HD opptaker eller HD PVR mottaker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD opptaker eller HD PVR mottaker

Jeg skal kjøpe opptaker.
    Bør jeg gå for en dvd spiller med opptaksmulighet eller canal digital sin hd pvr?
    Har fra før en Denon DVD1930 som snart blir oppgradert med blueray spiller.
    Bilde - Harddisk/DVD-opptaker | Hi-Fi Klubben: SAMSUNG DVD-HR775 DVD-opptaker
    Denne frister veldig. Også en grei pris.

Men jeg er også i det dilemma at jeg har lyst til å bytte ut min Denon AVR4308 med f.eks Pioneer LX81 da denne passer bedre inn i stua (utseendemessig), lydmessig er den vel heller ikke dårligere på mine B&W 683. Om det blir til at jeg kommer til å bytte ut denne så vil jeg heller ha Pioneer opptaker da jeg vil holde meg til minst mulig merker.

Noen gode forslag til mitt dilemma?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epylypzon
    Jeg skal kjøpe opptaker.
    Bør jeg gå for en dvd spiller med opptaksmulighet eller canal digital sin hd pvr?
    Har fra før en Denon DVD1930 som snart blir oppgradert med blueray spiller.
    Bilde - Harddisk/DVD-opptaker | Hi-Fi Klubben: SAMSUNG DVD-HR775 DVD-opptaker
    Denne frister veldig. Også en grei pris.

Men jeg er også i det dilemma at jeg har lyst til å bytte ut min Denon AVR4308 med f.eks Pioneer LX81 da denne passer bedre inn i stua (utseendemessig), lydmessig er den vel heller ikke dårligere på mine B&W 683. Om det blir til at jeg kommer til å bytte ut denne så vil jeg heller ha Pioneer opptaker da jeg vil holde meg til minst mulig merker.

Noen gode forslag til mitt dilemma?
    Hvis du vil ta opp i HD så har du så vidt jeg vet ikke noe valg, da må det bli HD PVR (med forbehold om at DVD opptakere kan ta opp i HD, noe jeg ikke tror de kan). Andre fordeler med HD PVR er mulighet til å ta opp to programmer samtidig, og at du kan legge til opptak direkte fra PVRens programguide.

Dersom du bruker en DVD-opptaker så kan du bare ta opp et program av gangen, og du må passe på at dekoderen er påslått, og at den står på den kanalen du ønsker å ta opp dersom du ønsker å ta opp kanaler du får inn via dekoderen. Ingen mulighet til å ta opp fra flere forskjellige kanaler med mindre du bruker antenneinngangen på opptagerern og analoge signaler.

Alt i alt er det mye enklere og mer bekvemt med dekoder med innebygd opptaker, ala HD PVR.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Hvis du vil ta opp i HD så har du så vidt jeg vet ikke noe valg, da må det bli HD PVR (med forbehold om at DVD opptakere kan ta opp i HD, noe jeg ikke tror de kan). Andre fordeler med HD PVR er mulighet til å ta opp to programmer samtidig, og at du kan legge til opptak direkte fra PVRens programguide.

Dersom du bruker en DVD-opptaker så kan du bare ta opp et program av gangen, og du må passe på at dekoderen er påslått, og at den står på den kanalen du ønsker å ta opp dersom du ønsker å ta opp kanaler du får inn via dekoderen. Ingen mulighet til å ta opp fra flere forskjellige kanaler med mindre du bruker antenneinngangen på opptagerern og analoge signaler.

Alt i alt er det mye enklere og mer bekvemt med dekoder med innebygd opptaker, ala HD PVR.
    Da er det bare å gå igang med å få enda en kabel igjennom 16mm k-rør

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •