Panasonic DMP-Bd35 Blue Ray Spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic DMP-Bd35 Blue Ray Spiller

I og med at denne er kåret som en testvinner i sin klasse er den en plass her verdig

Link til test: http://www.lydogbilde.no/test-panasonic-dmp-bd55.79291.56o4389o50.lbt.html

Jeg er strålende fornøyd med kjøpet og fikk tak i denne sist når Komplett.no kjørte tilbud på den i starten av desember (2490.-) :-D

Er det noen som har oppgradert denne til versjon 2.0 ? Og som kan fortelle meg nøyaktig hvordan dette gjøres? :-|

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den ikke en 2.0 versjon ut av boksen?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble frista pga alle testene panasonic vant så jeg kjøpte en som erstatta min samsung bd-p1500.

Panasonicen er en meget bra spiller. Merker ikke hakking lenger, dette var veldig synlig på enkelte scener med samsungen.

Liker også at den tar inn SD kort i front (det blir usynlig), på samsungen stakk det ut en usb pinne i bak kant.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Er den ikke en 2.0 versjon ut av boksen?
    Den var det for meg. Da jeg plugga i nettverkskabeln fikk jeg også enkelt oppgradert til nyeste firmware.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan den overføre alle HD-lydformater som PCM?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Kan den overføre alle HD-lydformater som PCM?
    ja det kan den

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser man stor forskjell på vanlig dvd kontra dvd spiller på denne?

Newcomer svennemo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man ser helt klart forskjell på denne og en "vanlig" DVD spiller.

I mitt tilfelle har jeg en SONY DVD/HDD opptaker som skalerer og er testvinner i sin tid, men ser helt klart at BD35 er bedre. Nå skal det sies at mye hentes ved at SONY`en har scart(SUPRA FS scart) og bd35 hdmi, men anbefaler på det sterkeste denne spilleren. Den er da ikke testvinner i mange blader for ingenting!!
    Var veldig spent når jeg pakket opp denne spilleren som jeg kjøpte på Currys i London for GBP199. Men den innfrir så langt alle forventninger med glans. Rett fra esken - inn med power - inn med hdmi - inn med optisk lyd(har ikke hdmi på min YAMAHA) og pling plang så svingte det på px80`en. BlueRay bildet er konge og vanlig dvd er krystallklar. Sterke farger og skarphet som JEG ikke har sett før. Det går framover med teknologien sjø...
    Og så fikk jeg gave inni esken: der lå jammen med National Treasures BD film gitt. Jeg har nemmelig ingen BD filmer ennå. Men DET blir det herved en forandring på.
    Det eneste jeg så langt kan "klage" på er at den ikke har 7.1 analog utgang slik at min "gamle" RXV-630 reciever kan spille av bd HD lyd... Men det blir nok en forandring på det også.....

Men for all del....optisk DVD lyd funkler det og.

LØP OG KJØP - her kan du ikke gjøre feil

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt meg denne jeg og! Er knakende fornøyd!
    Hadde tidligere Playstation 3 og merker først og fremst forskjell i lyden når den sendes som bitstream, er et lite løft. Når det gjelder dvd avspilling så er jeg også veldig fornøyd, syntes den gjør oppskaleringsjobben utmerket. Merket med en gang forskjell fra Playstation 3 også her, men kan ikke utale meg mer detalgjert da jeg ikke har gjort noen skikkelig sammenligning.

Lurer dog på ett par ting. Har instillingsmenyen kan jeg velge om jeg har PAL tv eller NTSC tv. Hva skal jeg velge her? Har en Toshiba regza 37" full-hd lcd tv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennemo
    Man ser helt klart forskjell på denne og en "vanlig" DVD spiller.

I mitt tilfelle har jeg en SONY DVD/HDD opptaker som skalerer og er testvinner i sin tid, men ser helt klart at BD35 er bedre. Nå skal det sies at mye hentes ved at SONY`en har scart(SUPRA FS scart) og bd35 hdmi, men anbefaler på det sterkeste denne spilleren. Den er da ikke testvinner i mange blader for ingenting!!
    Var veldig spent når jeg pakket opp denne spilleren som jeg kjøpte på Currys i London for GBP199. Men den innfrir så langt alle forventninger med glans. Rett fra esken - inn med power - inn med hdmi - inn med optisk lyd(har ikke hdmi på min YAMAHA) og pling plang så svingte det på px80`en. BlueRay bildet er konge og vanlig dvd er krystallklar. Sterke farger og skarphet som JEG ikke har sett før. Det går framover med teknologien sjø...
    Og så fikk jeg gave inni esken: der lå jammen med National Treasures BD film gitt. Jeg har nemmelig ingen BD filmer ennå. Men DET blir det herved en forandring på.
    Det eneste jeg så langt kan "klage" på er at den ikke har 7.1 analog utgang slik at min "gamle" RXV-630 reciever kan spille av bd HD lyd... Men det blir nok en forandring på det også.....

Men for all del....optisk DVD lyd funkler det og.

LØP OG KJØP - her kan du ikke gjøre feil
    Jeg kjøpte meg denne samme dagen som jeg skrev innlegget og ja, jeg er helt enig med oppskalering fra dvd. jeg angrer ikke et sekund. Nå skal jeg kose meg med 1 episode av Band of Brothers på Bluray 8)

Newcomer svennemo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder NTSC innstillingen så lot jeg den bare stå på ntsc...vet ikke heller hva denne gjør.
    Ellers så er "alle" filmer i kinoformat...
    Er det mulig å se filmer i 16:9 for å fylle skjermen???
    Irriterer meg litt dette nå når vi endelig har store flatskjermer i bredformat at vi fremdeles får sorte striper oppe og nede. Men det er vel bare sånn det er!!?

Filmer på canal+ sendes jo i 16:9 og fyller skjermen. Vel stort sett da...

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg denne BD spilleren for var lei av viftestøyen fra PS3. Men er jo svarte meg vifte i denne også. Dog ikke så merkbar som på PS3, men jeg hører den når scener med lav lyd spilles. Hadde jeg visst om dette hadde jeg aldri kjøpt den... Ellers er det en veldig bra spiller, utrolig bra bilde.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ny firmware update i går fra nettet. Noen som vet hva som lå i den?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal skaffe meg DMP-BD35 i morgen. Og siden jeg har hjemmekino SA-PT860 skal jeg bruke denne som forsterker og koble til DMP-BD35 via optisk kabel.

HDMI-utgangen som finnes på DMP-BD35 skal kobles til plasmaen. SA-PT860 har også en HDMI-utgang, men siden DMP-BD35 kun har en HDMI-utgang må jeg koble via optisk-utgang.

Hvordan vil da lyden komme ut som siden optisk ikke overfører HD-lyd?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da setter du Blu-ray´en til å sende ut LPCM på digital utgangen, da går det fint. (se svar no: 5 litt lenger oppe, ellers står det i manualen til spilleren)
    Har ditt kinoanlegg ikke hdmi inn og ut? Da kan du koble Blu-Ray´en til anlegget, og med hdmi ut fra anlegget til tv.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nauz
    Lurer dog på ett par ting. Har instillingsmenyen kan jeg velge om jeg har PAL tv eller NTSC tv. Hva skal jeg velge her? Har en Toshiba regza 37" full-hd lcd tv.
    Tv'n din er PAL, da vi bor i Norge (Europa) Vet ikke om det har noen praktisk betydning men muligens at den gjør NTSC signaler bedre ved dvd avspilling?

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å se filmer i 16:9 for å fylle skjermen???
    Husker ikke hva som er standardinstillingen, men sjekk under TV/Device Connection - TV Aspect og sett denne til 16:9. Jeg regner med at den står på dette i utgangspunktet. Da vil alt vises i sitt korrekte aspekt, kildemateriell i 4:3 vil bli sentrert slik at proporsjonene blir korrekte slik det var ment i utgangspunktet. Om derimot spillerern står på 16:9 full, så vil fortsatt 16:9 materiell bli korrekt vist, men 4:3 materiell vil bli strukket for å dekke hele skjermen, og man får da feil proporsjoner.
    Så sett den til 16:9. Vet ikke hvordan det er med denne spilleren (har dmp-bd50 selv) men der gjør den faktisk om 4:3 letterbox filmer til 16:9 format uten forvregning. Vel og merke om disse filmene er korrekt letterboxed i mastringsprossesen. Funket fint med The Abyss iallefall, som har formatet 2.35:1 men ikke anamorfisk.

Irriterer meg litt dette nå når vi endelig har store flatskjermer i bredformat at vi fremdeles får sorte striper oppe og nede. Men det er vel bare sånn det er!!?
    Kommer helt an på filmens aspekt. Er filmen i 1.78:1/1.85:1 så vil du ikke få synlige striper over og under (smale striper dog på 1.85:1 siden widescreenapparater har formatet 1.78:1. Er filmen bredere 2.35:1/2.40:1 osv vil du fremdeles få striper over og under, siden formatet er bredere enn standaren på fjernsyn som er 1.78:1

Filmer på canal+ sendes jo i 16:9 og fyller skjermen. Vel stort sett da...
    Det er fordi de stort sett sender filmer i 1.85:1/1.78:1. Det hender seg også at de cropper bredere filmer (2.35:1) til 1.78:1 slik at man da unngår stripene. Dette gjør at filmen mister en del billedinformasjon, imotsetning til hva som var tenkt av regissør.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Da setter du Blu-ray´en til å sende ut LPCM på digital utgangen, da går det fint. (se svar no: 5 litt lenger oppe, ellers står det i manualen til spilleren)
    Har ditt kinoanlegg ikke hdmi inn og ut? Da kan du koble Blu-Ray´en til anlegget, og med hdmi ut fra anlegget til tv.
    Ja da, da blir det LPCM på digital-utgangen.

Men taper jeg mye i kvalitet siden jeg må overføre lyd via optisk i stedet for HDMI?

Det er kun en HDMI-utgang på Blu Ray-spilleren og også kun en på anlegget. Inntil videre skal jeg kjører LPCM over digitalen til jeg skaffer meg en ordentlig forsterker.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vel ikke du vil høre noen forskjell....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •