Sony Bdp S350 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 103

Tråd: Sony Bdp S350

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Helgeo
    Hei,
    Noen som kjenner til dette produktet som selges på Lefdal og sikkert flere steder?
    Sony Blu-ray hjemmekino

Er selve spilleren en helt vanlig s350?
    Hvor bra fungerer egentlig virtual surround?

Bør jeg heller starte en egen tråd på dette spørsmålet? :wink:

Helge

Det ser ut som 350 BD ... Men er litt usikkert om det vil gir deg den lydopplevesen som du ønsker. Kanskje lyden er det første filmer for deg spennende , men ville antar at du ønsker mer etterhvert. Selve spiller ligger vel rundt 2300kr, så da koster deg det små høytaler rundt 1700kr.Så du for det du betaler..Men er dette tenkt som midlertidlig løsning , kan du bruke BD spiller ved et annet oppsett senere ..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er om det er mulig å gå inn i BD-live uten å måtte starte det opp igjennom en BD film? Trodde at det var noe man kunne få tilgang til igjennom hovedmenyen.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er det atter ny oppdaterings vers til denne spillern vår!!Fikk beksjed på skjermen da jeg satt på spillern!! Og den nye versjonen er 07.4.015 good luck

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Da er det atter ny oppdaterings vers til denne spillern vår!!Fikk beksjed på skjermen da jeg satt på spillern!! Og den nye versjonen er 07.4.015 good luck
    Forbedrer BD-Java-kompatibilitet å øke interaktiviteten med noen BD-ROMer.
    Forbedrer BD-Live Performance for å øke interaktiviteten

(ingen DTS HD MA decoding for de som lurer på det)

Godt å se Sony aldri trenger kritiske oppdateringer

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikke beskjed på skjermen enda det står haket av for at den skal gi beskjed. Gikk på nettverks oppdatering og da kom den. Dette er virkelig en fin måte å oppdatere på. Den andre spilleren jeg har er en Panasonic uten nettverks kontakt og den må oppdateres via CD plate som må brennes først. Dette er vesentlig enklere.:-D

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Helge
    Jeg fikk ikke beskjed på skjermen enda det står haket av for at den skal gi beskjed. Gikk på nettverks oppdatering og da kom den. Dette er virkelig en fin måte å oppdatere på. Den andre spilleren jeg har er en Panasonic uten nettverks kontakt og den må oppdateres via CD plate som må brennes først. Dette er vesentlig enklere.:-D
    Dette har du helt rett i,utrolig enkelt og greit med sony,s updates!! Dette er en topp spiller! ;=)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min oppdatert 8) 9 små filer ...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonefri DVD, enkelt?

Jeg ser at brukeren knutd hevder dette er enkelt. Jeg kjøpte en Sony BDPS 550 som viste seg å være låst til Sone 1. Jeg leste på forumet for denne at en bruker hadde funnet en prosedyre for 550 her i dette forum. Det eneste jeg har funnet er en kompleks prosedyre med en "allround" remote kontroll, hva nå det måtte være. Samtidig leser jeg at noen har fått dette utført på en Somy butikk i Oslo. Eller Knutd med fjernkontrollen. Finnes det noe enklere enn ballett med den spesialiserte fjernkonrollen?

-ben tore

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som nevnte her i begynnelsen av tråden at man måtte ha usb stick for å oppdatere via nettverk.

Men av en eller annen grunn fikk jeg ikke med usb-stick med min spiller men fikk fint til å oppdatere uten.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorgenask
    Noen som nevnte her i begynnelsen av tråden at man måtte ha usb stick for å oppdatere via nettverk.

Men av en eller annen grunn fikk jeg ikke med usb-stick med min spiller men fikk fint til å oppdatere uten.
    Samme erfaring har jeg gjort. Så spørsmålet er: Når man gjør nettoppdatering uten USB-stick i spilleren, er den da Profile 2.0?
    Hvordan ser man om spilleren kjører profile 2.0?

Newcomer Musashi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vil ikke være profil 2 før du setter inn USB-minne, fordi definisjonen av profil 2 blant annet krever at spilleren har minst 1 GB lokal lagringskapasitet. Dette kan du lese om her Blu-ray Disc - Wikipedia, the free encyclopedia

Det er ikke riktig at du må ha USB-minne for å kunne oppgradere via nettverk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Musashi
    Den vil ikke være profil 2 før du setter inn USB-minne, fordi definisjonen av profil 2 blant annet krever at spilleren har minst 1 GB lokal lagringskapasitet. Dette kan du lese om her Blu-ray Disc - Wikipedia, the free encyclopedia

Det er ikke riktig at du må ha USB-minne for å kunne oppgradere via nettverk.

Ok, så i det øyeblikk jeg setter inn i USB-minne så er den profile 2.0 uten at jeg trenger å gjøre noe mer?
    Hvordan kan jeg enkelt teste noe profile 2.0 funksjonalitet?

Newcomer Musashi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du setter inn en plate med BD-Live (f.eks. Iron Man eller Tropic Thunder), og BD-Live fungerer, så er spilleren din profil 2.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet med sikkerhet hvordan man setter 350 spilleren til kun å sende bitstream ut til recieveren via HDMI ? og da mener jeg også Dolby TrueHD.
    Spiller vel kanskje mindre rolle men vil at recieveren skal gjøre jobben og at jeg kan se på displayet på forsterkeren hvilket lydformat som spilles.
    Er på vei til å kjøpe meg en onkyo tx s606.
    Det jeg altså er ute etter er å "slå av" all dekoding i spilleren og kune dekode i onkyo forsterkeren.
    Er det som noen nevner i denne (eller en annen tråd), denne "BD Audio Setting" til "Direct" som gjør susen ? eller dekoder den trueHD i spilleren da og ?

MvH Jørgen !

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om reciver skal mota bitsream eller multichannel PCM velger du det i reciveren

når du har lagt til rette med innstillinger i BD spiller for at lyd skal sendes med HDMI
    Lydutgangsprioritet som HDMI
    Lyd HDMI ---->auto

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det nytter jo ikke å velge hva en reciever skal motta når avspilleren sender ut noe. jeg mener hvordan få BDP-S350 til å kun sende ut bitstream uansett og overlate dekodingen av trueHD og Master Audio til recieveren.

Mulig jeg missforstår deg her men
    du får tilgi meg det ! hehe

Vil den ved "lyd HDMI auto" dekode Dolby TrueHD eller sende ut som Bitstream ... eller begge deler samtidig ettersom du foreslår å velge i recieveren ?

MvH Jørgen!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere fikk jeg hjelp av hygen som hjalp meg.
    Forsterkeren min står på "straight" ...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorgenask
    det nytter jo ikke å velge hva en reciever skal motta når avspilleren sender ut noe. jeg mener hvordan få BDP-S350 til å kun sende ut bitstream uansett og overlate dekodingen av trueHD og Master Audio til recieveren.

Mulig jeg missforstår deg her men
    du får tilgi meg det ! hehe

Vil den ved "lyd HDMI auto" dekode Dolby TrueHD eller sende ut som Bitstream ... eller begge deler samtidig ettersom du foreslår å velge i recieveren ?

MvH Jørgen!
    Det er ingen innstilling for bitstream eller LPCM ved HD lyd på en S550 /S350
    (det er det på enkelte BD spillere men din recivers innstillinger avgjør hva du ønsker å ta imot)
    Viktig er det at reciver har alle innstillinger til DRC , lyddemping osv til bitstreamet HD lyd)
    Bitstream vil gi en kraftigere lyd volum messig men inneholder ikke flere lyder , kvalitet på lyden men bitstream anbefales fremfor PCM (mpcm/lpcm)

En Sony BD handshake din reciver som vil si den gir fra seg i forhold til hva reciver tar imot (kommunikasjon mellom de)
    så den sender ikke både bitstream og multichannel pcm samtidig men hva din reciver skal ta imot

Det er ingenting feil eller bakdeler med at du ikke velger bitstream HD lyd eller ikke ut fra Blu Ray spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for mye god informasjon Hygen!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått 606'en og det funker som bare det nå bitstreamer sonyen alt av lyd (bortsett fra PCM lyd selvfølgelig) og lyden dekodes i recieveren.

Takk for hjelpen!

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •