"Gruppetest Blue-ray spillere" i bladet Hjemmekino NR.11 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 101
    Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan blir det oss som sitter på en 720p PJ, i påvendte bytte av denne. Blir BD en oppgradering i så tilfelle?
    Jeg har tro på å kjøpe BD nå, og PJ når jeg får tid til å se litt mere på den saken.
    Ellers sinnsykt lyst på Pioneer BDP-51BD. Utseende har den med seg, men oppstartstiden overrasket meg. Sjekka den ut hos Soundgarden i Trondheim i går, og den var treg ja. Men for et bilde det var på den 50" KURO`en!!! Den har jo heller ikke DTS HD Master (tror jeg det het). Og det er jo det alle synes er høydarelyden. Eller hva?
    Veldig synd at enkelte fabrikat kjører uten 2.0 da det er kjekt å ha samme hva dere med andre profiler sier. Det må jo gå an å se nytten i dette. Hvis en er trangsynt så er det jo lov å ikke benytte denne funksjonen.
    Så da spør jeg dere: Skal man da "dra til" med en Sony 550? Er jo ikke stygg den heller da. Og den har jo ALT!.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Hvordan blir det oss som sitter på en 720p PJ, i påvendte bytte av denne. Blir BD en oppgradering i så tilfelle?
    Oppgradering? Å ja! Det er faktisk helt rått i forhold til dvd! Selv min eldgamle Sany Z2 leverer så det holder!!!

Jeg kjøpte Samsung BD P1500 som lar meg få alle lydformatene via bitrstream til receiveren og etter min mening gir veldig bra lyd og bildekvalitet! Billig var den også.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Jeg har tro på å kjøpe BD nå, og PJ når jeg får tid til å se litt mere på den saken.
    Ellers sinnsykt lyst på Pioneer BDP-51BD. Utseende har den med seg, men oppstartstiden overrasket meg. Sjekka den ut hos Soundgarden i Trondheim i går, og den var treg ja. Men for et bilde det var på den 50" KURO`en!!! Den har jo heller ikke DTS HD Master (tror jeg det het). Og det er jo det alle synes er høydarelyden. Eller hva?
    Veldig synd at enkelte fabrikat kjører uten 2.0 da det er kjekt å ha samme hva dere med andre profiler sier. Det må jo gå an å se nytten i dette. Hvis en er trangsynt så er det jo lov å ikke benytte denne funksjonen.
    Så da spør jeg dere: Skal man da "dra til" med en Sony 550? Er jo ikke stygg den heller da. Og den har jo ALT!.
    Med siste firmware 1.17b (sikkert 1.08 i butikken) så er oppstartstider forbedret vesentlig. I real life, er den ikke veldig mye tregre enn PS3 Og når du trykker eject, så kommer skuffen ut med en gang.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at alle spillerene får lik karakter på bildet når det gjelder HD-materiale.. Er det mulig??

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Ser at alle spillerene får lik karakter på bildet når det gjelder HD-materiale.. Er det mulig??
    Det betr nok bare at alle spillerne er vedlig bra på HD. Noen små forskjeller har jeg sett ift PS3 og 51FD, så det hadde kanskje gått an å skilt spillerne litt også på det området.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det betr nok bare at alle spillerne er vedlig bra på HD. Noen små forskjeller har jeg sett ift PS3 og 51FD, så det hadde kanskje gått an å skilt spillerne litt også på det området.
    Hvordan har du sammenlignet dette? To identiske skjermer?

Å sammenligne ting på husken er svæææært vanskelig.

Jeg har prøvd å sammenligne SS50 med PS3 og jeg klarte ikke finne forskjeller som jeg stolte på. Jeg brukte hdmi svitsj. Min konkluksjon var at forskjellen var så liten at jeg ikke klarte å se forskjell med min testmetodikk.

Desverre er det vel få som har 2 x Pioneer hjemme.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Men noen er det da. 8)

Virker ikke som det er først og fremst bildekvaliteten man tjener på ved å bytte BD-avspiller i dag. Men personlig foretrekker jeg en egen avspiller fremfor PS3. Kommer nok til å investere i det snart - kanskje denne spennende 51-spilleren fra Pioneer.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er det to argumenter for å ha dedikert spiller fermfor PS3 som jeg har i dag og det er:
    1: Viftestøy, kan være smått plagsomt på PS3 (60 GB modell) i stille scener
    2: Får lyden som bitstream, slipper å gå via PCM, også det største ankepunktet mot PS3 i den aktuelle testen.

Billedkvaliteten vil jeg nok ikke merke stor forskjell på før TVen må vike plassen for en HD PJ til filmbruk.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Hvordan har du sammenlignet dette? To identiske skjermer?

Å sammenligne ting på husken er svæææært vanskelig.

Jeg har prøvd å sammenligne SS50 med PS3 og jeg klarte ikke finne forskjeller som jeg stolte på. Jeg brukte hdmi svitsj. Min konkluksjon var at forskjellen var så liten at jeg ikke klarte å se forskjell med min testmetodikk.

Om du går inn på "Min Batcave" så skjønner du sikkert
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med siste firmware 1.17b (sikkert 1.08 i butikken) så er oppstartstider forbedret vesentlig. I real life, er den ikke veldig mye tregre enn PS3 Og når du trykker eject, så kommer skuffen ut med en gang.
    Skuffen ut er ingenting jeg tenker på. Derimot fra jeg trykker den inn til filmen kommer i gang...
    Har ikke Sony 550 en hurtigstartfunksjon?
    Og hva det som mangler på Pioneeren mot Sony? Jeg er så håpløs på sånne ting. Må ha alt eller ingenting :?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vesentlig?

Hvis spilleren er avslått, tar det 41 sekund fra jeg trykker eject til disken kommer ut. Forstår ikke at spilleren må laste disken før den kan løse den ut.... Her må Pioneer på banen med en ny firmware som fikser dette!

Det er heller ingen merkbare forskjeller i oppstartstider fra 1.08 til 1.17b, og disker loades like tregt. (faktisk litt tregere på enkelte titler på 1.17b i forhold til 1.17.)
    Derimot er manøvrering i menyer litt raskere med siste firmware.

Ellers er jeg storfornøyd med design, bilde- og lydkvalitet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg sa oppstartstider, så snakket jeg om fra du dytter filmen i skuffen til den starter. Om jeg venter 25 sek med PS3 eller 40 sekunder med Pioneer, så spiller det ingen rolle. Hadde det spilt noen rolle, så hade jeg ikke hatt tid å sett filmen i utgangspunktet

Ellers når spilleren er påslått og man stopper filmen og trykker eject, så kommer skuffen ut med en gang.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Ellers er jeg storfornøyd med design, bilde- og lydkvalitet.
    Hva med formatene? Kan den dekode DTS HD Master? Og alle andre for så å sende de via HDMI som MPCM?
    Og hvor mye brukt er egentlig DTS HD Master?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer en oppgradering til LX71/08 som fikser intern dekoding av DTS Master HD i januar så vidt meg bekjent. Spilleren kan da både dekode til analogt, bruke MPCM eller sende direkte som bitstream. OG til spørsmået om DTS Master HD er mye brukt, ja det er det. alle filmene til FOX er det, og mange andre distributører bruker utelukkende DTS Master HD.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Det kommer en oppgradering til LX71/08 som fikser intern dekoding av DTS Master HD i januar så vidt meg bekjent. Spilleren kan da både dekode til analogt, bruke MPCM eller sende direkte som bitstream. OG til spørsmået om DTS Master HD er mye brukt, ja det er det. alle filmene til FOX er det, og mange andre distributører bruker utelukkende DTS Master HD.
    På Pioneer sine firmware-sider så gis de samme oppdateringene til LX71/ 08/ 51FD, så dette gjelder nok sistnevnte også.

Mulig jeg misforsto deg, men "sende direkte som bitstream" går jo også nå. Alle format sndes som bitstream over HDMI. Men du mente sikkert hva spillerne er i stand til etter neste oppdatering, kanskje.

Etter noen dager med denne spilleren, har jeg merket at også bassen er strammere. SVS`en slår nå hardere enn det den gjorde med PS3. Jeg vet ikke hvorfor, men hos meg er det forbedring på alle områder. Noen litt mindre andre litt større.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så at PS3 fikk to nivåer trekk på lyd, men den støtter da alle formater via MPCM.
    Dette skal jo være bit for bit identisk som bitstream i teorien i hvertfall, akkurat som dekoding av ethvert lossless format.
    Så hva er det da PS3 fikk trekk på rent lydmessig via HDMI da? Er det slik at i praksis så er det forskjell på MPCM og bitstream (utover volummatching selvsagt), noe som i såfall må indikere en implementasjonsfeil på enten receiver eller PS3?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg så at PS3 fikk to nivåer trekk på lyd, men den støtter da alle formater via MPCM.
    Dette skal jo være bit for bit identisk som bitstream i teorien i hvertfall, akkurat som dekoding av ethvert lossless format.
    Så hva er det da PS3 fikk trekk på rent lydmessig via HDMI da? Er det slik at i praksis så er det forskjell på MPCM og bitstream (utover volummatching selvsagt), noe som i såfall må indikere en implementasjonsfeil på enten receiver eller PS3?
    Husker godt denne diskusjonen, ja (ikke noe med deg å gjøre). Men det viser seg at bitstream er bitstream, men at den antagelig ikke kan sammenlignes med en zip-fil som pakkes opp. Det som nok gjør forskjellen er hvordan "zip-filen" pakkes ut. I min Pioneer LX60 sitter det nok bedre innmat enn i PS3 til å ta seg av lyden.

Forskjellen er merkbar!
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elite utgaven til Pioneer fikk vel ikke akkurat raving review fra UAV det er vel en oppgradert utgave av den som ble testet eller?

UltimateAVmag.com: Pioneer Elite BDP-05FD Blu-ray Player

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    ...OG til spørsmået om DTS Master HD er mye brukt, ja det er det. alle filmene til FOX er det, og mange andre distributører bruker utelukkende DTS Master HD.
    Og er det ikke da desto mere underlig at nye spillere ikke har dekoding til iallefall MPCM klart ved lanseringsdato?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man går muligens ut fra at de som vil ha best mulig lyd/er optatt av dette har receiver som takler dette som bitstream.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •