"Gruppetest Blue-ray spillere" i bladet Hjemmekino NR.11 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 101
    Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Og er det ikke da desto mere underlig at nye spillere ikke har dekoding til iallefall MPCM klart ved lanseringsdato?
    Jo, det er det helt klart, men om du vil ha dette må du kjøpe den dyreste utgaven. Flott strategi spør du meg

Sony S350/550, Panasonic 35/55. Sånn er det på de spillerne

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men nå har 51FD akkurat ankommet, og når denne oppgraderingen kommer i januar, så er det jo ikke så galt. De fleste som kjøper denne BD-spilleren, tipper jeg har en ny receiver med dekoding.

Nå er markedet sånn, da, at man heldigvis har mulighet til å velge. Noen MÅ ha BD-Live, noen MÅ ha 7.1 ut etc. Nå finnes så mange spillere at en eller annen passer til de fleste av oss
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD Live tviler jeg på at jeg noen gang kommer til å benytte meg av, og det kommer til å snø i ****** den dagen jeg lar en BD avspiller stå for dekoding av lyd i anlegget mitt. Men ja, folk har forskjellige krav og ønsker - forståelig nok.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A million buck..............

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    BD Live tviler jeg på at jeg noen gang kommer til å benytte meg av, og det kommer til å snø i ****** den dagen jeg lar en BD avspiller stå for dekoding av lyd i anlegget mitt. Men ja, folk har forskjellige krav og ønsker - forståelig nok.
    Vil det si at du f.eks ville vurdert Denon DV 2500 (som er ren transport) over til din "gadzillion million" prosessor

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne se den som kjøper en testutgave av den nye FIAT`en :wink: Resten kommer neste år :?

MEN: Er det mulig å dekode ALT av HD-lyd med Sony 350? Også DTS HD Master? Trodde det var 550 en måtte ha da.
    Og jeg kjøper ikke ny receiver når det holder med dekoding til MPCM i spilleren.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    MEN: Er det mulig å dekode ALT av HD-lyd med Sony 350? Også DTS HD Master? Trodde det var 550 en måtte ha da.
    Og jeg kjøper ikke ny receiver når det holder med dekoding til MPCM i spilleren.
    Har jeg skjønt det rett, så har vel ikke 350 analoge 7.1-utganger, det er det kun 550 som har. Så 350 kan vel kun bitstreame alle kjente lydformater for BD. Mulig den dekoder til den analoge stereoutgangen, alt unntatt DTS HD MA, men bruker du stereoutgangen, så er vel ikke DTS HD MA så spennende.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente at både S350 og BD35 dekodet alle HD-lydformatene internt og kunne sende dette som PCM over HDMI. Akkurat lik PS3 gjør. Og at det eneste som skiller opp til S550 og BD55 er 7.1 analog ut.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Vil det si at du f.eks ville vurdert Denon DV 2500 (som er ren transport) over til din "gadzillion million" prosessor
    Ja. Prosessoren min er ikke oppgradert til å ta HDMI enda, men det er tanken når den får den muligheten. Der blir det sannsynligvis en egen enhet som dekoder signalet, for så å sende de videre til prosessoren med Meridian sin egen priopritære overføringstandard. I sånn måte representerer nok ikke mitt valg av løsning flertallet.

På soverommet bruker jeg en Yamaha RX-V663, og tanken er å gjøre akkurat det samme med den. Grunnen er at jeg bruker samme kilder (PS3, BD, HTPC, HD-Dekoder) til begge rom, det er bare en HDMI-matrix som styrer hvilket signal som skal hvor.

Per i dag virker det ikke som noen av BD-avspillerene leverer noe spesielt ekstra i form av behandling av bildet, ergo står det vel mest på funksjoner og muligheter ved valg av avspiller/drivverk. Sånn sett ser jeg ikke noe grunn til å bruke alt for mye penger på en BD-avspiller i dag. Men man må jo se an behovet. Har en barn, så er det ikke helt utenkelig at for eks. Disney eller Pixar utgivelser kan få til noe artig med BD Live som kan få krapylene til å utnytte platene til det fulle. Likeså for de som elsker å bla igjennom ekstramatrialet til filmene. Av erfaring er jeg ikke flink til å se på det andre som befinner seg på platen, så jeg tviler på at BD Live kommer til å bli mye brukt for min del.

Jeg er også litt skeptisk til hvor mange produsenter som gidder å legge for mye tid og arbeid i det konseptet. Men det gjenstår å se. På en annen side - selvfølgelig ikke noen ulempe om avspilleren har støtte for mest mulig. Skal sikkert selges en gang også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Bare for å ta en ting med en gang så snek det seg inn et par feil i testen. Vi jobbet som idioter siste uken og fikk alt for liten tid til korrektur. under oppsummeringen står begge Panasonicene med karakter 6. Det er karakterene som står under selve testene som skal være de korrekte. Vi ga der BD55 en 4-er. Litt av begrunnelsen for det var at vi ikke kunne finne noen innstillinger for høyttaleroppsett hverken i menyen eller i manualen. I ettertid har vi funnet ut av spilleren faktisk har dette, og da er det naturlig å løfte karakteren på denne spilleren til en 5-er.

Kann du forklare hvordan en går fram for å få tilgang til desse innstillingene?
    Hadde valgt bort denne spilleren på grunn av att det stod att den ikke hadde desse innstillingene. Nå er den spilleren aktuell igjenn fordi eg må ha en spiller som har multikanaler ut fordi eg ikke har hdmi innganger på reciveren min.

Nå når det viser seg att den har innstillinger for avstand, størrelse og nivå kommer eg sikkert til å kjøpe den, men eg kann tenke meg en grundig forklaring på hvordan en går fram for å finne desse høgtalerinnstillingene.

Kann du vere så snill å forklare det detaljert for meg før eg bestiller den slik att eg er sikker på å få det utbytte av spilleren som eg ønsker?

Det er bra du innrømmer feilen dere har gjort i Hjemmekino siden dette bladet betyr mye for oss som leser det

Og hugs det er menneskeleg å feile og du må ikke ta dette for kritikk. Tvert i mot viser det att du tar ansvar

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Kann du vere så snill å forklare det detaljert for meg før eg bestiller den slik att eg er sikker på å få det utbytte av spilleren som eg ønsker?
    Stiller du spørsmålet i tråden Sony S350/ S550, så får du sikkert svar
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Selv er jeg godt fornøyd med testen og min nyinnkjøpte Pioneer BDP-51FD. Jeg har stor tillit til bladet Hjemmekino, og som oftest deler jeg bladets oppfatning av produkter.

For å si det sånn, så er kvalitetsløftet merkbart fra PS3.

51FD og LX71 et identiske spillere så lenge en bruker HDMI. LX71 har bedre DAC på komponent ut og analog ut. De to spillerne har derimot samme kretser hva gjelder for lyd og bilde via HDMI (i følge Avsforum og DVDfile.com). Begge har 7.1 analog, begge har intern dekoding av HD-lyd og begge har den samme gode stereo lyden over HDMI. 51FD har høyglanspolert plast i front, LX71 har metall. 51FD har fjernkontroll i plast, mens LX71 fjenkontroll i metall.

Og siden LX71 vant testen, så kunne det vært svært spennende å heller hatt med BDP-51FD som man nå får til 4990,-...

Kann en justere avstand, størrelse og nivå på 7.1 multikanalutgangene på Pioneer BDP-51FD?

Vurderer denne spilleren seriøst, men viss den ikke kann det er det mulig eg må gå for Panasonic DMP-BD55. Sony BDP-S550 kann ikke butikken få inn før jul p.g.a att de som dei bestiller fra var tomme for denne spilleren på lager.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Stiller du spørsmålet i tråden Sony S350/ S550, så får du sikkert svar

Det var på Panasonic DMP-BD55 eg ville vite Hvordan en skulle finne fram til høgtalerinnstillingene:smile:

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var på Panasonic DMP-BD55 eg ville vite Hvordan en skulle finne fram til høgtalerinnstillingene:smile:
    side 29 i manual

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjøpt spiller enda fordi eg vurderer Pioneer også.

Men eg lurer på en ting. Er det noen som har opplevd att en film ikke er tekstet på norsk og att dere må laste ned norsk undertekst da ved hjelp av profil 2.0? Har noen hatt bruk for det og faktisk hatt nytte av den funksjonen i praksis? Tenker kunn på dette med teksting siden eg er så dårlig på engelsk og må ha norsk teksting Viss det er ett problem på enkelte filmer att det ikke er norsk tekst, men att det går å laste ned norsk tekst kann eg ikke velge Pioneer siden den ikke har profil 2.0.

For meg er bilde og lydkvalitet det viktigeste, men eg må også ha norsk tekst på filmer med andre språk enn norsk.

Må bare si att:

Har postet dette i en annen tråd også for å få ett hurtig svar som mulig
    Håper eg rekker å bestille spiller i dag slik att eg får den før jul
    Veit eg er veldig ivrig, men bare MÅ ha en blu-ray spiller så fort som mulig og det nermer seg jul og da går ofte posten tregt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjøpt spiller enda fordi eg vurderer Pioneer også.

Men eg lurer på en ting. Er det noen som har opplevd att en film ikke er tekstet på norsk og att dere må laste ned norsk undertekst da ved hjelp av profil 2.0? Har noen hatt bruk for det og faktisk hatt nytte av den funksjonen i praksis? Tenker kunn på dette med teksting siden eg er så dårlig på engelsk og må ha norsk teksting Viss det er ett problem på enkelte filmer att det ikke er norsk tekst, men att det går å laste ned norsk tekst kann eg ikke velge Pioneer siden den ikke har profil 2.0.

For meg er bilde og lydkvalitet det viktigeste, men eg må også ha norsk tekst på filmer med andre språk enn norsk.

Må bare si att:

Har postet dette i en annen tråd også for å få ett hurtig svar som mulig
    Håper eg rekker å bestille spiller i dag slik att eg får den før jul
    Veit eg er veldig ivrig, men bare MÅ ha en blu-ray spiller så fort som mulig og det nermer seg jul og da går ofte posten tregt.
    Denne nedlastningen av undertekster er en mulighet som har blitt foreslått. Men såvidt jeg vet, er det ingen filmer som har støtte for dette enda. BD-live
    er i oppstartfasen, og om det vil komme noen gang vet vi ikke.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye med BD-Live som henger i luften enda...det meste faktisk. Jeg har ikke opplevd at en region B film ikke er tekstet på norsk. Det finnes noen rene britiske titler, men de er tekstet på engelsk.

BD-Live består i dag av å løse quizer, laste ned morsomheter og koble seg opp til andre spillere.

Hva det bringer i fremtiden kan sikkert bli mer interessant, men slik det er nå har vel absolutt ingen egentlig brukt for BD-Live, IMO.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet Denon1800 bluray enda?

Står nemlig å ser etter en fullverdig erstatning for dvd1940 og Samsung1500.
    Tanken er at jeg skal klare meg med 1 spiller og således få plass til det som ikke har plass i benken idag.

Ser etter bra bildebehandling, bra bluraydel med 1080P 24, og meget bra dvd med opprinnelig oppløsning 720 x 576.

Blir ikke helt klok på disse testene jeg, men siden jeg vurderer Denon1800. Kan noen si meg litt mer om innmaten og komponentene i denne spilleren?
    Kan den måle seg med dvd delen i Denon1940?

Blir vanskelig for meg å gi fra meg 1940n med SAcd, bra stereo,x576 osv.. Blir heller IKKE aktuelt å få dårligere dvd spiller.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prof2 Er ikke viktig for meg, 1 holder i massevis.
    Ser at den har dacen til en mye mer avansert dvdspiller enn den jeg har, altså en bedre Dac på bekostning av SACD, er jo greit nok dette. Har bedre bruk for bedre lyd enn SACD som jeg bare har to stk (CD) av.

Skalereren og prosessoren hadde vært interresant å vite mer om både dvd og bluray. Er det Anchorbay eller Faroudjja?

Bluraydelen regner jeg med er PAnasonic men hadde vært greit å vite.

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Denon DVD-1800BD
    Hjemmekino - Blu-ray spillere | Hi-Fi Klubben: DENON DVD-1800BD Blu-ray spiller

Ellers så er jo Oppo rett rundt hjørnet, ser mer eksklusiv og lovende ut enn den noengang har gjort på dvd.
    Dvd HAR Anchorbay scaler MED 1080 og 24p, spilleren har også SACD.
    Er nok å få tak i rett over nyåret.

OPPO BDP-83 Blu-ray-spiller - Lyd og Bilde

Noen fler som legger merke til at utseende har blitt meget bra på denne Oppo?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et spørsmål Jørn (jfinneru) kanskje kan svare på.

Jeg gikk fra en Samsung BD-P1500 til en Panasonic BD35. Jeg legger merke til at bildet har blitt mørkere i dagslys og scener med sollys.

Dette selv om dve hd basics disken viser meg at contrast og brightness innstilingene er riktigte (altså samme som samsungen).

Jeg har en Samsung 52a866 LCD. Kanskje Panasonic er optimalisert for plasma skjermer som ikke klarer å gå så lyst? Det var helt klart mere "pop" i lyse scener på samsungen.

Ellers er Panasonic klart bedre på 1080p 24Hz med tanke på hakking. Samsung BD-P1500 hakket endel. Det gjør ikke Panasonicen.

Testa dere spillerne på en plasma eller LCD skjerm?

Har sett et par andre på nettet har stilt dettes spørsmålet i det siste. Men så langt ingen svar.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spillerne er testet på 2x pioneer 5090. La ikke merke til det du nevner, men det kan muligens ha noe med innstillinger å gjøre? Gjerne type RGB 0-255 kontra 16-235 ? Nå kan vel Brightness stilles også på Panasonicen, så man kan øke dette i spilleren.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg