"Gruppetest Blue-ray spillere" i bladet Hjemmekino NR.11 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 101
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For oss som ikke har lest testen, kan noen oppsummere hvem som stakk av med kaka, og hvorfor?

Har nemlig både S550 og PS3 hjemme, vært gøy å vite hva de er gode for.

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    For oss som ikke har lest testen, kan noen oppsummere hvem som stakk av med kaka, og hvorfor?

Har nemlig både S550 og PS3 hjemme, vært gøy å vite hva de er gode for.
    Ikke for å være frekk men kjøp bladet isteden.
    Da støtter vi Hjemmekino til å bli et bedre blad.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infinity1
    Må også huske på at 350 ikke har bildeinnstillinger som lysstyrke, kontrast, skarphet.....
    Dette er innstillinger som er på 550. Har testet begge to og 550 er et klart bedre valg en 350 hvis en liker å stille litt på bildeinnstillingene. Og hvem gjør vel ikke det
    Når prisforskjellen er så liten som den er så er 550 et klart bedre kjøp.
    Det begynner å bli komplisert når en kan gjøre disse bildeinnstillingen både på TV/proje, forsterker/receiver og spiller...
    En kan i hvertfall lett gå seg bort..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jo det da, må jo ha noe å lese på en Fredags kveld!
    Ble bare så nyskjerrig.

Kjøper hvert eneste ett av de bladene, nyttig og god lærdom.

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Skal jo det da, må jo ha noe å lese på en Fredags kveld!
    Ble bare så nyskjerrig.

Kjøper hvert eneste ett av de bladene, nyttig og god lærdom.
    Ser du har kjøpt Sony 550. Etter at du har lest testen så kommer du ikke akkurat til å angre på kjøpet
    Har samme spiller selv. Bruker den bare til blå film da. Denon DVD-3930 gjør jobben på dvd og cd.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har kjøpt Sony 550. Etter at du har lest testen så kommer du ikke akkurat til å angre på kjøpet
    Har samme spiller selv. Bruker den kunn til blå film da. Denon DVD-3930 gjør jobben på dvd og cd.
    Ja jeg har den hjemme, og angrer jo ikke i det hele tatt. Men har ikke sammenlignet med andre dedikerte spillere, så det blir spennende!

Har dog ikke prøvd den på SD filmer ennå, der bruker jeg HD XE1.
    Dessuten ser jeg vel egentlig ikke på SD filmer lenger, etter at full HD gjorde sitt inntog i heimen!

Glær mæ!

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter godt opp om bladet da jeg annenhver gang det kommer ut må kjøpe det på Narvesen i tillegg til at jeg er abonent på det. Kommer flere dager etter at det burde være i postkassa og jeg er en utålmodig sjel. Nettop sjekket postkassa og intet hjemmkino, Narvesen neste, litt synd at distribusjonen er så dårlig da det er et kjempebra blad. Mulig det kun er her i nord ikke vet jeg. Er premiumklubbmedlem men der er det heller ingen tester pr. nå så jeg er vel mere tjent med å si opp avtalen og heller kjøpe bladet på narvesen når det kommer ut, da sparer jeg noen kroner.
    Er forøvrig veldig spent på utfallet av denne Blu-ray-spiller testen.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigscreen
    Jeg støtter godt opp om bladet da jeg annenhver gang det kommer ut må kjøpe det på Narvesen i tillegg til at jeg er abonent på det. Kommer flere dager etter at det burde være i postkassa og jeg er en utålmodig sjel. Nettop sjekket postkassa og intet hjemmkino, Narvesen neste, litt synd at distribusjonen er så dårlig da det er et kjempebra blad. Mulig det kun er her i nord ikke vet jeg. Er premiumklubbmedlem men der er det heller ingen tester pr. nå så jeg er vel mere tjent med å si opp avtalen og heller kjøpe bladet på narvesen når det kommer ut, da sparer jeg noen kroner.
    Er forøvrig veldig spent på utfallet av denne Blu-ray-spiller testen.
    Du satte ord på mine tanker. Ser ikke vitsen i å abbonnere når en kan kjøpe det i butikken uken før...
    Midt-Norge er vel nordaførr det og ifølge enkelte. Tydeligvis lang vei over Dovrefjellet.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten har bladet en uke før det kommer i Narvesen. Da er det skuffende at de ikke greier å levere bladet på denne tiden til abonnentene.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roqer
    Du satte ord på mine tanker. Ser ikke vitsen i å abbonnere når en kan kjøpe det i butikken uken før...
    Midt-Norge er vel nordaførr det og ifølge enkelte. Tydeligvis lang vei over Dovrefjellet.
    Ikke bare nordafor, har heller ikke mottatt siste utgave i Akershus. Tydelig at de har en vei å gå med distribusjonen sin...

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mitt ex. i dag og har lest testene, litt skuffende av Yamaha men resten var som forventet ........ Så nå står det mellom 550 og Pioneer 51
    Får basere seg på erfaringene fra medlemmene her inne når valget blit tatt en gang før jul ( Haster ikke da 300 fortsatt gjør jobben på blåstråleplater )

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, da har jeg også lest testen i Hjemmekino. Og siden Sony S550 scorer høyt her også, som i Tv2 hjelper deg sin test, blir det en slik blu-ray spiller på meg etter jul :-D

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg kjøpte meg Samsung BD-P2500 for en stund siden, føler jeg vel at jeg må forsvare investeringen min litt (): Jeg la merke til at den fikk anmerkningen "Kan ikke sende 480/576i ut via HDMI", og også "Ikke videoformat på fjernkontroll", og dette er jo korrekt, men blir vel i de fleste tilfeller en akademisk problemstilling siden denne spilleren jo bruker en SD-chip (HQV) som er på linje med eller overgår det som sitter i de fleste receivere. Så dette er vel et 'problem' bare dersom man sitter med en ekstern videoprosessor av den dyrere sorten, vil jeg tro? Jeg kjører ihvertfall fast med 1080p ut både på DVD og (selvsagt) BD, og den skifter automatisk mellom 24Hz of 50Hz etter hva slags plate det er.
    Men for all del - den fikk jo en femmer uansett, da.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel litt enig med John P. her. Bytte av format er noe jeg sjelden gjør, og lys i fjernkontrollen er fikset med Harmony One for min del.

Men det er irriterende med en fremmed fjernkontroll uten lys i et mørkt rom

Har ikke finlest enda men konklusjonen er relativt klar slik jeg ser det.
    Ser ut til at det står melom Sony S350 og Pana 35 for min del når det gjelder spillere om det skal bli en dedikert. Så at PS3 scorte like godt som de andre på bilde, men falt litt gjennom på lyd...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er vel litt enig med John P. her. Bytte av format er noe jeg sjelden gjør, og lys i fjernkontrollen er fikset med Harmony One for min del.

Men det er irriterende med en fremmed fjernkontroll uten lys i et mørkt rom

Har ikke finlest enda men konklusjonen er relativt klar slik jeg ser det.
    Ser ut til at det står melom Sony S350 og Pana 35 for min del når det gjelder spillere om det skal bli en dedikert. Så at PS3 scorte like godt som de andre på bilde, men falt litt gjennom på lyd...
    Hvorfor ikke en S550 selv om du sikkert ikke er ute etter analoge utganger
    Jeg har bare studert manual til begge og vet at 350 stort sett blir kåret som beste spiller i sin prisklasse
    men ser man godt etter i forskjeller er avstanden mellom disse stor.
    550 er det samme som en 350 men med masse mere muligheter.
    Flere bildejusteringer i 550
    (videoequlizer - kroma , kontrast , gamma osv)
    Støyreduksjons muligheter (bilde)
    Lys i fjernkontroll.
    1 GB minne føger ikke med S350 (må kjøpes) + S350 må firmware oppgraderes til profile 2.0 etter man har koplet den opp
    gjør S350 om HD lydcodec til LPCM (Multichannel PCM) vil det bare bli 5.1 og ikke 7.1 som S550 gir
    S350 gjør vel ikke om DTS HD MA til LPCM for de som ikke har DTS HD MA decoder i reciver (da får man DTS Core istedenfor)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert det, men trenger ikke PCM, Yamahaen dekoder alt av lydformat, minnekort har jeg liggende i de fleste format og videojusteringene kunne kanskje, men bare kansjke vært greie å ha.

Men om prisforskjellen ikke er stor så selvfølgelig ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Posten har bladet en uke før det kommer i Narvesen. Da er det skuffende at de ikke greier å levere bladet på denne tiden til abonnentene.

Hvorfor klager man ikke ? Posten tar seg betalt for å levere dette bladet ut til hjemmekino sine kunder. Har ikke posten forpliktet seg ovenfor Hjemmekino ??

Men imorgen skal jeg kjøpe min utgave å lese om testen da jeg har planer om å kjøpe BD spiller. Om det er forslag hvilken her på forum setter jeg pris på det. Men den skal spille av TrueHD-lyd det er krav, ikke minst bra bilde ...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke fått det å må se meg tusle til narvesen å kjøpe dette nummeret også.. Kjedelig at posten klundrer det så til.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det begynner å bli komplisert når en kan gjøre disse bildeinnstillingen både på TV/proje, forsterker/receiver og spiller...
    En kan i hvertfall lett gå seg bort..
    Alldeles enig i det!
    La gå at man muligens kan profitere på slike opsjoner, men jeg vil uansett mene at man bør overlate slike justeringsmuligheter til fremviseren, dvs projektor eller TV. ;-)

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV2 hjelper deg ikke!!!

Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jepp, da har jeg også lest testen i Hjemmekino. Og siden Sony S550 scorer høyt her også, som i Tv2 hjelper deg sin test, blir det en slik blu-ray spiller på meg etter jul :-D
    Uansett hva som blir sagt rundt omkring i magasiner, forum etc, for all del ikke bruk TV2 hjelper deg ikke som en veileder.
    De kan ha rett men de er kjøpt og betalt fra ende til annen.

For noen år siden testet de små-tursekker hvorpå Norrøna sekken fikk kritikk for å være for stor....., hvorfor ble ikke en mindre valgt ut i testen som bergans hadde bestilt.

Ved en kamera test av kompakte digital kameraer så vant Cannon Ixus xxx, ikke fordi det var best, men fordi det var mellom 1000 og 2000kr rimeligere én konkurrentene, hvorfor ble ikke likt prisede kameraer valgt ut for testen?
    Etter testen står programleder med Canon kameraet i handa og sier "nå vet du hvilket kamera du skal kjøpe" hvis korrupsjon er vann, så var dette "fucking close to water"!!!!!:roll:

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •