"Gruppetest Blue-ray spillere" i bladet Hjemmekino NR.11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 101
    Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Gruppetest Blue-ray spillere" i bladet Hjemmekino NR.11

Tenkte og lage en tråd om denne testen siden blue-ray spillere er liksom i "skuddet" nå fortiden!

Det jeg spess la merke til var komentaren: "S350 er like rask i bruk som S550 og leverer like flott bilde og lyd som nevnte spiller"

Er det rett å slett bare di justerings mulighetene pluss litt ekstra man har med S550?

Da er valget enkelt for meg hvertfall!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, S350 er identisk til S550 med unntak av dekoding av HD-DTS, analoge utganger samt lys i remoten. Trenger du ikke disse tingene er definitivt S350 et godt kjøp!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merket meg at denne testen fikk et litt annet resultat enn tilvsarende test i bladet "what hifi?"

Jeg skal ikke påstå at jeg vet hva som er rett og galt, men stusser litt over at panasonic BD55 som fikk toppscore i "what hifi?" må nøye seg med karakter 4 i "hjemmkino"
    Lurer litt på om det har å gjøre med testmetode, eller kun er avhengig av øyet som ser?
    Litt interessant at det sto et sted i hjemmekino bladet at på Bluray var det nesten ikke forskjell mellom noen av spillerene, mens det sto det motsatte i "what hifi?"

Ellers hadde det vært spennende hvis pioneer BDP 51FD hadde vært med i testen, da den er samme spiller som LX71, men er billigere, og dermed hadde scoret bedre på pris.. Kanskje den hadde stukket av som testens beste kjøp?
    Lurer også på om det ble lastet ned siste firmware på pioneermodellen, da det skal ha mye å si på dvd prestanda fra spilleren.

Nyheter og oppgraderinger vil alltid komme, så samme test om et halvt år har sikkert et helt annet resultat...

Ser absolutt ikke på testen som en fasit, men mer som en veiledning sammen med andre tester. Og uansett om man kjøper Sony, samsung, panasonic eller pioneer gjør man nok et knall godt kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDP 51FD er ikke lik LX71, forskjellige prosessorer til lyd og bilde. Høyere bits på lx71.
    Jeg handlet inn BDP 51FD til svigers da de ønsket nytt anlegg. Koblet denne til deres Pioneer 508xd, det ble et bilde jeg aldri hadde sett maken til. I dag bruker jeg selv PS3 i påvente av lx71, men denne BDP 51FD var så markant mye bedre enn PS3 at jeg nesten ikke trodde det var mulig.
    Lyden på Die Hard i DTSHD var helt nydelig, og som man sier, må oppleves FØR man kan uttale seg for eller i mot

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knusse
    BDP 51FD er ikke lik LX71, forskjellige prosessorer til lyd og bilde. Høyere bits på lx71.
    Jeg handlet inn BDP 51FD til svigers da de ønsket nytt anlegg. Koblet denne til deres Pioneer 508xd, det ble et bilde jeg aldri hadde sett maken til. I dag bruker jeg selv PS3 i påvente av lx71, men denne BDP 51FD var så markant mye bedre enn PS3 at jeg nesten ikke trodde det var mulig.
    Lyden på Die Hard i DTSHD var helt nydelig, og som man sier, må oppleves FØR man kan uttale seg for eller i mot
    Merkelig dette her.Testet 51FD igår og klarer ikke se forskjell på bildet kontra ps3 men synes lyden er i favør ps3 men det er muligens for at utgangs volumet er høyere.ps3 har samme bildekvalitet som s550 og den slo vel 51Fd i test!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det henger sammen med hvilket tv og forsterker man sammenligner med.
    Lyden var markant bedre på Pio enn PS3. Mer dynamikk.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var Pana BD35 og Samsung 1500/2500 med i testen?
    Og PS3, siden det er utgangspunktet mange her har.

Litt småirritert over at det bladet ikke lå i postkassen i dag føler jeg ...

Fikk forresten noe reklame fra Expert i dag, og der var Sony S350 merket med at den hadde fått en 6er i Hjemmekino...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Var Pana BD35 og Samsung 1500/2500 med i testen?
    Og PS3, siden det er utgangspunktet mange her har.
    Ja. Det er de. Fikk samme score på HD bildekvalitet alle sammen da det ikke var mulig å skille.

Syns fremgangsmåten med direkte sammenligning er bra. De fleste testene tar ikke seg slik flid.

I tilegg avviser de tullet fra Lyd og BIlde om at det er forskjellig lydkvalitet på bitstream via HDMI.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ikke fått bladet i posten, litt kjipt , men får ta en ny runde med postmann ( han fikk grisebank da han somla bort luftgitaren som skulle vært med et Pondus i fjor :twisted: )
    Det er vel ikke noen sensajon at forskjellene er små på de spillerene som er nevnt her ( litt mer utstyr ++ som ikke alle har bruk for... )
    Hadde vært greit om Pioneer spilleren hadde vært med ja ( 51 ) men den var ikke tilgjengelig da dette ble gjennomført.

Vi får se om det kommer i morgen :-D

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hey

Har ikke lest bladet jeg heller...

Noen som kan fortelle meg hvilke spillere som var med i testen?

På forhånd takk...

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

550 fremfor 350

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, S350 er identisk til S550 med unntak av dekoding av HD-DTS, analoge utganger samt lys i remoten. Trenger du ikke disse tingene er definitivt S350 et godt kjøp!
    Må også huske på at 350 ikke har bildeinnstillinger som lysstyrke, kontrast, skarphet.....
    Dette er innstillinger som er på 550. Har testet begge to og 550 er et klart bedre valg en 350 hvis en liker å stille litt på bildeinnstillingene. Og hvem gjør vel ikke det
    Når prisforskjellen er så liten som den er så er 550 et klart bedre kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Outbreak1
    Har ikke lest bladet jeg heller...

Noen som kan fortelle meg hvilke spillere som var med i testen?

På forhånd takk...
    Fikk bladet i posten i går - følgende var med i testen:

Sony BDP S350 og S5550, Samsung BD-P1500 og BD-P2500, Panasonic DMP-BD35 og BD55, Yamaha BD-290A, Philips BDP7200, LG BD300, Pioneer BDP-LX71/08 og Sony PS3

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å ta en ting med en gang så snek det seg inn et par feil i testen. Vi jobbet som idioter siste uken og fikk alt for liten tid til korrektur. under oppsummeringen står begge Panasonicene med karakter 6. Det er karakterene som står under selve testene som skal være de korrekte. Vi ga der BD55 en 4-er. Litt av begrunnelsen for det var at vi ikke kunne finne noen innstillinger for høyttaleroppsett hverken i menyen eller i manualen. I ettertid har vi funnet ut av spilleren faktisk har dette, og da er det naturlig å løfte karakteren på denne spilleren til en 5-er.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som savner de dyreste spillerne så kommer Denon DVD3800BD, Sony BDP-S5000ES og Pioneer BDP-LX91 i januarnummeret
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    I tilegg avviser de tullet fra Lyd og BIlde om at det er forskjellig lydkvalitet på bitstream via HDMI.
    Wow!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Bare for å ta en ting med en gang så snek det seg inn et par feil i testen. Vi jobbet som idioter siste uken og fikk alt for liten tid til korrektur. under oppsummeringen står begge Panasonicene med karakter 6. Det er karakterene som står under selve testene som skal være de korrekte. Vi ga der BD55 en 4-er. Litt av begrunnelsen for det var at vi ikke kunne finne noen innstillinger for høyttaleroppsett hverken i menyen eller i manualen. I ettertid har vi funnet ut av spilleren faktisk har dette, og da er det naturlig å løfte karakteren på denne spilleren til en 5-er.
    Ja slik haste testing er jo ikke bra. Burde kanskje ventet til neste nummer med publiseringen og ikke måtte legge ut denne testen til "jule handelen". Mange som tar slike tester for god fisk og ikke leser på avforum. Kjedelig for Panasonic som i grunn har en glimmrende spiller og som ender opp med "bare" karakter 4. Vedder på at Panasonic mister mange potesielle kjøpere på grunn av denne "feil" testen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hæ, leser ikke ALLE AVforum? Er forsåvidt enig i at ambisjonsnivået har vært høyt med såpass mange kandidater, men hovedlinjene er vel uansett sånn relativt korrekte her da, og det faktum at drevne testere ikke klarte å finne høyttaleroppsettet på BD55 tilsier muligens at et aldri så lite trekk for brukervennlighet var på sin plass uansett?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hæ, leser ikke ALLE AVforum? Er forsåvidt enig i at ambisjonsnivået har vært høyt med såpass mange kandidater, men hovedlinjene er vel uansett sånn relativt korrekte her da, og det faktum at drevne testere ikke klarte å finne høyttaleroppsettet på BD55 tilsier muligens at et aldri så lite trekk for brukervennlighet var på sin plass uansett?
    He he, ja alle burde jo lese avforum. Er jo bibelen det vet du
    Men hjemmekino burde vel komme med en redegjørelse for dette i neste nummer. Vet det er mange Panasonic fans der ute som sikkert avventer kjøp nå.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity1
    Ja slik haste testing er jo ikke bra. Burde kanskje ventet til neste nummer med publiseringen og ikke måtte legge ut denne testen til "jule handelen". Mange som tar slike tester for god fisk og ikke leser på avforum. Kjedelig for Panasonic som i grunn har en glimmrende spiller og som ender opp med "bare" karakter 4. Vedder på at Panasonic mister mange potesielle kjøpere på grunn av denne "feil" testen.
    Det var ikke testingen som var hastearbeid. Den brukte vi god tid på. problemet er for layout som fikk kort tid på å sette opp denne og andre tester. Dermed ble det vanskelig å få gjennomført en tilfredstillende korrektur.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Det var ikke testingen som var hastearbeid. Den brukte vi god tid på. problemet er for layout som fikk kort tid på å sette opp denne og andre tester. Dermed ble det vanskelig å få gjennomført en tilfredstillende korrektur.
    Det er helt greit å gjøre feil. Det gjør vi alle sammen (heldigvis).
    Jeg er en ivrig Hjemmekino leser og venter allerede på neste nummer av bladet.
    Bladet skulle vært tykkere. Går jo så fort å lese det

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •