Samsung DVD-HD945 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 141
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet om det kommer noen tester av 945 i nærmeste framtid?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    745 har Zoran, men 945 har DCDi. Jeg har selv sett 745 over DVI til en 50" DLP-TV (Samsung), og var nok ikke helt overbevist nei... Over komponent kan imidlertid ting bli bedre. Problemet er som på tidligere DVI-spillere at samtlige digitale artifakter dukker opp, blocking blir skikkelig tydelig mm.

Vi får håpe og anta 945 gjør en bedre jobb, og det er jo sannsynlig med en Faroudja chip (så lenge denne ikke deaktiveres over f.eks. 720p selvsagt).
    Fra testen i dvd og hjemmekino på 745 må man vel ha brukt feil bilde, er nesten sikker på at bildet av spilleren hadde DCDi påtrykt i fronten :idea:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det virket som det var en del ukonkret synsing i denne tråden...men det er vel bare naturlig når spilleren såvidt har kommet? Leste "testen" av 745 i nyeste D&H. Den virket da velig lovende. Jeg har en følelse av at 945 vil gjøre det bra.

Jeg lurer primært på hvordan den yter på oppskalert HDMI ut. Spesielt i forhold til Denon DVD-2910? Noen som har tanker om dette? Til ca. 3 lapper må de være et røverkjøp (så lenge det ikke er noe kluss med noe av det andre). Lyddelen er ikke så farlig så lenge den har coax spdif ut, synes jeg.

Hva er forskjellen på 745 og 945? For meg virker det som om 945 har HDMI og Dolby Digital dekoder (ikke DTS), noe som 745 mangler. Spørsmålet er om elektronikken ellers er lik. I så fall er kanksje 745 et enda bedre kjøp?
    Det er jo derfor jeg har ønsket at pstraums" som representerer Samsung skal komme med endelige bekreftelser fra sentralt hold. Venter fremdeles på svaret hans etter at han skulle kontakte Samsung.

Til HiFil: Det var 745 som Øyvind testet. Denne skulle etter det vi vet nå, ha Zoran-chippen. Selv om han skrev at den hadde Farroudja. Dersom det medfører riktighet at 945 har DCDi, ligger jo denne godt an...

Til antiloop: Bilde av 745 viser tydelig Farroudja-logoen, derfor må snart Samsung komme med en entydig og klar beskjed på hva som er hva i disse....

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resultatet av min siste sjekk fra Samsung er at begge har HD Extreme (Zoran mk7) Dette er klokkeklar melding fra Nordisk Product Marketing Manager som sitter på Samsung hovedkontoret i Sverige. Spillerne var ment lansert med Faroudja fra børjan, og pressebildene som ble tatt hadde da disse logoene i fronten på spilleren. Det ble vurdert at price/performance på HD Extreme, isolert sett var bedre, og derfor ble denne valgt i stedet for Faroudja. Jeg tror det kanskje var et fornuftig valg, og at man må ta hensyn til at det er flere ting som påvirker bildekvaliteten enn akkurat hvilken chip som står i den, og at dette også kan spille en viktig faktor dersom man sammenligner en 2000,- hd745 med en konkurrent til 2-3 ganger prisen. (Ikke bare om det er Zoran eller Faroudja logo i front. Hvis vi får se en Zoran i en 5-10.000,- spiller, DA, kan vi begynne å sammenligne, eller hva? :-)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fortsatt ikke overbevist.
    Hvis du har rett, vil jeg si det er svært uproffesjonelt å slippe en pressemelding nå (26.11.04) som spesifikt beskriver Faroudja DCDi's fortreffeligheter i denne spilleren. Hvis man har ombestemt seg, må det tross alt ha vært mange mnd siden.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    26.11 ble det sluppet en pressemelding vedr. LCD TV. (småtommere), jeg fikk ikke noen DVD pressemelding da? Men anyways, har de gjort det, så er det i så fall en blemme.. Men vi er enige om at det burde være klarhet i dette, og burde vært det for lenge siden. Man kan se på samsung.uk, .de, .se og .fr sidene at det av en eller annen grunn ser ut til å være litt forskjellige meninger om innmaten på produktene i de forskjellige markeder. Jeg forholder meg til Nordisk PMM, som vanligvis pleier å ha rett (touch wood), men jeg har ikke avsluttet forsøket på å få klarhet i dette. I verste fall går jeg ned på lageret selv og åpner en eske når de første ankommer landet. PROMISE

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Jeg tror det kanskje var et fornuftig valg, og at man må ta hensyn til at det er flere ting som påvirker bildekvaliteten enn akkurat hvilken chip som står i den, og at dette også kan spille en viktig faktor dersom man sammenligner en 2000,- hd745 med en konkurrent til 2-3 ganger prisen. (Ikke bare om det er Zoran eller Faroudja logo i front. Hvis vi får se en Zoran i en 5-10.000,- spiller, DA, kan vi begynne å sammenligne, eller hva? :-)
    Man kan vel starte med å sammenligne den med Denon 1910 som er i samme prissegmentet og som har Faroudja chip?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde helt vært en meget spennende sammenligning Kanskje et tips for en av A/V journalistene som (burde iallefall) leser forumet her ? Jeg skal foreslå det jeg neste gang jeg snakker med dem. Prioriteringene er jo litt forskjellige i produktene, den ene har zoran, sacd, div-x/x-vid og dvd-audio, den andre har brukt pengene på faroudja. godt mulig begge har valgt rett, men med forskjellig målgruppe. Kun en side ved side sammenligning av en uhildet person kan avgjøre

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde helt vært en meget spennende sammenligning Kanskje et tips for en av A/V journalistene som (burde iallefall) leser forumet her ? Jeg skal foreslå det jeg neste gang jeg snakker med dem. Prioriteringene er jo litt forskjellige i produktene, den ene har zoran, sacd, div-x/x-vid og dvd-audio, den andre har brukt pengene på faroudja. godt mulig begge har valgt rett, men med forskjellig målgruppe. Kun en side ved side sammenligning av en uhildet person kan avgjøre
    bare dere får ut fingeren og får tak i en 945 så skal den testes mot 1910. 1910 står her og venter, så når 945 kommer er alt klart.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    bare dere får ut fingeren og får tak i en 945 så skal den testes mot 1910. 1910 står her og venter, så når 945 kommer er alt klart.
    Glimrende, jfinneru. Ballen ligger nå hos Samsung!!! :wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens, dette er offisiellt svar fra Samsung i Seoul :

Model HD745 HD945
    SACD/DVD-A yes yes
    DivX yes yes
    AC3-decoder no yes
    Zoran HD Extreme yes yes

Den første shipmenten 945`en som kommer ca u50/51åker rett til kunder, unntatt en til L&B og DVD&Hj.. etter de har sett på den, kanskje jeg kan lure den i retning jfinneru noen dager, men jeg er litt skeptisk, siden jeg ikke kjenner ham, og ikke har noen forutsetning for å vite hvor nøytral han kan klare å være? Ser ut som det har vært noen Denoner innom stereoen hans? er du Denonoman f.eks., så kanskje det er best å la være ;-) Hvis han garanterer en seriøs uhildet sammenligning, så skal jeg nok kanskje få det til ;-)

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den første shipmenten 945`en som kommer ca u50/51åker rett til kunder, unntatt en til L&B og DVD&Hj.. etter de har sett på den, kanskje jeg kan lure den i retning jfinneru noen dager
    jfinneru skriver for DVD&hjemmekino

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jørn skriver for DVD&HK, så det blir nok vanskelig å lure den unna, gitt! Jeg har selv en i bestilling, og vil teste den litt jeg også. Eventuell slakt skal du ikke bry deg om, DLP-TVen din veier opp for det meste...

EDIT: var visst mange om beinet her, gitt!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens, dette er offisiellt svar fra Samsung i Seoul :

Model HD745 HD945
    SACD/DVD-A yes yes
    DivX yes yes
    AC3-decoder no yes
    Zoran HD Extreme yes yes

Den første shipmenten 945`en som kommer ca u50/51åker rett til kunder, unntatt en til L&B og DVD&Hj.. etter de har sett på den, kanskje jeg kan lure den i retning jfinneru noen dager, men jeg er litt skeptisk, siden jeg ikke kjenner ham, og ikke har noen forutsetning for å vite hvor nøytral han kan klare å være? Ser ut som det har vært noen Denoner innom stereoen hans? er du Denonoman f.eks., så kanskje det er best å la være ;-) Hvis han garanterer en seriøs uhildet sammenligning, så skal jeg nok kanskje få det til ;-)
    Tror at den du sender til DVD og Hjemmekino havner i hans hender allikevel, da det er han som tester DVDer for dem...... :wink: Vi venter i spenning!

Edit: Litt for sen på avtrekkeren der gitt.. :wink: :wink:

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, hva vant jeg? :P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En -Dårlig- test ville overraske meg veldig egentlig, jeg HÅPER den kan matche en billig Faroudja spiller i bildekvalitet, men uansett om den skulle være 4% dårligere på bildekvalitet, så har den ganske mye ellers som veier opp, både funksjonsmessig og designmessig (som ER utrolig viktig for folk flest, mye viktigere for ola & kari enn "sortere enn sort" eller ikke Anyways... Jeg tror du får din neste uke Lygren, men jeg er litt usikker på om datoen var til vårt lager, eller til samsung nordics lager. anyways, det nærmer seg, og hvis jfinneru er den samme som ringte meg fra DVD&hjemmekino for noen uker siden for å booke denne spilleren, så får jo han den samtidig.. Kunne nesten tenke meg å se dette med egne øyne

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var nok jeg som ringte deg ja :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    var nok jeg som ringte deg ja :wink:
    Har du fått noen spiller fra Samsung til test?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke ennå
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er status på denne spilleren? Fått den til test enda? Noen inntrykk som kan lekkes ut?

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •