Test av Toshiba XD-E500 i VG

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Test av Toshiba XD-E500 i VG

Test av Toshiba XD-E500: DVD på steroider - VG Nett om Lyd og bilde

VG slår til med en test som må være et nytt lavmål. Det er vel slik at det er Lyd & Bilde som tester for dem og da er det enda verre.

Selve testen i seg selv reagerte jeg ikke på før jeg leste konklusjonen:
    +
    Sylskarpt DVD-bilde
    Prisen

-
    Mindre detaljer enn Blu-ray
    Støtter ikke HD-lyd

Hvordan kan en DVD spiller få minus for at den har mindre detaljer enn Blu-Ray, eller at den ikke støtter HD-lyd? Blir jo som om alle "vanlige" biler skal få trekk for de er tregere enn en Ferrari......tragisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Test av Toshiba XD-E500: DVD på steroider - VG Nett om Lyd og bilde

VG slår til med en test som må være et nytt lavmål. Det er vel slik at det er Lyd & Bilde som tester for dem og da er det enda verre.
    .
    Og hva menes egentlig med dette?

"De som allerede sitter der med projektor, stor flatskjerm og et fett hjemmekinoanlegg, vil neppe ha særlig interesse eller bruk for Toshibas oppskalerte DVD-spiller. I denne sammenhengen vil Blu-ray-formatets fordeler skinne klart igjennom."

At vi med et bra hjemmekinoanlegg ikke lenger ser på dvd men kun Blu-Ray?

Og de har tydeligvis ikke testet OPPO DV-983H når de kommer med et slikt utsagn;

"XD-E500 er det nærmeste man kommer en DVD-spiller på steroider."

En latterlig test.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VG leser jeg for underholdningsverdien, Lyd og bilde sine tester leser jeg for å ha noe å sammenligne hjemmekino sine tester med. ingen av mediene er aktuelle for å hente god informasjon (lengre) .

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ka er dette for e test ?

Sitat
    "For å sjekke om Toshibas påstander holdt vann, satte vi XD-E500 opp mot en god Blu-ray-spiller, nærmere bestemt Samsungs nye BDP 2500"

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    For "mannen i gata" er det jo en aktuell problemstilling med DVD vs. Blu-ray da. Vanlige folk ser jo egentlig på Blu-ray som noe mas, dårlig utvalg av filmer som også koster mer enn DVD. Når de samtidig skriver at det for folk med projektor osv. ikke er tingen synes jeg faktisk at dette ikke er så gæren journalistikk - gitt at målgruppen da er VGs lesere, selvsagt ikke entusiaster som her inne.....

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at DVD vs Blu-Ray er en aktuell problemstilling for de fleste, men synes fremdeles testen er dårlig. Kritisere en DVD spiller for noe ikke verdens beste DVD spiller engang kan stille opp mot er for dumt.

Blu-Ray er jo et høyoppløst format og kan umulig sammenlignes med detaljnivået for DVD. Nå har ikke jeg mulighet for å spille HD lyd i kinoen enda og har ikke satt meg så veldig inn i det, men såvidt meg forstått kan ikke DVD spille de nye HD lydformatene. Som det også trekkes for

Burde vært merket tydeligere i testen hvis dette var en test for om det var verdt å få seg en Blu-Ray spiller.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Joa, men i markedsorienteringens ånd vil jeg jo si at forbruker bryr seg svært lite om formatet er Blu-ray eller DVD, det de ser etter er jo det som pr. dato er det mest gunstige til deres TV. Når det tas forbehold om at Blu-ray er bedre på projektor samt nyere plasmaer og LCD-TVer sier de vel egentlig at denne spilleren er egnet for de som sitter på en gammal TV og kunne tenke seg en ny DVD-spiller - og hvem er vel egentlig det? SÅ, jeg vil nok si meg delvis enig i at dette er litt lurvete journalistikk - for når du får en ekte Blu-ray for rundt 2000.-, som da både spiser DVD og Blu-ray er det jo virkelig det de aller fleste bør handle - og selv om de jo egentlig sier det (ettersom de fleste av oss tross alt har en moderne flatskjem nå), får en jo ikke inntrykk av det basert på testens heading og hovedlinjer! MEN - lesere, der får de sikkert, både VG og Lyd og Bilde...

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at DVD vs Blu-Ray er en aktuell problemstilling for de fleste, men synes fremdeles testen er dårlig. Kritisere en DVD spiller for noe ikke verdens beste DVD spiller engang kan stille opp mot er for dumt.

Blu-Ray er jo et høyoppløst format og kan umulig sammenlignes med detaljnivået for DVD. Nå har ikke jeg mulighet for å spille HD lyd i kinoen enda og har ikke satt meg så veldig inn i det, men såvidt meg forstått kan ikke DVD spille de nye HD lydformatene. Som det også trekkes for

Burde vært merket tydeligere i testen hvis dette var en test for om det var verdt å få seg en Blu-Ray spiller.

Jeg er einig med deg.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siden Toshiba selv har gått ut i markedsføring og sagt at man ikke trenger Blu-ray spiller siden deres oppskalering er 'så og si like bra', så syns det er helt på sin plass å sammenligne den med en Blu-ray spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Siden Toshiba selv har gått ut i markedsføring og sagt at man ikke trenger Blu-ray spiller siden deres oppskalering er 'så og si like bra', så syns det er helt på sin plass å sammenligne den med en Blu-ray spiller.
    Poenget er at man sammenligner epler og bananer her. Jeg vil tro at de fleste i lang tid fremover kommer til å spille av også dvd-plater, og derfor ønsker en best mulig dvd-avspiller. Og på det området er trolig Toshiba'en - og ikke minst Oppo DV983 flere strå hvassere enn de Blu-ray avspillerne jeg har sett.

Selvsagt blir ikke bildet fra en dvd-avspiller bedre enn Blu-ray. Men å konkludere artikkelen med å si at de som har et bra hjemmekinoanlegg kan nøye seg med Blu-ray og "nest beste" kvalitet når det gjelder dvd, synes jeg er tøv. Selv ønsker jeg det beste på begge områder.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Dette er jeg helt enig i. Selvfølgelig må man sammenligne sutrekoppene fra Toshibas DVD-oppskaleringsspiller når de etter å ha tapt formatkrigen plutselig påstår at det ikke er behov for HD da deres oppskaleringsteknologi gir så og si like godt bilde.. håpløst..
    Det er jo Toshiba selv som forsøker å sammenligne sin oppskaleringsspiller med BD. Da er det ikke rart at testere tar dem på ordet og gjør en slik test..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •