Sony Bdp S350 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 103

Tråd: Sony Bdp S350

Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har koblet opp rx-v633 til en Sony bdp-s350 koblet opp på et 7.1 anlegg. Jeg sender lyden ut som bitstream fra sonyen. Når jeg kjører BD filmer med DTS HD MA innspilt i 5.1 får jeg lyd bare i v og h surround, men ikke surround back! Når jeg da kjører filmer med BDTrue HD får jeg lyd i alle 7 kanalene, extended surround i reciever er satt til ex/es. Noen som vet hvorfor dette skjer bare på DTS HD MA filmene??? Svær irriterende når jeg har 7.1 anlegg, vil jo gjerne bruke alle høytalerne, er det noe jeg kan sette endre i reciver evt spiller uten å miste den gode lyden? (jeg får frem både true hd og dts master hd symboler i reciever)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke 100% fornøyd...

Jeg fikk min 350 før jul, og den har gjennomgått oppdateringene. Det som plager meg litt med den er at den ikke slår seg av automatisk når den ikke er i bruk. Noen som vet mer om dette?

Det andre er at jeg opplever sjenerende viftestøy (350'en står rett ved siden av sofaen min sammen med receiver, med 10m lang HDMI bort til TV'en).
    Har slått av quick-starten, men det hjalp ikke.
    Noen som vet mer om dette også?

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    Jeg fikk min 350 før jul, og den har gjennomgått oppdateringene. Det som plager meg litt med den er at den ikke slår seg av automatisk når den ikke er i bruk. Noen som vet mer om dette?

Det andre er at jeg opplever sjenerende viftestøy (350'en står rett ved siden av sofaen min sammen med receiver, med 10m lang HDMI bort til TV'en).
    Har slått av quick-starten, men det hjalp ikke.
    Noen som vet mer om dette også?

Du har jo av og på knapp på fjernkontrollen Hmm viftestøy hører jeg ikke da den står under tv... men llitt viftestøy er da men ikke mye ....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare det at den gamle Sony 730 dvd'en min klarte å slå seg av når den ikke hadde noe å gjøre...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen andre som synes synes det går jævlig tregt å spole i filmer (både dvd og bd)? Tar også lang tid før man får opp et nytt bilde over hvor man er i filmen.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frezzaldo
    Er det noen andre som synes synes det går jævlig tregt å spole i filmer (både dvd og bd)? Tar også lang tid før man får opp et nytt bilde over hvor man er i filmen.
    Hva er jævlig tregt å hva er du vandt til.
    Spilleren spoler ca 1 minutt Blu Ray disc spilletid på ca 2 sekund
    (10 minutter spilletid spoles på ca 20 sekunder )
    (30 minutter spilletid spoles på ca 60 sekunder )

1time 30 minutter spilletid spoles på ca 3 minutter

Er dette tregt ? jeg mener det er ok men vet ikke hva du sammenligner med å tider disse spillerene spoler med

>>3 (X 120 ) << 3 ( X 120 ) er vel spillens max spoling oppgitt til

At nytt bilde tar tid har jeg aldri registrert.
    Nå har jeg 550 men den burde være lik 350 på disse punktene

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Hva er jævlig tregt å hva er du vandt til.
    Spilleren spoler ca 1 minutt Blu Ray disc spilletid på ca 2 sekund
    (10 minutter spilletid spoles på ca 20 sekunder )
    (30 minutter spilletid spoles på ca 60 sekunder )

1time 30 minutter spilletid spoles på ca 3 minutter

Er dette tregt ? jeg mener det er ok men vet ikke hva du sammenligner med å tider disse spillerene spoler med

>>3 (X 120 ) << 3 ( X 120 ) er vel spillens max spoling oppgitt til

At nytt bilde tar tid har jeg aldri registrert.
    Nå har jeg 550 men den burde være lik 350 på disse punktene
    Enig med deg i dette,min erfaring er at denne spilleren er topp på alle punkter!!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frezzaldo
    Tar også lang tid før man får opp et nytt bilde over hvor man er i filmen.
    Mulig jeg tolket feil da jeg svarte ikke problem.
    Er det at bilde på en måte hopper under rask spoling du kanskje mener?
    Tror jeg det har med overføringshastighet under spoling.
    Blu Ray spilleren vil gi deg bilder i intervaler sett i forhold til spolehastighet for spoling med kontinuerlig bilde tror jeg blir umulig med BD film og spilleren er laget for spolefunksjon for alle formater å ikke andre spolefunksjoner for DVD.
    (spolefunksjon og intervaller er laget for BD film og vil da også fungere slik med DVD)

Tenkt problem (tallene er ikke 100% å lar seg heller ikke regnes ut helt eksakt men prøver å vise hvorfor spoling med konstant bilde ikke går)
    (kanskje noen har en eksakt løsning/forklaring)

Om du skulle hatt kontinuerlig bilde under spoling med BD film ville det bety en utrolig overføringshastighet .

Lyden vil ukodet (LPCM) eller decodet kunne ha en max utgangshastighet på ca 27 Mbps ut fra spilleren

Bide (video) ligger jo som codec på BD plate.
    (jeg har lest at DVD MPEG2 oppløsning 720 x 576 kan ha så stor utgangshastighet i data som ca 100 Mbps (som MPEG2 codec før utpakking i spiller har jo DVD video vanligvis en bitrate på 6-8 Mbps) (+ lyd )

Tar man da en Blu Ray film i samme MPEG2 codec som et eksempel
    (noen BD filmer har MPEG2 ---1080p er 5 x så mye info som DVD oppløsning)
    så tipper jeg (finner ingen info om det) at etter BD filmen i MPEG2 er decodet og skal ut fra spilleren har en video utgangshastighet på 500 - 1000 Mbps
    (tall blir max da hastigheter er variable ut fra om hvor mye informasjon bilde har men man må jo bygge spillere og funksjoner ut fra max)

Tar man feks 500 Mbps video + 27 Mbps lyd overføres 527 Mbps totalt fra BD spiller over HDMI
    Når du spoler 1 minutts spilletid BD film på 2 sekunder vil dette kunne bli over 15 000 Mbps som overskrider spesifikasjoner til HDMI som da gjør at spoling med kontinuerlig bilde blir for høy hastighet å derfor er spole funksjonen delt inn i feks bilde klipp hver 10 , 30 , 120 sekund for å vise hvor du er i filmen.

Dette var et MPEG2 eksempel men feks ved MPEG4 som er på mange BD filmer blir hastighet enda høyere .

Jeg vil også tro at spolefunksjon og overføringshastighet BD spiller ved å kunne valgt kontinuerlig bilde er valgt bort siden mange sitter med TV/Projector med HDMI inngang med ofte lavere spesifikasjoner en HDMI 1.3 (som kanskje kunne fungert til spoling med kontinuerlig bilde)

Om endel år så vil man sikkert ha spoling med kontinuerlig bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet litt spoling nå. Dere har kanskje rett i at den er ikke så veldig treg å spole, men den oppdaterer bildet ca. hvert 1,5 sek. Noe som virker veldig tregt. I tillegg, hvis du ønsker å spole fortere så oppdateres ikke spolehastigheten på skjermen før neste bildeoppdatering. Noe som gjør at man blir sittende å trykke villt på kontrollen for å få den til å spole fortere, og som får det hele til å kjennes enda tregere ut.
    Hygen du er sikkert inne på noe der. Det er jo sykt mye data som skal overføres og vises korrekt. Vet ikke hvordan andre spillere er på dette området. Uansett så er jo dette ikke akkurat et veldig stort "problem".

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har kjøpt denne spilleren hos Komplett (eller en annen norsk butikk: Jeg regner med at modellene er like) og som kan bekrefte at spilleren har komponentutganger? (ikke scart?)

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, den har komponentutgang.

Newcomer BigH sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Tidligere fikk jeg hjelp av hygen som hjalp meg.
    Forsterkeren min står på "straight" ...

Jeg bruker oppsettet til Michael1. Hver gang jeg starter BD film starter den opp i Dolby Digital på min Yamaha receiver. Må velge True HD manuelt hver gang på min S350. Finnes det en mulighet for å få True HD som "default"?

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigH
    Jeg bruker oppsettet til Michael1. Hver gang jeg starter BD film starter den opp i Dolby Digital på min Yamaha receiver. Må velge True HD manuelt hver gang på min S350. Finnes det en mulighet for å få True HD som "default"?

Den oppsett du bruker er fra hygen... min starter også i dolby digital men det er bare ett \tastetrykk så er den på true hd

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Michael skrev helt tilbake i tråden at denne er sonefri for dvd.

Er den sonefri i det du pakker den ut av esken?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd er forvirrende på BD disc for mange.
    Det er ingen automatikk til lydspor men spilleren vil normalt starte på lydspor 1 på plate.

De fleste plater er produsert med beste lyd på spor 1 men særlig Warner kan ha det beste sporet som nr 2.

Forvirrende ? Jeg vet enormt mange "BD nybegynnere" som spillte Batman Begins som en av sine første plater spillte den av med Dolby Digital 5.1 siden Dolby ThrueHD ligger som spor 2 på disc

Noen få Filmer og lyden som vil startes om man ikke aktivt selv går inn i menyer og setter lyd man ønsker eller bruker audio knapp på fjernkontroll for raskt swiche gjennom sporene for å finne beste valg .

Tallene 1 - 2 - og 3 som er helt til venstre nedover er rekkefølge de ulike lydspor ligger på BD disc
    (jeg har tatt med de viktigste å ikke alle audio spor man kan finne på de ulike disc))

Den siste revejakta
    1 -> Dolby Digital 5.1 - vil avspilles ved start av disc
    2 -> DTS HD MA

ZZ Topp
    1 -> Dolby Digital 2.0 - vil avspilles ved start av disc
    2 -> Dolby Digital 5.1
    3 -> DTS HD MA

Independence Day
    1 -> DTS HD MA - vil avspilles ved start av disc
    2 -> Dolby Digital 2.0

Batman Begins
    1 -> Dolby Digital 5.1 - vil avspilles ved start av disc
    2 -> Dolby ThrueHD

Indiana Jones , Kindom of ...............
    1 -> Dolby ThrueHD - vil avspilles ved start av disc
    2 -> Dolby Digital 5.1

Master og Commander
    1 -> DTS HD MA - vil avspilles ved start av disc
    2 -> Dolby Digital 5.1

Hancock
    1 -> Dolby ThrueHD - vil avspilles ved start av disc
    2 -> Dolby Digital 5.1

Dumt at BD disc ikke har en standard for hvordan lyden legges inn (rekkefølge)
    så man altid får best lyd uten valg eller tanke på hvem spor det er på plate.

usikker men de som har prøvd mange ulike plater og bitstream kan vel forklare om beste lyd automatisk blir valgt ved enkelte utgivelser (ikke alle) selv om den ikke ligger som spor 1
    __________>

Om en BD spiller eller reciver altid vil kunne ta ut beste lyd selv om det ikke ligger som spor 1 på BD disc.
    (jeg tror ingen spillere / recivere automatisk henter beste lyd når den ikke ligger som spor 1 på disc)
    Unntaket må være om strukturen på BD meny/info kan tillate at beste lyd velges (når reciver er motakelig for dette) ved en HDMI handshake mellom spiller og reciver.
    Dette vil da ikke bero på spiller eller reciver automatisk velger beste lyd men at BD disc er bygget slik at den tillater beste lyd velges å BD spiller sender det.

BD spiller innstillinger enten det er Sony eller andre kan ikke velge lydspor ut fra kvalitet disc men bare du som bruker kan sette spilleren for mulighet til beste lyd eller reduksjoner .

DVD har også vært slik at beste lyd ikke blir automatisk valgt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk spilleren i dag , og jeg lurer litt på en ting , er det meninga at man skal kunne se pixlene osv på tven , nå vet jeg ikke om tven er 100 kalibrert , men har brukt en oppskrift på ifra forumet her på tven ( samsung le46a866 ) men jeg føler liksom ikke at jeg får utnyttet dette skikkelig , noe formeninger om noen nybegynner tabber eller noe slikt jeg kan ha gjort ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal se pixlene skal du være bra nærme.
    Må være på ca- 1m avstand til min HDready 50" skjerm for å se pixlene på den
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter ca 2,30m

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg ikke tjangs å se pixler på Panasonicen med Sonyspilleren innkoblet. Ikke med noen andre spillere heller fo rden del.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men er bildet ditt sylskarpt hele tiden ? jeg føler det er litt støyete og grumsete.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •