Sony Bdp S350 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 103

Tråd: Sony Bdp S350

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Har Sony noen gang lovet denne oppgraderingen til S350 ?
    Er chipsets i S350 laget til den ekstra decodingen ?

version 010 (forbedring fra 007)
    - Adds BD-Live functionality.
    - Improves BD-Java compatibility to enhance interactivity with some BD-ROMs

version 013 (forbedring fra 010)
    - Improves BD compatibility to enhance interactivity with some BD-ROMs
    Jeg leste det her på forumet at den visnok hadde fått dts hd dekoding etter oppdateringen. Det er onkelen min som har planer om blu.ray spiller men han har kun hmdi 1.2 så han må ha en spiller som dekoder alle formater, pansonic bd-35 blir nok det beste altarnativet da

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Noen som kan bekrefte om s-350 kan dekode dts master hd etter software oppdateringen?
    Fant dette på nett. Kanskje det hjelper deg videre

Utklipp fra linken under:

Begge spillerne takler de nye lydformatene som Blu-Ray formatet gir (Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, og DTS-HD Master Audio), men S550 har i tillegg innebygget dekoding av DTS-HD og gir deg også 7.1 via analoge utganger som altså mangler på S350.

Har du en HDMI-klar receiver/forsterker bør du merke deg dette. Men er du som oss, og har HDMI-inngang på receiveren spiller det altså lite rolle. Da vil du jo bare bruke HDMI-kabelen til lyd og bilde-signalene uansett.

DinSide Bolig - TEST: Blu-ray kupp fra Sony

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen viktige innstillinger når man har koblet S350 sammen med Yamaha RX V663 ? For eksempel for lyd , bilde ? ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony BDP-S350 og HarmanKardon AV-255

Jeg har akkurat anskaffet meg en HarmanKardon AVR-255 og BDP-S350 (multiregion). Dette er både min første surround receiver og første blu-ray spiller, så jeg er helt fersk. Jeg har lest manualer og prøvd å koble, men har litt problemer.
    Jeg har prøvd å koble bare med en HDMI-kabel, det virker jo som det enkleste. Bildet blir helt topp, men jeg lurer litt på lyden. På displayet på AVR-255 kommer det "Multi Ch PCM". Er dette riktig? Filmen jeg spiller står merket "DTS HD Master Audio". Bør jeg kable på en annen måte? Er det noen innstillinger på BDP-S350 eller AVR-255 jeg har gjort feil? Eller er "Multi Ch PCM" som viser i displayet riktig?
    Som dere merker er jeg helt fersk, men håper å få noen gode råd fra ekspertene her så jeg får best mulig utbytte av utsyret!

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av knutd
    Jeg har akkurat anskaffet meg en HarmanKardon AVR-255 og BDP-S350 (multiregion). Dette er både min første surround receiver og første blu-ray spiller, så jeg er helt fersk. Jeg har lest manualer og prøvd å koble, men har litt problemer.
    Jeg har prøvd å koble bare med en HDMI-kabel, det virker jo som det enkleste. Bildet blir helt topp, men jeg lurer litt på lyden. På displayet på AVR-255 kommer det "Multi Ch PCM". Er dette riktig? Filmen jeg spiller står merket "DTS HD Master Audio". Bør jeg kable på en annen måte? Er det noen innstillinger på BDP-S350 eller AVR-255 jeg har gjort feil? Eller er "Multi Ch PCM" som viser i displayet riktig?
    Som dere merker er jeg helt fersk, men håper å få noen gode råd fra ekspertene her så jeg får best mulig utbytte av utsyret!
    Har selv denne flotte spillern fra Sony og er super fornøyd,kjøpte den på elnor her i Oslo 2795,-Tok den med på karl johan sonybutikken og de gjorde den sonefri i løpet av få minutter helt gratis!! Meget bra saker,så til oppdateringer,det var en oppdatering tilgjengelig med en gang jeg koblet den til nettet,og bare for få dager siden var det ny oppdatering da jeg satt på strømmen til spillern.D stod da melding at det var ny oppd klar!! Har den tilkoblet til nett hele tiden uten minnebrikke,som jeg kobler til i morgen!!Så langt er jeg meget godt fornøyd!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer det at denne spilleren presterer så dårlig på dvd avspilling som lydogbilde kom frem til i sin test den 12-08-08?

blir bruken min fremtidige br til mye titting på vanlig dvd så da er det vel utelukket og kjøpe denne

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det gjør det ikke. Syns at spilleren leverer det han skal levere. Sony vant i hjemmekino testen på 2 meget gode spiller framfor alle andre. Her kan du lese litt selv om spilleren. Dette kan du også lese om i bladet hjemmekino , desember 2008 utgave...

Info:
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Sony BDP-S350

Terningskast:
    Hjemmekino.no - Anbefalte hjemmekinoprojektorer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony BDP-S350 og HarmanKardon AV-255

Sjekk bruksanvisningen som fulgte med spilleren. Du må sette menyene slik at du sender bitstream til receiveren. Akkurat dette "problemet" er beskrevet under feilsøking i bruksanvisningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    Sjekk bruksanvisningen som fulgte med spilleren. Du må sette menyene slik at du sender bitstream til receiveren. Akkurat dette "problemet" er beskrevet under feilsøking i bruksanvisningen.
    Takk, jeg skal sjekke det!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Tok den med på karl johan sonybutikken og de gjorde den sonefri i løpet av få minutter helt gratis!!
    Men fikk du den bare sonefri på DVD eller multiregion Blu-Ray også? Min er både sonefri og Multiregion (men ikke gratis....)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cosworth23
    stemmer det at denne spilleren presterer så dårlig på dvd avspilling som lydogbilde kom frem til i sin test den 12-08-08?
    Jeg var også redd for dette, men min nye BDP-S350 viser DVD med minst like god kvalitet som mine 2 Sony DVD spillere.:-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men fikk du den bare sonefri på DVD eller multiregion Blu-Ray også? Min er både sonefri og Multiregion (men ikke gratis....)

Hva koster det for å gjøre den sonefri på Blu Ray ?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    Har nå fprsøkt å oppgradere via CD, men det funker ikke. Jeg lastet ned siste firmware (013), brant iso-filen ut på CD-R iht til oppskriften (bla kuttet ut multi-session ved brenning). Setter inn CDen i spilleren, CD blir tydeligvis lest, men ingenting skjer. Spilleren viser menyvalget FotoCD, men ingenting skjer. Har forsøkt med brenning 2 ganger til ulike CDer, fortsatt uten resultat. Spilleren har fortsatt firmware 009 som da den ble kjøpt på Elkjop tidligere i uka.
    Du laster ned programvaren lettest ved og koble spillern direkte til nettet med en nettverkskabel!!Det er en egen meny for dette,og da går det uten problemer

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For og være helt ærlig er jeg ikke helt sikker,men regner jo med at den er sonefri på både dvd parten og blue ray!!Har sjekka dvd sone 1 og det er toppers,men har foreløpig ikke sjekka blue ray,men gir kjapp tilbakemelding soon

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    For og være helt ærlig er jeg ikke helt sikker,men regner jo med at den er sonefri på både dvd parten og blue ray!!
    Jeg tviler på det. Sonefri DVD gjøres lett vha. en fjernkontroll, mens multiregion Blu-Ray medfører hardware modifisering (en ekstra chip). Det tar både tid og koster penger.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    **feilpost**

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter den siste oppdatering tilgjenglig på sony s 350 skal det stå programvareversjon 07.4.013

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PCM-lyd?

Har akkurat kjøpt BDP-350 og synes den er fin. Har en Pioneer AX4- reciever som er to år gammel. I displayet på denne står det PCM(ikke dolby digital som før i tida med vanlig dvd..). Skla jeg være fornøyd med det? Vet at recieveren ikke er helt moderne, men trenger å vite at jeg har best mulig lyd.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nohr
    Har akkurat kjøpt BDP-350 og synes den er fin. Har en Pioneer AX4- reciever som er to år gammel. I displayet på denne står det PCM(ikke dolby digital som før i tida med vanlig dvd..). Skla jeg være fornøyd med det? Vet at recieveren ikke er helt moderne, men trenger å vite at jeg har best mulig lyd.
    Det betyr bare at det nå er spilleren din som dekoder signalene og sender til receiveren som PCM. I teorien skal resultatet være det samme. Ellers må du sette innstillingene i spilleren til å sende signalene til receiveren som bitstream. Da vil det stå Dolby Digital i receiveren og den vil dekode signalene. Men receiveren din kan vel ikke dekode True HD, så da må uansett spilleren dekode dette signalet. Jeg har ikke spilleren selv (men snart ), så jeg vet ikke om du kan stille den til å dekode True HD og sende resten som bitstream. Ulempen med ditt oppsett er jo at du går glipp av DTS HD Master Audio, da hverken S350 eller receiveren din kan dekode det signalet. Ideelt sett skulle du hatt S550 eller en nyere receiver som kunne dekodet det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk!

Er ikke fanatisk true-HD opptatt. Syns dette låter fint!

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •