Hjelp til valg av blu-ray spiller! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På Tv sendinger i dekoder så synes jeg 1080i er best.
    På dvd så varierer det litt, man må føle seg frem. Noen ganger er det helt perfekt i 1080p 24, mens andre ganger i litt gamlere filmer osv så er det bedre med lavere oppløsnin. Selv så er jeg litt tilhenger av å kjøre laveste oppløsning i dvd for å få et mest naturlig bilde, men blurayspillerne er faktisk så bra på å oppskalere i forhold til de gamle dvdspillerne at jeg også ofte ser dvd i 1080p nå for tiden.
    Bluray kjører jeg alltid i 1080P 24p.

Det som er så veldig bra med akkurat den tvn vi har er at den spiller 1080P FEILFRITT og har perfekt fremvisning av 24p. Det gjør at filmbildet rett og slett blir helt nydelig.
    Det er egentlig veldig bra siden mange andre skjermer som er dyrere hakker mye i 24p.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD delen til min Samsung1500 sluttet å virke igår. Drev å testet dvder og kvalitet på framvisning. Så dagen etter når jeg skulle prøve en ny dvd så streiket den. Ville ikke lese dvd, stod bare NOdisk. Bluray og cd virket fortsatt.

Dro ned til hifiklubben og de var greie sa at jeg bare kunne bytte den inn mot en annen spiller. Noe som egentlig passer meg HELT greit når jeg allikevel i nærmeste framtid har tenkt litt på å skaffe meg en spiller med fler innstillinger og kanskje litt bedre dvd.
    Så nå slipper jeg å selge bluray med tap siden jeg får alle pengene tilbake...
    HURRA..

Da står det mellom Denon1800, Sony350 og Sony550.
    Det er fare for at valget faller på Denon1800.

Men noen som vet noen forskjeller på Sony og Denon?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    På Tv sendinger i dekoder så synes jeg 1080i er best.
    På dvd så varierer det litt, man må føle seg frem. Noen ganger er det helt perfekt i 1080p 24, mens andre ganger i litt gamlere filmer osv så er det bedre med lavere oppløsnin. Selv så er jeg litt tilhenger av å kjøre laveste oppløsning i dvd for å få et mest naturlig bilde, men blurayspillerne er faktisk så bra på å oppskalere i forhold til de gamle dvdspillerne at jeg også ofte ser dvd i 1080p nå for tiden.
    Bluray kjører jeg alltid i 1080P 24p.

Det som er så veldig bra med akkurat den tvn vi har er at den spiller 1080P FEILFRITT og har perfekt fremvisning av 24p. Det gjør at filmbildet rett og slett blir helt nydelig.
    Det er egentlig veldig bra siden mange andre skjermer som er dyrere hakker mye i 24p.

Eg også har dekoderen innstilt på 1080i og synes det er glimrende bildekvalitet

har fått ett par tips på tråden "Sony BDP-S550" også.

Skall prøve meg frem litt når eg får spilleren Håper eg får spilleren idag Nå er klokken 05:37 og eg får ikke sove fordi eg er så spent og ivrig etter å få prøve spileren. Det er min første blu-ray spiller så eg gleder meg til å se bildekvaliteten på BD og DVD på blu-ray spilleren

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD delen til min Samsung1500 sluttet å virke igår. Drev å testet dvder og kvalitet på framvisning. Så dagen etter når jeg skulle prøve en ny dvd så streiket den. Ville ikke lese dvd, stod bare NOdisk. Bluray og cd virket fortsatt.

Dro ned til hifiklubben og de var greie sa at jeg bare kunne bytte den inn mot en annen spiller. Noe som egentlig passer meg HELT greit når jeg allikevel i nærmeste framtid har tenkt litt på å skaffe meg en spiller med fler innstillinger og kanskje litt bedre dvd.
    HURRA..

Det var jo hell i uhell Ikke ofte man faktisk blir glad når noe slutter å fungere

Eg har som sagt ingen erfaringer med blu-ray spillere, men ønsker deg lykke til med valg av ny spiller:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HURRA..

Ikke vet jeg noe om Denon 1800, men kanskje den er nokså lik 2500BT?

De har en test av storebror her: Test av Panasonic DMP-BD55 - Tester - Lyd og Bilde

Siden S350 er lik S550 i bildekvalitet, og BD35 er lik BD55 kan det jo være at det samme gjelder for Denon?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har hørt så er vel kanskje begge spillerne mer lik Panasonic55
    De har jo Panasonic bluray chipen.

Det jeg lurer mest på er hvordan den er på dvd, hva i all verden bruker den for noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har hørt så er vel kanskje begge spillerne mer lik Panasonic55
    De har jo Panasonic bluray chipen.

Det jeg lurer mest på er hvordan den er på dvd, hva i all verden bruker den for noe?
    Da er den vel nokså lik panasonicen på dvd også?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, vel er ikke sikker på om bluray og dvd avspilling akkurat er det samme. Tror bare det er oppskaleringsdelen som er den samme. Er iallefall en veldig forskjellig prosess virker det som bluray og dvd delen.

+ Dette med at bluraydelen i min Samsung1500 virker sammen med cdlyd, mens dvd delen er helt kaputt....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •