Samsung DVD-HD945 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 141
    Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    På AVS snakkes det allerede om DVD-HD951 (955)...
    Så det, men det er vel ca. et år siden dem startet å snakke om HD941 (945) også, og den er ikke ute i butikkene enda... Kommer alltids noe nytt når et produkt er ferdig.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om denne spilleren skal komme i månedsskiftet november/desember. Dette er jo storebroren til 745 som ble testet i D&H nettopp, men her får en Farroudja-chip, HDMI, SACD og DVDAudio for den nette pris av 2300,-.

Må vel være en aktuell kandidat for flere enn meg....... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I manualen står det at denne spilleren ikke støtter dvd-rom og cd-rom. Det betyr jo da at denne ikke kan spille av en dvd+r plate brent med bitsetting (dvd-rom), som mange gjør for at platene skal være mest mulig kompatible med forskjellige dvd spillere. Kan noen som fysisk får testet dette verifisere at det stemmer?
    I såfall er den uaktell for min del.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke Faroudja i denne. Men Zoran HD Extreme skalerer til 720p eller 1080i om man skulle ønske det. De første spillerne begynner å ankomme rundt månedskiftet, i veldig små antall, og hvor de som har bestilt allerede stortsett får levert sine før jul. Alle som kan leveres i år er allerede solgt :-( Jeg la over avi film, musikk og bilder på dvd+rw for å sjekke hvordan det ble taklet, og den fikset det helt fint.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Det er ikke Faroudja i denne. Men Zoran HD Extreme skalerer til 720p eller 1080i om man skulle ønske det. De første spillerne begynner å ankomme rundt månedskiftet, i veldig små antall, og hvor de som har bestilt allerede stortsett får levert sine før jul. Alle som kan leveres i år er allerede solgt :-( Jeg la over avi film, musikk og bilder på dvd+rw for å sjekke hvordan det ble taklet, og den fikset det helt fint.
    Endrer innlegget mitt:

PStraums: Siden du kjenner produktene godt: Hvorfor er det kun 745 som har Farroudja? Skal Zoran være bedre? Hva er da fordelen med å kjøpe 945 kontra 745??

Andre som har betrakninger om dette?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av dem har Faroudja.. Det er Zoran i begge 2. Hvorfor det står så mye rart på forskjellige nettsider rundt om kring i verden beats me. Samsung burde kvalitetssikre infoen bedre Har vært ganske usikker selv. Produktene er avbildet med Faroudja logo på fronten, men ifølge alle jeg har snakket med i Samsung, leveres kun versjonene med Zoran til Norden. Jeg hadde besøk av en stor høvding fra hovedkontoret i Soul forrige uke, og når jeg spurte ham sa han at modellene -kan- leveres med Faroudja, og at i visse markeder står det Faroudja hw i spilleren. Han sa at det var bare et spørsmål om å betale litt mer for spilleren. Anyways, i norden er det Zoran modellene som er lansert. På DVD & Hjemmekino messen hadde vi masse DVDHD935 som kilder, i tillegg til 745 og 945, og personlig så merket jeg ikke noe spes. forskjell i bildekvaliteten på disse.. Med. ref til tester jeg har lest er det visse ting Faroudja gjør litt bedre enn Zoran, men jeg tror at for spillere i denne prisklassen, så er det den totale sum av egenskaper som er viktig for at spilleren skal lykkes eller ikke, og produktet kan stortsett gjøre det meste, lese de fleste formater, gir et godt bilde, bedre enn folk er vant til fra sin forrige analoge dvd spiller, godt med tilkoblingsmuligheter og i tillegg SER de veldig bra ut. Håper og tror det er det viktigste for folk flest :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Ingen av dem har Faroudja.. Det er Zoran i begge 2. Hvorfor det står så mye rart på forskjellige nettsider rundt om kring i verden beats me. Samsung burde kvalitetssikre infoen bedre Har vært ganske usikker selv. Produktene er avbildet med Faroudja logo på fronten, men ifølge alle jeg har snakket med i Samsung, leveres kun versjonene med Zoran til Norden. Jeg hadde besøk av en stor høvding fra hovedkontoret i Soul forrige uke, og når jeg spurte ham sa han at modellene -kan- leveres med Faroudja, og at i visse markeder står det Faroudja hw i spilleren. Han sa at det var bare et spørsmål om å betale litt mer for spilleren. Anyways, i norden er det Zoran modellene som er lansert. På DVD & Hjemmekino messen hadde vi masse DVDHD935 som kilder, i tillegg til 745 og 945, og personlig så merket jeg ikke noe spes. forskjell i bildekvaliteten på disse.. Med. ref til tester jeg har lest er det visse ting Faroudja gjør litt bedre enn Zoran, men jeg tror at for spillere i denne prisklassen, så er det den totale sum av egenskaper som er viktig for at spilleren skal lykkes eller ikke, og produktet kan stortsett gjøre det meste, lese de fleste formater, gir et godt bilde, bedre enn folk er vant til fra sin forrige analoge dvd spiller, godt med tilkoblingsmuligheter og i tillegg SER de veldig bra ut. Håper og tror det er det viktigste for folk flest :-)
    Takk for klargjøring. Synes det er utrolig dumt av Samsung at de ikke holder bedre kontroll på informasjonen som du sier. Umulig for folk å kunne stole på hva som er riktig, da... :? :?

Når det gjelder Zoran vs Farroudja regner jeg med at Hi-Fil, jfinneru eller andre har noen synspunkter...... :wink: :wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Men hvis den faktisk finnes med begge teknologier, så har de kanskje ordene i behold likevel. En generell regel jeg husket fra min hifi-gærne periode er at man i et high-end system bruke mye penger på signalkilder hvis man skal få et optimalt resultat. (man får ingenting gratis) Disse spillerene er, selv om svenskene kaller dem high-end, IKKE high-end i mine øyne. De er i god Samsung ånd relativt fornuftig prisede produkter, som har et svært vellykket design og som gir kunden veldig mye for pengene sine. Hvis jeg hadde en projektor til 30-40k ++ og brukte like mye tid på å lete etter feil i bildet som å bare nyte film i god kvalitet, så hadde jeg kanskje vurdert noe annet. Til oss 98,5% andre som sitter med normalt gode analoge og digitale TV`er, så er disse et glimrende alternativ i mine øyne :-) (selvsagt)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så dumt at han journalisten i DVD&Hjemmekino gikk på snørra i den testen, nå da.... :wink: Der får jo spilleren et stort pluss for at den har Farroudja-chippen. Men jeg synes det er merkelig at de lager spilleren med to forskjellige chipper, og selger den "billigste" kun til Norden.... :?

Tror sikkert ikke at jeg ville sett forskjell på en med Zoran og en med Farroudja, jeg er ikke så trenet. Men selv om dette (945) er en billigspiller (koster ca 3k) så ønsker jo kundene å få et best mulig produkt for billigst mulig pris. :wink: :wink: Og med så mye skryt som den Farroudjachippen har fått, så ble denne en veldig spennende kandidat....

Syns allikevel at Samsung skyter seg litt i beinet her. Men vil nok se nærmere på den allikevel....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det eneste du betaler ekstra for i 945 vs 745 er HDMI?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av melle
    Merkelig! 500kr ekstra for en annen inngang!?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Sitat Opprinnelig postet av melle
    Merkelig! 500kr ekstra for en annen inngang!?
    Ja, det er derfor jeg synes det er merkelig at det eksempelvis ikke skulle være mulig å få en Farroudja-chip inn i denne i tillegg... :wink:

Men nå skal jeg slutte å mase om dette, når den kommer får vi teste den ved selvsyn....

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På fredag refererte Home Cinema Choice (UK) Samsungs egen pressemelding. Denne sier at HD945 har Faroudja DCDi.

Samsung launches its first HDMI-equipped DVD player

Following is the press release on Samsung’s new DVD-HD945 DVD player – its first to carry an HDMI output…

"The latest addition to the award winning Samsung DVD range, the DVD-HD945, boasts outstanding visual and audio performance. Incorporating High Definition Multimedia Interface (HDMI) for the first time at an affordable price, Samsung proves once again its commitment to digital excellence and technology innovation. The HDMI output combines high-definition video and multi-channel audio in a single digital interface providing crystal-clear digital quality via a single cable.

In addition to simplifying the home entertainment installation with a “one connection” user interface option, the DVD-HD945 ensures perfect image quality with the Emmy Award Winning DCDI Video Processing by Faroudja. The innovative technology eliminates the jagged edges that appear when standard interlaced video is viewed on progressive scan displays. The loss of picture quality associated with analogue to digital conversion process is also eliminated, producing a smooth and natural looking image.

For an enhanced audio experience, the DVD-HD945 also supports both SACD (Super Audio CD) and DVD-A (DVD-Audio) playback.

Ideal to partner with a large flat panel display, the DVD-HD945 is the ultimate product for the discerning home entertainment buyer wishing to marry style with substance. The outstanding performance of the player is matched by its minimalist, slim line design with aluminum fascia finish, perfectly suited to the modern interior.

The DVD-HD945 is available now and priced at around £179.99."
    Jeg kunne forstått det hvis det var forskjell på HD941 og HD945 som er beregnet på forskjellige markeder. Men at det skal være variasjoner innen et marked og innen samme modellbetegnelse, finner jeg merkelig og lite trolig. Hvordan skulle Samsung selv holde styr på dette?
    :?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig! Jeg tar å kjører litt hardt på Samsung og skaffer oss alle en endelig konklusjon

Be right back

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare å finne deg et skrujern og åpne en spiller. Så ser du hva som står i den.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt enda, pstraums????

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virket som det var en del ukonkret synsing i denne tråden...men det er vel bare naturlig når spilleren såvidt har kommet? Leste "testen" av 745 i nyeste D&H. Den virket da velig lovende. Jeg har en følelse av at 945 vil gjøre det bra.

Jeg lurer primært på hvordan den yter på oppskalert HDMI ut. Spesielt i forhold til Denon DVD-2910? Noen som har tanker om dette? Til ca. 3 lapper må de være et røverkjøp (så lenge det ikke er noe kluss med noe av det andre). Lyddelen er ikke så farlig så lenge den har coax spdif ut, synes jeg.

Hva er forskjellen på 745 og 945? For meg virker det som om 945 har HDMI og Dolby Digital dekoder (ikke DTS), noe som 745 mangler. Spørsmålet er om elektronikken ellers er lik. I så fall er kanksje 745 et enda bedre kjøp?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det virket som det var en del ukonkret synsing i denne tråden...men det er vel bare naturlig når spilleren såvidt har kommet? Leste "testen" av 745 i nyeste D&H. Den virket da velig lovende. Jeg har en følelse av at 945 vil gjøre det bra.

Jeg lurer primært på hvordan den yter på oppskalert HDMI ut. Spesielt i forhold til Denon DVD-2910? Noen som har tanker om dette? Til ca. 3 lapper må de være et røverkjøp (så lenge det ikke er noe kluss med noe av det andre). Lyddelen er ikke så farlig så lenge den har coax spdif ut, synes jeg.

Hva er forskjellen på 745 og 945? For meg virker det som om 945 har HDMI og Dolby Digital dekoder (ikke DTS), noe som 745 mangler. Spørsmålet er om elektronikken ellers er lik. I så fall er kanksje 745 et enda bedre kjøp?
    Det store spørsmålet er vel hvilke bilde chipper 745 og 945 besitter! Noen plasser blir det opplyst om at 745 har Faroudja mens på andre steder står det Zoran :!: :?:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Øyvind (D&H) mente bildebehandlingen i 945 var bra, så stoler jeg på det. Han er svært kresen på bildesiden.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    745 har Zoran, men 945 har DCDi. Jeg har selv sett 745 over DVI til en 50" DLP-TV (Samsung), og var nok ikke helt overbevist nei... Over komponent kan imidlertid ting bli bedre. Problemet er som på tidligere DVI-spillere at samtlige digitale artifakter dukker opp, blocking blir skikkelig tydelig mm.

Vi får håpe og anta 945 gjør en bedre jobb, og det er jo sannsynlig med en Faroudja chip (så lenge denne ikke deaktiveres over f.eks. 720p selvsagt).

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •