Blu-ray og Yamaha RX-V2600?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-ray og Yamaha RX-V2600?

Hei!

Jeg har en Yamaha receiver RX-V2600. Knall receiver med bla. annet HDMI, men den har ikke de nye surroundformatene.
    Jeg skal nå kjøpe meg Blu-ray spiller, enten Sony eller Panasonic. Vurderer da med analog ut for HD-lyd.
    Har ikke helt forstått tingene, men hvis jeg kjører 5.1 inn analogt i receiveren, så bypasser den alt i receiveren. Tror også romkorreksjon og nivå da er koplet ut. Så har jeg lest at Sony, og spesielt Panasonic ikke har nivåreguleringer osv. for lyd....... Går dette da?
    Eller kan jeg bruke HDMI inn på receiveren. Vil jeg da få glede av lydformatene fra Blu-rayspilleren så lenge receiveren ikke har dette?
    Hva er i tilfelle ellers de HDMI inngangene der for da tro?
    Håper noen her kan hjelpe meg med tips og svar. Vil dette gå, og eventuelt hvordan, eller bør jeg kvitte meg med receiveren og kjøpe ny, og da kjøpe rimeligere blu-ray uten analog ut.
    Håper noen kan hjelpe meg med disse spørsmålene. På forhånd takk.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Du trenger ikke å kjøre analogt inn på recieveren din da denne tar lyd via hdmi-inngangene, dette er jeg 100 % sikker på da jeg har hatt denne recieveren selv. Så det du trenger da er en bd-spiller som dekoder alle lydformater selv (internt) og sender de ut som PCM via hdmi. Dette gjør de dyrere utgavene av både Sony, Panasonic, Samsung og Pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er der håp for receiveren.
    Men hvilke spillere dekoder internt da?
    Bare de som også har analog ut?
    Men vil da receiveren slippe ut lyden i HD-format, selv om receiveren ikke har dette?

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spillere som gjør dette er blant andre Sony BDP S550, Pioneer 51/71 (51 får firmware oppdatering på nyåret som gir DTS HD-MA dekoding), Panasonic BD55.

Disse overfører altså HD-lyd som mpcm over HDMI, og gjør at du får nyte de nye formatene med din V2600. At 2600 støtter lyd via hdmi bekreftet Kimsize i sted, så da skal det være tut å kjør.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå for panasonic dmpbd-35 denne dekoder alle lydformatene, får den til ca 2500

Hardware.no - Prisguide - Panasonic DMPBD35

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Men: er dere HELT sikre på at denne receiveren da spiller HD-lydformatene hvis jeg kjører HDMI?
    Velger jeg da bare lydformat på BD-spillern, og receiveren tar seg av resten? Hva med innstillinger på receiver og romkorreksjon osv?
    Receiveren har ikke den nyeste HDMI versjon. Mener den har HDMI 1.1

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den støtter lpcm over hdmi. Men det var kun 5.1 hvis jeg husker riktig, ikke 7.1.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Ja, den støtter lpcm over hdmi. Men det var kun 5.1 hvis jeg husker riktig, ikke 7.1.
    Ipcm, det vil si overføring av HD-lydformatene dekodet fra prosessor i BD-spiller? Eller tar jeg feil?
    Da vil den avspille i full HD lyd rett fra HDMI?
    Da vil jeg vel tro at jeg også kan bruke ting som nivå og avstand og romkorreksjon på receiveren?
    Det skal ikke gå ved å overføre lyden analogt via 5.1 inngang. Da bypasser den visstnok alt.
    Må si jeg ikke har fått helt oversikten over disse tingene ennå, men tror jeg forstår.
    Ang. 5.1 så mener jeg at receiveren faktisk kan programmeres om via meny slik at den tar 7.1, men det var da analogt. Men om jeg ikke får 7.1 er helt greit, bare jeg kan nyte godt av de nye surround HD formatene, og da via HDMI slik at jeg i tillegg kan justere fra receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne. Har lest endel om ovennevnte ting, men ennå ikke helt forstått det.
    Vil jeg kunne få full utbytte av de nye lydformatene så lenge jeg har HDMI? Vil spilleren sende alt ut i fullverdig HD-lyd koplet som nevnt tidligere?
    Hvis ikke, hvilke lydformat vil jeg kunne avspille?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå gått til anskaffelse av en Panasonic DMP-BD60 blurayspiller, og lurer fælt på hvordan denne skal settes opp for å få HD-lyd ut via HDMI på min ovennevnevnte forsterker.
    Secondary audio, hva skal den stå på?
    I SOUND meny: Hva skal valgene der stå på?
    Under digital audio output?
    Der er Dolby D/Dolby D+/Dolby True HD øverst,
    DTS/DTS-HD i andre linje, og
    Mpeg Audio i tredje linje.

Alle de tre kan settes på enten PCM eller Bitstream.

Helt nederst kan jeg velge secondary audio on eller off.

Under SOUND meny er der også PCM Down Conversion, som kan settes til on eller off

Der er også en linje med DOWNMIX, som kan settes til enten stereo eller surround encoded.

Hva skal min Yamaha R-XV2600 vise i display ved HD-lyd, og når der evt. bare spilles av Dolby Digital?
    Mange spørsmål, men håper inderlig noen kan hjelpe meg med dette.
    Har sett her på forumet, samt googlet litt uten å bli noe klokere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •