Samsung DVD-HD945 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 141
    Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har bedt svenskene (nordisk hq) om å korrigere websiden.. Det er mye vissvass info om dette produktet rundtomkring på internett, men at www.samsung.se ikke er oppdatert ENDA, må være en ren forglemmelse. (jeg har vært svært usikker lenge selv vedr. scaler i 945

Når det gjelder HDMI: Inntil videre mener jeg ingenting om HDMI (1.0/1.1) -> DVI problematikk da jeg aldri har hørt om at noen av våre kunder/produkter har dette problemet? Vil dette kunne være et problem begge veier ? Jeg kjørte 745`s DVI ut til HDMI på en SP46L3 DLP TV, hvilket funket 100% ... men aldri prøvd fra hdmi til dvi.

Jeg tipper det er mange leverandører som er innom her.. det BURDE de i allefall være

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kvalifisert

Hei, og takk for svar.

Litt off topic, men hvordan er bildet på den Samsung du nevner?
    Jeg spurte under Sagem Axium tråd her om hvilken som har det beste bildet. Har lenge sett på L3 fra dere. Noen sier den har overraskende mye støy, og faktisk regnbue-effekt.
    Kommentarer?

Er det noe sted i Trondheim eller Oslo man kan få en demonstrasjon av denne DLPen?

Jeg vet ikke om problemet går begge veier. Det jeg har lest om til nå, har vært fra HDMI 1.0 til DVI inn. Se: http://nordic.lge.com/ir/html/ABboar...eases_read.jsp

Sist, men ikke minst: Har du noen formening om hvorfor en 745 med HDCP avslått ikke gir signal til en plasma med DVI inn, som heller ikke støtter HDCP?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    945 har iflg. Samsung versjon 1.1 av HDMI, hvilket burde mene at vi ikke er berørt av dette?. Når det gjelder HDCP og hvordan slå av denne, så er det veldig vanskelig for meg å få slik info fra Samsung systemet. De er knalltøffe med å slippe info både vedr. dette og sonemodifisering til oss. Jeg har selv hørt at man IKKE slår av hdcp når man sonemodifiserer den, man må taste inn en egen kode for å deaktiverer hdcp. Dette kunne i så fall forklare problemet? Når det gjelder SP46L3, still meg det spørsmålet i TV-apparater delen av forumet. Ellers får vi kjeft av moderator ;-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

javisst

Jeg sendte deg en PM, men stiller spørsmålet under tv-er. Det kan tenkes at andre har interesse av det og.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen fortsatt ingen som har fått justert "black level"?
    Kansje det må en firmware update til eller hva sier samsung kontakten om dette ?
    Begynner og bli små desperat da dette vil gi det lille ekstra tror jeg .
    Ellers er bilde/lyd veldig bra (kjører 720p og optisk) :?: :?: :?:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Det er ikke black level justering på spilleren, så du må kjøpe en skjerm med bedre kontrast :-)

Seriøst, en av få ting jeg savner på 945 er nettopp dette.. el. "sortere enn sort" ... men pr. idag finnes det ikke. Kanskje sw oppdatering, men det tør jeg ikke love.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei pstramus synes du det ikke er litt rart at dette valget finnes i menyen
    hvis det ikke skal kunne gjøres noe med "just a teaser" m.a.o .
    Det står også omtalt i brukermanualen .
    Hvilke kilder fra samsung bør vi høre på det har jo hvert litt surr angående linjedobblere o.s.v fra samsung når det gjelder denne spilleren.
    Prøver å legge ved bilde (er nybegynner på bilde vedlegg så jeg håper det dukker opp.)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at det er "justering" (av/på) av sort, men iflg. Lyd&Bilde justerer ikke denne via dvi, og det er ikke "sortere enn sort" (hva nå enn DET er..)?, og hvis funksjonen ikke funker via DVI/HDMI (som er de tilkoblingsmulighetene jeg foretrekker, så er jeg litt forsiktig med å reklamere for det. (det blir vedre sort via komponent, for den svartsyke)

Når det gjelder samsung info, så er det meg du bør høre på

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er problemet er at den lar seg ikke rikke i fra off . :twisted:
    Har Prøvd scart-S-video,scart RGB,component og HDMI . :shock:
    Ser det er en software update på samsung sine sider eneste den nevner av info er "som software fixes" , er nesten sikker på at valget ikke er der for morro skyld .
    Hmmmm kansje levere til bake å få en spiller som "leverer" varene.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan sjekke hva den software fixen gjør, og komme tilbake. Når det gjelder Black Level justering via DVI/HDMI er ikke dette noe vi har reklamert med at den HAR, og derfor er det heller ingen mangel. Det skal funke via Component, og det ER litt merkelig at det ikke støttes via DVI, derom strides ingen .. jeg sjekker nærmere og kommer tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: nei,nei,nei.

Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Vent nå litt. De er ulike. De har ulike linjedoblere. 945 har Faroudja DCDi, mens 745 har Zoran Vadis. Samsungs svenske side henger etter, som nevnt i denne tråden.

Videre: SØRG FOR at HDMI-kontakten er versjon 1.1 og ikke 1.0, da den første har problemer med tilstrekkelig spenning i kontakten. -Som forøvrig gjorde sitt til at 935 gikk i graven tidlig. Den hadde samme problem på DVI-kontakten.
    HDMI bør være 1.1 hvis du har tenkt å koble den til DVI.

Noen brukere mener at 745 er merkelig billig. Og kritikken finnes. Det hevdes at lyden ut, (SACD og DVD-audio), er dårlig, at komponentutgangen er elendig, og at DVI-sender et altfor mørkt bilde.

Men, man kan jo si at alle har sin subjektive mening. I et slikt forum som dette finner man sjeldent 60 år gamle teknofober, folk har et minimumsnivå av snøring, og kvalitetskrav.

men når mange stemmer i omkring et produkt, tror jeg det er verdt å lytte til. så mange mennesker kan "ta feil", men like mange kan ha rett.

Selv vurderer jeg å kjøpe en 745, fjerne HDCP-beskyttelsen (ved å gjøre den sonefri, mister den denne beskyttelsen), og forsøke en DVI inn på QPV SDL. Det er ennå ingen som har forsøkt dette, men noen må jo gå i front. Og er det det, si ifra!

Har du forsøkt HD-745 med DVI mot SDL skjermen enda?
    Jeg har slitt litt med å få bilde via HDMI-DVI fra min 945.
    Hacken jeg har funnet er som følger:

- Turn on player with no disc in.
    - press repeat
    - press 57538 - you should see the region displayed
    - press 9
    - press eject
    - press on/off ( standby ) button.

Denne hacken ser ut til å gjøre spilleren sonefri. Jeg har ikke testet
    noe annet enn sone 2, så jeg er ikke helt sikker.
    Men den det virker ikke som om den slår av HDCP. Får ivertfall
    ikke noe bilde på min SDL.
    Men om jeg gjør følgende:

- Turn on player with no disc in.
    - press repeat
    - press 57538 - you should see the region displayed
    - press Enter

Da får jeg bilde. Men om jeg slår spilleren av, må jeg gjøre dette
    på nytt når jeg slår den på igjen for å få bilde.
    Noen som vet om en måte å få fjernet HDCP permanent på 945?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    konklusjon ble at jeg fant ut hvordan jeg fikk av displayet. resten kommer i neste nummer :wink:
    Heisann. Jeg leste testen i siste DVD&HK, og den var veldig positiv.
    Derfor ble jeg litt overrasket når jeg kom fram til poengene(14/20) og lurte litt på hvor de siste poengene forsvant? Det stod lite negativt i selve testen.

På minussida stod det vel støy under søking og lite muligheter for justering av lydnivå for høyttalerne, så vidt jeg husker.

Kanskje du kan utdype litt nærmere om hvorfor du trakk såpass mye?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de nye karakterene er relatert til hva man får i forhold til pris. Vi ble også enige om å gå litt "lavt" ut for å ha litt headroom. grunnen til at den ikke får høyere karakter er at 745 er et mye gunstigere kjøp. spillerne er jo tilnærmet identiske. eneste forskjellen er hdmi isf dvi og innebygget DD dekoder(hvem bruker den egentlig?) man betaler da 1000kr eller 50% mer uten å få noe ekstra å snakke om.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Lyd&Bilde skriver de at sortnivået blir dårligere ved HDMI vs komponent (husker ikke om dette var 745 eller 945, men de skal jo være nesten like). Merket du noe til dette, JFinnerud ?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må nesten lese hjemme hva jeg skrev om den, men hvis samsungen kuttet i BTB/WTW over dvi/hdmi så kommer ikke stripene man stiller brightness etter opp på DVE platen. Da må man kalibrere på gefylen. da kan det jo hende at man ikke får det helt likt. i utgangspunket vil sort bli like sort hvis de blir kalibrert likt.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hvorfor man må kalibrere Brightness på gefylen, selv om DVD spilleren ikke viser sortere enn sort (dvs den sorteste av de 3 stripene).

Jeg trodde at ved kalibrering med DVE skulle Brightness stilles ned til alle stripene forsvant. Deretter skulle en stille Brightness opp til en akkurat skimtet de 2 lyseste stripene. Om en ser den sorteste stripen eller ei har vel egentlig ingen betydning, eller tar jeg feil ?

PS Jeg har bare fulgt Hi Fil sin bruksansvisning. :shock:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis den kutter i dynamikken så forsvinner alle stripene. dette henger sammen med om spilleren er oppsatt til å vise 7.5 ire eller 0 ire (hvis jeg ikke husker helt feil) på noen spillere kan man velge dette, på andre ikke. DVE platen er lagd på en sånn måte at de stripene kommer opp riktig med den ene ire verdien. er det den andre som sendes ut forsvinner alle tre stripene. derav mitt "gefylen" utsagn. nå er det ikke så veldig vanskelig å ta det på gefylen. man skrur bare ned til den svarte bakgrunnen ikke blir mørkere. så justerer man opp til den begynner å bli så vidt lysere
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette visste jeg ikke. Har bare opplevd varianten der den sorteste forsvinner.

Utrolig nok viser min HK DVD25 alle stripene både på PAL og NTSC (progr scan via comp.). På min forrige projektor (Hitachi TX10) forsvant den sorteste stripen på PAL, men ikke NTSC. På AE700 vises alle stripene på begge (forstå det den som kan :shock: )

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hack

Er det en dvi/hdmi knapp på 945-spilleren?

Jeg har nemlig lest på en test at når det gjelder 745, kan man: trykke på eject; og deretter trykke på dvi-knappen.

Da er hdcp long gone.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig DSP på DV945

Fått min 945 nå etter lang ventetid og må si at den har en massivt underspekket DSP. Har ikke sett en DVD spiller hakke slik på HDMI noen sinne. Prøv den på filmer med mye sveip og farger så skjønner du raskt hva jeg mener. High end? neppe!!!

Når det gjelder sortere enn sort som er nevnt over, så er det fullt mulig i digitalteknologi fordi du kan gi verdier ned til -4. Det blir jo ikke riktig da, for du føkker opp hvitbalansen. Synes for så vidt at sortnivået er godt. Husk å skru av alt som heter sharpness enhancement og ekstra sort nivåer på skjermen din.

Alt i alt tror jeg jeg kvitter meg med denne maskinen (945'en), jeg hadde bedre flow med min forrige spiller. Nå er det ikke bare Samsungen som sliter med for lite DSP. Pioneer har det samme problemet på sin 668.

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •