samsung?

Det er fantastisk dyr og dårlig service på Samsung i Norge. Jeg bestillte min BDP-1400 på Pixmania.no. Den virket ikke når jeg mottok den. Kontaktet Samsung Norge for å ta det på garantien. De ba meg sende den til Infocare på Kongsvinger (fra Oslo). Derfra meldte de at man ikke kunne ta det på garanti siden Pixmania.no EGENTLIG er et fransk firma. Siden spilleren var helt ny tlbød jeg meg å betale reparasjonen selv fordi jeg antok at det ville bli billig på en helt ny spiller. Infocare meldte tilbake at de skulle ha 3600,- for å bytte hovedkort i spilleren. Resultatet ble at jeg ba dem kaste hele spilleren. Har nå en Sony BDP-S350 som jeg er svært fornøyd med.

PS: Jeg forsøkte før dette å sende spilleren for egen regning til Frankrike slik Pixmania ba om. Etter 2 måneder og et utall av telefoner og mailer kom den tilbake, ureparert.

Altså, bestill aldri varer fra Pixmania.no.
    Tenk deg også om før du handler Samsung i Norge. Det er null service og svært kostbare reparasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en Sony på serviceavdelingen.no så har et sted å levere den til evnt.rep. Jeg har en BDP500 og er meget fornøyd.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    Det er fantastisk dyr og dårlig service på Samsung i Norge. Jeg bestillte min BDP-1400 på Pixmania.no. Den virket ikke når jeg mottok den. Kontaktet Samsung Norge for å ta det på garantien. De ba meg sende den til Infocare på Kongsvinger (fra Oslo). Derfra meldte de at man ikke kunne ta det på garanti siden Pixmania.no EGENTLIG er et fransk firma. Siden spilleren var helt ny tlbød jeg meg å betale reparasjonen selv fordi jeg antok at det ville bli billig på en helt ny spiller. Infocare meldte tilbake at de skulle ha 3600,- for å bytte hovedkort i spilleren. Resultatet ble at jeg ba dem kaste hele spilleren. Har nå en Sony BDP-S350 som jeg er svært fornøyd med.

PS: Jeg forsøkte før dette å sende spilleren for egen regning til Frankrike slik Pixmania ba om. Etter 2 måneder og et utall av telefoner og mailer kom den tilbake, ureparert.

Tenk deg også om før du handler Samsung i Norge. Det er null service og svært kostbare reparasjoner.
    Først altså.... altså årsaken til at jeg lurte på hvorfor han kjøpte Sony.... var jo fordi han kaller seg mr samsung :-D

Men det andre du nevner er selvsagt aktuelt - man handler ikke på Pixmania... - det er bare å lese ditt inlegg og mange andres, akkurat det samme gjentar seg. Samsung eller Sony - det blir akkurat det samme.

Selv kjøpte jeg min Samsung på Lefdal - og skulle den gå i stykker så leverer jeg den selvfølgelig tilbake dit - akkurat som jeg ville ha gjort hvis jeg hadde kjøpt Sony.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen

Høres ut som om det er mat for forbruksrådet. Har ikke hørt eller lest noe om PIXMANIA.NO ... men at infocare ikke tar seg av reperasjonen syns jeg er rart , iallefall når det er e garantiesak. Også er det dårlig at du ikke fikk ny BD spiller av Pixmania, siden den ikke virket når du fikk den.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte ikke å gå over 2000, kan komme opp til 2500. Tror det blir Samsungen, så de hadde den inne på den lokale Elkjøp butikken så da kan jeg være sikker på å ha BD spiller til nyttår å se The Dark Knight

Sony BDP S350 for du for 2295 hos lefdal og elkjøp , i tillegg til spilleren for du med 2 BD filmer.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de hadde ikke den inne på Elkjøp her. Reiser til Elprice på lørdag, der kunne jeg få BDP-1500 for 2000,-

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de hadde ikke den inne på Elkjøp her. Reiser til Elprice på lørdag, der kunne jeg få BDP-1500 for 2000,-
    Det var på samme måte med meg, hadde bestemt meg for Sony S350 eller Samsung P1500 - siden det kun var Samsung som fantes på lager - så ble det den.

Veldig fornøyd hittil :grin:

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Først altså.... altså årsaken til at jeg lurte på hvorfor han kjøpte Sony.... var jo fordi han kaller seg mr samsung :-D

Men det andre du nevner er selvsagt aktuelt - man handler ikke på Pixmania... - det er bare å lese ditt inlegg og mange andres, akkurat det samme gjentar seg. Samsung eller Sony - det blir akkurat det samme.

Selv kjøpte jeg min Samsung på Lefdal - og skulle den gå i stykker så leverer jeg den selvfølgelig tilbake dit - akkurat som jeg ville ha gjort hvis jeg hadde kjøpt Sony.
    Jo du skal få et godt svar på dette, mine første flatskjermer en 37 og en 50 tommer plasma var samsung,disse var meget bra!!Derfor dette navn serru

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Jo du skal få et godt svar på dette, mine første flatskjermer en 37 og en 50 tommer plasma var samsung,disse var meget bra!!Derfor dette navn serru
    Aha - det er slik det er

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm nå har jeg lest litt fram og tilbake på amerikanske nettsider.... Skal som sagt levere inn Samsung1500 pga skade på dvd del og velge meg en ny spiller.......

Har kommet over en del ting....
    Denon 1800 er vist ikke så bra som jeg hadde ventet, iallefall ikke i forhold til hva enkelte andre sier. Noen mener at den har den utskjelte videobrikken til Panasonic30 i forhold til oppskalering.... huff.
    Denon DVD-1800BD - AVS Forum
    Får jo håpe at det bare er rykter. Denne prises til 5000 på hifiklubben.

Så over til en helt annen overaskelse.... Jeg leste i svenske hemmabio igår at
    Samsung2500 har en HQV brikke...
    2500 som nå koster det samme som Samsung1500 for noen uker siden har altså en meget avansert videoprosessor som skalerer dvd meget bra i forhold til konkurrentene.
    Denne selges for 2700,- eller så på hifiklubben.
    En annen spiller som har en HQV brikke er feks DENON 3800 som på hifiklubben koster svimlende 15998,-

Så vil bare at flere andre ser litt NERMERE på akkurat denne detaljen her.
    For hva ER det egentlig vi betaler for?

Feks Denon1800 kontra Samsung2500???
    Synes det hele høres veldig merkelig ut, spørs om det ikke blir en
    Samsung2500 i stedet for Denon1800, driv verket er vel ikke alt heller???

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •