Gammel CD-spiller vs ny multispiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Claus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gammel CD-spiller vs ny multispiller

Fikk nylig tilbake min gamle og gode CD-spilller. Forespurte Hifi-klubben om hvordan denne i dag vil stå seg i forhold til Denons kritikerroste DVD 2900, fikk dette svaret:

"Hei Claus!

Jeg diskuterte dette litt med en kollega, og vi måtte vel igrunnen konkludere med at ved CD-avspilling er nok DCD-S10 og DVD-2900 ganske like. DVD-2900 har jo i tillegg så mye mye mer å tilby, så alt i alt får man mer for pengene i en DVD-2900".

Med vennlig hilsen
    Kenneth
    Hi-Fi Klubben Online Norge

Er ikke dette ganske oppsiktsvekkende, tatt i betraktning at CD-spilleren ble kjøpt i 96'?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er også noe jeg har lurt litt på. Er det virkelig så stor forskjell i avspilling av cder mellom dvd og cd spillere? Sitter selv med en arcam 88+, og er jo fornøyd med den uten at jeg har sammenlignet den med en cd spiller. Er det sånn at en cd spiller til en 5-6000 er bedre på cder en dyrere dvd spiller (arcamen kostet 15.000)???

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det overrsaker meg ikke. Det har skjedd lite på CD-gjengivelse de siste 10-12 årene. Det som har skjedd er småting sammenliknet med 80-tallet.

Jeg skiftet ut min 13 år gamle spiller med en ny i litt høyere prisleie. Forskjellen er som forventet for to nye spilere med tilsvarende prisforskjell. Den gamle er en Philips CD 850 fra 1992, og den nye er en Vincent S3. Hhv 6000 og 9000.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I fare for å gå off topic her, men i disse dager med utenlands handel: fornøyd med vincent cd spilleren? Er det så stor forskjell på cd og dvd spiller at det er en grei invistering å ha begge deler??

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer selvsagt an på hva slags DVD det er snakk om. De nye Linn-spillerne tror jeg ikke bør skape noen bekymring for annet enn lommeboka. Forøvrig er det jo forskjell på om DVD-spilleren er laget for god lyd, godt bilde eller begge deler.

Vincenten min står i et rent stereoanlegg så der er det uaktuelt med DVD. Den spiller imidlertid veldig mye bedre enn den billige Yamaha DVD-en jeg har.

Jeg er vel førnøyd, men ikke overveldet over Vincenten. Vurderer å bytte til en dyrere Marantz dersom den gir meg noe ekstra.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer vel ikke til å sette inn en ekstra cd spiller i anlegget så lenge jeg ikke har ett reint stereo system. Men s3 koster jo "bare" en 248$ og 598 for bedre modeller, men tror nok enn så lenge at arcamen min gjør en god jobb.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •