Panasonic eller Sony blu-ray? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer dznyboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.
    Det står ikke noe om at crossover er 100hz i bruksanvisningen, og jeg mener å ha lest på forumet at det var sony 550 som hadde en bekreftet xover på 100hz.??

Jeg synes også bildet på bd55 er litt mørkt.
    De er ikke det om du spiller dvd på den,men når man spiller blu.ray.

Jeg har satt bildejusteringen på bd55 på "user" på blu-ray,og satt opp brightness 3,hakk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videre

Liker at spillern tar SD minne kort inn i seg selv (usynlig). Samsungen stakk det ut en minne pinne bak.

Skulle ønske det var et hakk til på dimming av tidsteller i front. Men er ok.

Firmware update gikk strøkent når jeg putta inn nettverkskabel. Oppgraderte direkte fra nett.

Selve drevet er mer stillegående enn samsung drevet når en skipper til neste track etc.

Men tror det finns en vite i denne spillern, hørte den så vidt i stad når jeg satte inn en plate så ble den stille igjen.

Virker ut som spillern er en tanke tregere på å starte enn Samsungen. Ikke så mye.

Tror ikke det er så lett å se forskjell på 52" på 3-3,5 meter avstand med tanke på bilde kvalitet og 1080p i 24Hz. Må sikkert nærmere skjermen.

Merker overhodet ikke noe teng til hakking lenger dette er meget positivt. Selv om amp (100 montion plus) står til off. Når jeg så dette på samsung spillern hjalp det å sette amp til low på tv.

Så mamma mia enda en gang og kvaliteten er fantastisk.

Spoling må nevnes, 2x speed er bra da får en med lyd. Skal en spoole fortere så er det en dårligere måte enn samsungen syns jeg.

Så langt vil jeg si meg fornøyd. DVD er ikke testet enda. Men det er vel her spillern skal gjøre det stort.

Ellers savner jeg informasjon (bitrate) om lyd sporet som spilles. Dette hadde jeg på den gamle ps3en, dette har vel sony spillerne. Samsungen hadde heller ikke det.

Source Direct som jeg har sett på fadern sin S300 hadde også vært fint, men mangler. Kanskje ikke nødvendig da denne spillern sikkert gjør en bedre jobb på deinterlacing av 1080i materiale til 1080p enn tven.

Liker fjernkontrollen bedre enn samsungen. Eneste se opp for functions knappen når du spiller blu-ray, da er det bye bye til filmen du ser på.

Hvis det er en forbedring i lyd må det ligge i mer bass, kanskje mer markert, kontrolert. Ikke glem å gjøre innstillingene som står på side 17 i den engelske manualen hvis du skal bitstreame hd lyd (en ikke logiske innstiling som må gjøre, skru av bd-video secondary audio). Litt vanskelig å ta utifra hukomelse. Har allerede pakka ned samsungen, skal bli en julegave.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått bestilt Sony BDP-S550 i dag . Bestilte spilleren i en butikk som mente de kansje kunne få spilleren inn før jul viss eg var litt heldig Eg får i allefall spilleren mellom jul og nyttår og tar det bare som en bonus viss eg får den før jul Eg tok valget litt ut i fra pris og att det var lys i fjernkontrollen på Sonyen. Eg har også lest en del her på forumet og selvfølgelig tatt det litt med i vurderingen også selv om eg har fått inntrykk av att Panasonic DMP-BD55 og Sony BDP-S550 er gode spillere begge to

Har bare 5.1 oppsett foreløbig så nå må eg kjøpe 3 sett med kabler som eg skall bruke fra multi utgangene fra spilleren og inn på multikanalene på reciveren. Noen som har forslag til kabler som er gode, men samtidig ikke koster alt for mye?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis Asfalt med Sony

Hei, og gratulerer med en flott spiller (bestilling i allefall ).
    når det gjelder kablene kjøpte jeg 2 sett med 3 stk på Clas Ohlson, og de gir bra lyd. Muligens andre er bedre, men de virket solide o hadde grei pris.
    eneste er at de fæltes litt "løse" i pluggene i forhold til Monster cabler (som jeg bruker på SPDIF.
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Har endelig fått bestilt Sony BDP-S550 i dag . Bestilte spilleren i en butikk som mente de kansje kunne få spilleren inn før jul viss eg var litt heldig Eg får i allefall spilleren mellom jul og nyttår og tar det bare som en bonus viss eg får den før jul Eg tok valget litt ut i fra pris og att det var lys i fjernkontrollen på Sonyen. Eg har også lest en del her på forumet og selvfølgelig tatt det litt med i vurderingen også selv om eg har fått inntrykk av att Panasonic DMP-BD55 og Sony BDP-S550 er gode spillere begge to

Har bare 5.1 oppsett foreløbig så nå må eg kjøpe 3 sett med kabler som eg skall bruke fra multi utgangene fra spilleren og inn på multikanalene på reciveren. Noen som har forslag til kabler som er gode, men samtidig ikke koster alt for mye?
    GRATULERER!
    Kjøp deg ett par rimelige sett med kabler.Se opp for kabelnisser;-) Pengene du får til overs (om noe) kan du kjøpe julepresanger for.?
    God jul.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips bblag99

Litt langt å kjøre til Clas ohlson for min del så da går vinningen opp i spinningen

Takker deg altec for ett godt råd

Ønsker ikke å legge for mye penger i kabler, men kjøpe noen rimelige i en butikk i nerheten. Tror ikke det har noe hensigt å kjøpe "dyre" kabler for å koble spilleren sammen med reciveren via multi utgangen. Ikke så mye å hente på dyre kabler til desse multi utgangene tror eg Hører neppe stor forskjell på dyre kabler i forhold til kabler av den mer rimelige sorten til denne oppgaven. ( Men eg kjøper ikke desse skrøpelige skolissekablene heller :wink: Penger som blir til overs i forhold til dyre kabler kommer godt med nå til jul

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skreiv svar til dere begg bblag99 og altec i innlegget over

Vill også takke alle dere andre også for innleggene deres om erfaringer og tips

Skall komme med tilbakemeldinger når eg får spilleren

Dere må gjerne komme med flere tips og erfaringer som kan hjelpe andre med valg av sin første blu-ray spiller.

Det er også greit å utveksle erfaringer som handler om bruk og problemløsninger på begge spillerne (Sony BDP-S550 og Panasonic DMP-BD55) slik att vi kann lere av hverandre viss det er noe noen lurer på

Lere av hverandres erfaringer enkelt og greit GOD JUL

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dznyboy
    Hei.
    Jeg har satt bildejusteringen på bd55 på "user" på blu-ray,og satt opp brightness 3,hakk.
    Det føles mer som contrast +3 og brightness +3. Merkelig at det skal være så stor forskjell. Den er helt tydelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så akkurat Planet Earth blu-ray på spillern. Og nå syns jeg den var grei i Normal mode (altså uten økt brightness og contrast). Må bare si at bilde er helt sinnsykt rått.

Har bestemt meg for at jeg beholder BD35.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •